"Cieszmy się że jest tak tanio"

elektryk

Pionier e-mobilności
Kolejny artykuł ze stajni EV Klub i kolejny raz słowo Tesla lub Supercharger na liście słów zakazanych:

Ogólny przekaz - cieszmy się że jest tak tanio, bo taniej nie będzie a powinno być drożej. Nie ważne że ceny energii w hurcie spadają, byliśmy dla Was tak tani że obniżki nie będzie.

Do tego porównajmy abonamenty z opłatą w setkach złotych miesięcznie z 0 kWh w cenie do tych co nie mają żadnego abonamentu i ogłośmy że GreenWay to najlepszy deal.
 

luki

Pionier e-mobilności
Każdy ma inny interes, potrzeby. Dla mnie w trasie jest najważniejsza szybkość przemieszczania się, co wiąże się z szybkością ładowania. Dlatego będę bronił GW bo jako nieliczni mają kilka ładowarek 200kW na MOPach, a jak doszedł roaming krajowy Ionity to już w ogóle 'bailando'. Nie interesują mnie ładowarki typu 50 czy 100kW bo uważam że są najzwyczajniej w świecie za wolne .. szczególnie na MOPach. Tam ma być power!
Ładowanie po mieście na jakichś ładowarkach AC itp to tylko z przypadku albo jak nie ma wolnych miejsc parkingowych a przy ładowarce pusto to wtedy nie patrzę na ceny .. bo ile tego prądu nakapie.
Ale jedno drugiemu nie przeczy. Gdyby wprowadzili takie rozwiązanie jak w SK, to mieliby więcej klientów. Chyba że faktycznie u nas jest taki syf z ceną prądu...
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Ale jedno drugiemu nie przeczy. Gdyby wprowadzili takie rozwiązanie jak w SK, to mieliby więcej klientów. Chyba że faktycznie u nas jest taki syf z ceną prądu...
Elektryczność dla gosp. domowych
SK - 0.193 EUR/kWh
PL - 0.205 EUR/kWh
dla przedsiębiorstw
SK - 0,522 EUR/kWh
PL - 0,452 EUR/kWh
To ja nie rozumiem...
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Elektryczność dla gosp. domowych
SK - 0.193 EUR/kWh
PL - 0.205 EUR/kWh
dla przedsiębiorstw
SK - 0,522 EUR/kWh
PL - 0,452 EUR/kWh
To ja nie rozumiem...
I to pomimo tego że zdecydowaną większość dostępnej mocy mają z elektrowni atomowych.
 
Last edited:

KKL

Posiadacz elektryka
Ciekawa dyskusja.. pół godziny mi zeszło by od poczatku przejrzeć :). Dorzucę swoje trzy grosze. Elektryka kupiłem do jazdy głównie po mieście i spełnia moje oczekiwania. Prąd w cenie taryfy nocnej robi robotę, koszt taryfy dziennej pokrywa PV. Natomiast przez pierwsze półtora roku jeździłem też moim dziwolągiem w trasy, bo kosztowo miało to nawet sens. Dzisiaj, gdy GW cenowo odleciał, na Orlenie tylko siku, nie ma już JuicePass aka EnelX, BeCharge zaraz też sie kończy, to nie widze sensu jazdy BEV w trasy po Polsce, jeśli ma się diesla. Przynajmniej ja nie widzę. Ok, jak ktoś ma Teslę, ładuje się na SuC i czasem gdzie indziej z abo to może ma to sens. Ale mój diesel pali mi niecałe 6L przy prędkości 130km/h (taka prędkość mi wystarcza) a z 4-ma rowerami ostatnio w trasie nad morze wyszlo 7L, mam zasięg 1000km (wygodne) - to po prostu niestety, ale się z nim przeprosiłem. I teraz mam tak, że wszystkie jazdy wokół komina BEV i to jest absolutnie najlepsze dla mnie rozwiązanie, a trasy >300km - diesel.

Gdybym miał Teslę - może bym zmienił zdanie, ale jak musiałem kupić auto to na rynku nie było od ręki NIC :). Wierzę jednak, że te ceny się staną bardziej konkurencyjne do spaliniaków (może po prostu ropa podrożeje bardziej) a operatorzy także w końcu zauważa takich jak ja - co autem jeżdżą w trasę kilka razy w roku i nie potrzebują abonamentów na codzień.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
nie widze sensu jazdy BEV w trasy po Polsce, jeśli ma się diesla. P
A sens utrzymywania diesla widzisz?
Tylko po to, żeby raz na jakiś czas oszczędzić 1 h na ładowaniu w trasie, ale w rezultacie osiągnąć wyższą cenę przejazdu (bo część trasy i tak robisz na tanim prądzie z domu)?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ciekawa dyskusja.. pół godziny mi zeszło by od poczatku przejrzeć :). Dorzucę swoje trzy grosze. Elektryka kupiłem do jazdy głównie po mieście i spełnia moje oczekiwania. Prąd w cenie taryfy nocnej robi robotę, koszt taryfy dziennej pokrywa PV. Natomiast przez pierwsze półtora roku jeździłem też moim dziwolągiem w trasy, bo kosztowo miało to nawet sens. Dzisiaj, gdy GW cenowo odleciał, na Orlenie tylko siku, nie ma już JuicePass aka EnelX, BeCharge zaraz też sie kończy, to nie widze sensu jazdy BEV w trasy po Polsce, jeśli ma się diesla. Przynajmniej ja nie widzę. Ok, jak ktoś ma Teslę, ładuje się na SuC i czasem gdzie indziej z abo to może ma to sens. Ale mój diesel pali mi niecałe 6L przy prędkości 130km/h (taka prędkość mi wystarcza) a z 4-ma rowerami ostatnio w trasie nad morze wyszlo 7L, mam zasięg 1000km (wygodne) - to po prostu niestety, ale się z nim przeprosiłem. I teraz mam tak, że wszystkie jazdy wokół komina BEV i to jest absolutnie najlepsze dla mnie rozwiązanie, a trasy >300km - diesel.

Gdybym miał Teslę - może bym zmienił zdanie, ale jak musiałem kupić auto to na rynku nie było od ręki NIC :). Wierzę jednak, że te ceny się staną bardziej konkurencyjne do spaliniaków (może po prostu ropa podrożeje bardziej) a operatorzy także w końcu zauważa takich jak ja - co autem jeżdżą w trasę kilka razy w roku i nie potrzebują abonamentów na codzień.
Z biegiem czasu zaczynam dochodzic do podobnych wnioskow. Prad w trasie robi sie drogi, podrozowanie EV tez. I tesla wcale tego nie zmienia, SUC jest malo i sa w slabych miejscach, dodatkowo sporo V2 a to sie robi ladowanie 65kW.
Ciekawe jaka cena paliwa bedzie po wyborach…
 

wiktor

Posiadacz elektryka
Aktualnie cena w hurcie jest koło 6.30-6.40 zł (w hurcie!) a Orlen na stacjach sprzedaje na pomorzu po 5,99 zł. Wczoraj rozmawiałem z osobą, która ma stacje i mówiła że pod koniec października prognozują 7 zł / litr a w listopadzie to zależy od wojny w Izraelu, ale taniej nie będzie. I nie liczą, że w tym roku coś jeszcze zarobią, odrabiać będą straty w 2024.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
rynkowa cena na koniec wrzesnia w hurcie na naftobazie była ponad 6zł netto + transport =7,5 bez marży stacji, wieć powninniśmy widzieć na słupkach na przełomie września/października 7,99 za diesla

Na razie powiedzmy trochę pisowi upiecze się, baryłka spadła z 95$ na 87S, a już przez chwilę któregoś dnia była 82$ + taniejący dolar, wieć pewnie po wyborach koło 7zeta będzie
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Aktualnie cena w hurcie jest koło 6.30-6.40 zł (w hurcie!) a Orlen na stacjach sprzedaje na pomorzu po 5,99 zł. Wczoraj rozmawiałem z osobą, która ma stacje i mówiła że pod koniec października prognozują 7 zł / litr a w listopadzie to zależy od wojny w Izraelu, ale taniej nie będzie. I nie liczą, że w tym roku coś jeszcze zarobią, odrabiać będą straty w 2024.
Zależy w jakim hurcie...
Bo np. w Orlenie ceny hurtowe się kształtują tak:
1697008565148.png

1697008509927.png
 
Top