Tesla Y kiedy?????

Grethold

Zadomawiam się
Nie jesteśmy najdrożsi w Europie (chociaż patrząc na zarobki to pewnie tak):
Czechy - LR - 1 724 490 kc - 304 362 zł
Dania - LR - 499 412 kr - 305 513 zł
Węgry - LR - 24 499 900 ft - 313 833 zł
Chorwacja - LR - 499 990 kn - 303 666 zł

Reszta ma taniej, albo nie ma wcale np. Rumunia.
 

Robmal

Posiadacz elektryka

krist

Posiadacz elektryka
Chyba już jasne dlaczego jadą do nas Y z Chin
nie wiem czy takie jasne, w polsce oferowana jest wersja LR, ta najtańsza nie. A szkoda bo przy cenie do 225 tyś zł za takie Y SR to by była sensowniejsza oferta niż LR za 300
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Przecież LFP to już szły w SR+ dostarczanych do Europy. Wiedzą że gdzieś dzwoni, ale nie wiedza w którym kościele….
Fakt, że Tesla zaczęła od lipca instalować ogniwa NCMA do TMY LR w Chinach 😁
Pomysł Tesli aby używać różnych chemii w bateriach w zależności od zapotrzebowania jest znakomity. Obecnie inni producenci używają większych, lub mniejszych baterii. Tesla daje możliwość wyboru zasiegu (droższej baterii), albo ceny (tańsza bateria). Dodatkowo używając różnych surowców i dostawców stawiają Teslę mniej podatną na problemy z produkcją baterii.
 

kARPIU

Fachowiec
jest na stronie, 300k za LR, 505km WLTP, moim zdaniem grubo przesadzona cena przy tym zasięgu. Model 3 za 245 będzie miał ponad 100km zasięgu więcej, a w końcu to podstawowy parametr
Napewno 100km wiecej?
A zwrociles uwage ze 3 to zasieg liczony w oparciu o WLTP a Y to szacowany zasieg?
Zatkało kakało?😅
 

krist

Posiadacz elektryka
Napewno 100km wiecej?
A zwrociles uwage ze 3 to zasieg liczony w oparciu o WLTP a Y to szacowany zasieg?
Zatkało kakało?😅
Szacowany, jak rozumiem, to jest wynik uzyskany według ogólnodostępnej normy którą można porównać z ...... a nie, tak sobie wpisali, bez * nawet. Rzeczywiście, niekompetencja Tesli momentami zatyka.
 

Kamivil

Nowy na Forum
Szacowany, jak rozumiem, to jest wynik uzyskany według ogólnodostępnej normy którą można porównać z ...... a nie, tak sobie wpisali, bez * nawet. Rzeczywiście, niekompetencja Tesli momentami zatyka.
Jak Y pojawił się w konfiguratorze przez jeden dzień było napisane że te 505 km to wltp. Teraz jest już jako szacowany. Oczywiście niepoprawny. Jak Y w 2019 roku pojawił się w konfiguratorach w eu były właśnie takie parametry. Chiński Y LR ma 542 wg wltp ale i tak pojazd będzie musiał przejść osobną homologacje jak pojawi się w EU. Zresztą za tak duże pieniądze jakie sobie życzą wydaje mi się że będą posiadać nową baterie od LG NCMA M50 o pojemności zbliżonej do Panasonica 82 kwh.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Do Tesli pasuje idealnie powiedzonko: "Psy szczekają karawana jedzie dalej".
Gość co nią póki co rządzi ma full kasy, Firma prosperuje, towar schodzi z półki, aż prosi się by wypuścić talony/zapisy /rezerwacje.
No i jak to w Świecie bywa wg jakiejś grupy , jest tak dobrze, bo pewnie jest tak źle. :)
Nie jeden przedsiębiorca być tak niekompetentyny.
Pewnie sie to kiedyś rypnie, Musk odejdzie, fabryka spłonie. Inni przegonią Tesle? Ale te jej "5 minut" trwa kilkanaście lat, raz z górki, raz na szczycie.... Ale trwa i intryguje zarówno zwolenników jak i przeciwników a do tego stymuluje do zmian. Wielu to boli ze to nie oni wpadli na taki pomysł.
 
Last edited:
Top