Witam Wszystkich :)

ypl

Pionier e-mobilności
Witamy, ja potwierdzam, że warto, a byłem mega petrolheadem. Kopalnia wiedzy na forum jest, zgłębiaj ;)
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Zastanawiam się nad jakąś Teslą Y/X lub S...
W sumie za każdą przemiawia coś innego. Poniżej tabelka z mojego punktu widzenia (będzie aktualizowana).
ModelPlusyMinusy
Tesla Y+ cena- miejsce w środku
- brak zegarów za kierownicą
- zasięg
Tesla X+ miejsce w środku
+ zegary za kierownicą
+ zasięg
+ yoke
+ zawieszenie pneumatyczne
+ wysokość wsiadania
- yoke
- tylne drzwi otwierane do góry
- cena (ale w mieści się w budżecie)
Tesla S+ zegary za kierownicą
+ zasięg
+ yoke
+ zawieszenie pneumatyczne
- miejsce w drugim rzędzie
- yoke
- wysokość wsiadania
- cena (ale w mieści się w budżecie)

Aktualnie najbardziej skłaniam się w stronę modelu X.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
AD X.
Yoke niekoniecznie musi być, ale jak znam życie i informacje to ułamek tych co kiedyś musieli mieć tylko Yoke w X i S nie zmienia tego.
Yoke mogę polecić, bo i w Tm3 i Xp miałem i mam i choć mozna zmienic nie zmienię
Bo to iest fajna kierownica, a w tradycyjnej też są tylko przyciski i to jeszcze gorzej.

Tylne drzwi to wbrew pozorom super sprawa. Nie dość że praktyczne, wsiadanie, fotelik itp ciasny garaz czy pwrking to jeszcze.... żonq tylko z tylu jeździ bo wygodnie


Cena.... No tu nie ma czego tłumaczyć, a.

Zegary za kierownicą to pierdola, kompletnie zbyteczna, to tylko z przyzwyczqjenia chcemy je mieć , bo po latch jazdy Trójką dla mnie jest to zbedne, wręcz przeszkadza. "Rozdwojenie jaźni" .

Zawieszenie, niebo a ziemia. Np X zapierdziela po lesie jak terenówka a w środku super, nie telepie

Wszytko co przejedzie 350km w trasie ujdzie

 
Last edited:

elektryk

Pionier e-mobilności
Wg mnie zegary są przereklamowane, nawet mam wrażenie że bez zegarów lepiej mi się jeździ bo mi nic w nocy nie wali w oczy, a prędkość cały czas widzę kątem oka.

Co do zasięgu to patrzyłbym na efektywność energetyczną, bo co z tego że będziesz miał dużą baterię jak będziesz się dłużej lądował bo musisz przyjąć więcej kWh ze względu na gorszą efektywność energetyczną. Ska chyba ma całkiem spoko efektywność jak na swoją wielkość, ale z X już chyba gorzej.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Jak jest budżet to TMS czy TMX super sprawa, napisz może jak dużą masz rodzinę czyli w ile osob bedziesz jezdzil, czy jazda to głównie trasy, czy miasto, jak trasy to jak długie, gdzie, Polska czy europa zachodnia, itp. To będziemy mogli lepiej doradzić.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Mam rodzinę 2+2, jeździć będę głównie w mieście, ale od czasu do czasu jakąś trasę zamierzam robić, powiedzmy kilka razy w roku 350-450km w Polsce.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ja przy 2+3 i braku umiejętności zabrania małej ilości rzeczy na wyjazd mieścimy się bez problem w TMY, czasami trzeba wypchać frunka. Jak jest budżet to bierz TMS albo TMX, ale bez problemu się powinniście zmieścić do TMY. Trasy 350 - 450 po Polsce to też w zasięgu TMY są, ewentualnie kilku minutowe doładowanie po drodze (w sam raz na siku). My mamy jeszcze 530ix G31 (kombi), bagażnik gigant, ale odkąd tesla wjechała, to użytkuje tę piątkę ja sam, a na wyjazdy rodzinne zawsze TMY jest wybierany. Czego nie wybierzesz "będziesz Pan zadowolony" ;)
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
AD X.
Yoke niekoniecznie musi być, ale jak znam życie i informacje to ułamek tych co kiedyś musieli mieć tylko Yoke w X i S nie zmienia tego.
Yoke mogę polecić, bo i w Tm3 i Xp miałem i mam i choć mozna zmienic nie zmienię
Bo to iest fajna kierownica, a w tradycyjnej też są tylko przyciski i to jeszcze gorzej.

Tylne drzwi to wbrew pozorom super sprawa. Nie dość że praktyczne, wsiadanie, fotelik itp ciasny garaz czy pwrking to jeszcze.... żonq tylko z tylu jeździ bo wygodnie


Cena.... No tu nie ma czego tłumaczyć, a.

Zegary za kierownicą to pierdola, kompletnie zbyteczna, to tylko z przyzwyczqjenia chcemy je mieć , bo po latch jazdy Trójką dla mnie jest to zbedne, wręcz przeszkadza. "Rozdwojenie jaźni" .

Zawieszenie, niebo a ziemia. Np X zapierdziela po lesie jak terenówka a w środku super, nie telepie

Wszytko co przejedzie 350km w trasie ujdzie

Jeżeli chodzi o Yoke to z jednej strony wydaje mi się super sprawa a z drugiej strony sam nie wiem, pewnie bym się szybko przyzwyczaił, ale nie będę jedynym użytkownikiem samochodu.

Co do tylnych drzwi to widziałem na youtube kilka filmów z USA, w których mówią, że drzwi potrafią się niespodziewanie zamknąć i uderzyć, ale wydaje mi się to bardzo mało prawdopodobne, mi te drzwi się w sumie podobają, ale na parkingu zwracają pewnie uwagę innych, na czym chyba do końca mi nie zależy.

Na dobrą sprawę decyzję muszę podjąć między X i S.
SX
plusylepszy zasięg niż Xbardzo dobry zasięg
wygodne wsiadanie
duży bagażnik
minusyniższe wsiadanie (ale czy na pewno)?
mniejszy bagażnik niż X
 
Last edited:

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Ja przy 2+3 i braku umiejętności zabrania małej ilości rzeczy na wyjazd mieścimy się bez problem w TMY, czasami trzeba wypchać frunka. Jak jest budżet to bierz TMS albo TMX, ale bez problemu się powinniście zmieścić do TMY. Trasy 350 - 450 po Polsce to też w zasięgu TMY są, ewentualnie kilku minutowe doładowanie po drodze (w sam raz na siku). My mamy jeszcze 530ix G31 (kombi), bagażnik gigant, ale odkąd tesla wjechała, to użytkuje tę piątkę ja sam, a na wyjazdy rodzinne zawsze TMY jest wybierany. Czego nie wybierzesz "będziesz Pan zadowolony" ;)
Ja teraz mam w samochodzie łącznie z bagażnikiem dachowym 1000 litrów i jak jedziemy na wakacje to wszystko jest załadowane tak, że nie da rady włożyć szpilki :D Jak jadę 450km to doładować spokojnie mogę się w przerwie, ale takie 350km to chciałbym przejeżdżać za jednym razem bez przerw.
 
Top