Rivian - taka sytuacja :)

Bronek

Pionier e-mobilności
Jednen z kilku filmów porównujących i opisujących Rivana, tu do TmXp.
Rzeczowo i spokojnie facet tłumaczy zmianę i jednocześnie porównuje dwie marki jako użytkownik a nie okazjonalnalny tester


 

nnnnn

Pionier e-mobilności
No i to jest problem z body, które jest jednoczęściowe. Auto po takim strzale idzie jako szkoda całkowita.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ciekawe jak będą wyglądały po dzwonie nowe modele Tesli z dwoma odlewami. Uproszczenie konstrukcji poprzez zmniejszenie ilości użytych komponentów powoduje oszczędności na czasie składania pojazdu w fabryce ale nawet drobne uszkodzenie może być bardzo kosztowne w naprawie jeśli zamiast drobnej części trzeba będzie wymienić cały odlew.
 

p0li

Pionier e-mobilności
bedzie dokladnie jak z tym rivianem - male bum i na zyletki
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Tendencja jest taka że coraz wieksze komponenty sie wymienia bo koszt naprawy jest ogromny. W fabryce robot potrafi złożć czesci 100x taniej niz pracownik w warsztacie. Jak sie zamawia AGD/elektronike z chin to sie bierze 10% dodatkowych ezgzemplarzy na wymiany gwaranycjne bo tak jest efektywniej kosztowo niż płacić serwisantowi kupe kasy za naprawy gwaranycjne. Albo mamy wydajny mały dobrze złożony sprzęt (zaklejona cała bateria) albo mamy duży serwisowalny z dodatkowymi śrubami/ wkrętami( które sie luzują rozszelniaja i z czasem wcieka np woda). Mniej serwisowalny sprzęt jest zawzywczja mniej awaryjny. A systemy bezpieczeńtwa w autach powodują że coraz mnie jest stłuczek i kolizji, dlatego uwazam że to dobra droga. Zamiast zajmowac czas ludziom w warsztatach lepiej mieć mniej awaryjne auta a jak juz sie coś wydarzy to prosto do chuty i nowe bierzemy z fabryki w cenie naprawy starego. Mamy prawie pewność że dobrze złożone a nie strach czy mechanik który pierwszy raz to składał dobrze to zrobił
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Z tą naprawą elektroniki to tak nie do końca - trochę wiem na ten temat bo pracowałem kilkanaście lat w firmie naprawiającej ponad milion urządzeń rocznie (prawie 100k napraw miesięcznie). O ile z tanimi urządzeniami rzeczywiście naprawy mechaniczne są nieopłacalne (np. dumbfonów kosztująvych w detalu po 100 złotych) to droższe urządzenia zazwyczaj się opłaca naprawiać. No chyba że urządzenie jest tak zaprojektowane że jest to nieopłacalne - pamiętam model smartfona gdzie według pierwszej instrukcji aby go otworzyć trzeba było zniszczyć obudowę wartą 50 euro. Szybko znaleźli sposób jak to ogarnąć bo koszty zjadły by producenta. Nie przeceniał bym też jakości montażu samochodów w fabrykach, już widziałem kilka takich kwiatków że byś się zdziwił jak to możliwe. Nie bez powodu robi się dwie kontrole jakości - pierwszą w fabryce a drugą w salonie przed wydaniem samochodu.
 

daniel

Señor Meme Officer
Ciekawe jak będą wyglądały po dzwonie nowe modele Tesli z dwoma odlewami. Uproszczenie konstrukcji poprzez zmniejszenie ilości użytych komponentów powoduje oszczędności na czasie składania pojazdu w fabryce ale nawet drobne uszkodzenie może być bardzo kosztowne w naprawie jeśli zamiast drobnej części trzeba będzie wymienić cały odlew.
Elon coś wspominał, że małe naprawy będzie można robić. Coś odciąć i nie pamiętam czy przykręcić śrubami czy przyspawać, ale jeśli pogięło casting to szkoda musi być naprawdę duża. Musiałbym poszukać tej wypowiedzi.
Edit: voila, można odciąć "crash rails" i przykręcić/przynitować (bolt on?) zamiennik.
Artykuł na Teslarati
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Kwestia tego co miał na myśli jako absorption rail. Czy chodzi mu o zderzak (nie to co jest u nas powszechnie tak nazywane bo to jest pokrywa zderzaka) czy o strefy zgniotu podobne do klatek stosowanych przez Mercedesa. Tak czy siak słabo to widzę patrząc co i jak naprawia się obecnie zgodnie z technologią producentów i zapewne poskutkuje to wyższymi kosztami napraw i wzrostem składek ubezpieczeniowych. Obym się jednak mylił.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Kwestia tego co miał na myśli jako absorption rail
Jestem przekonany, że chodzi o naprawę fragmentu „front rail” (patrz obrazek), tak jak to robi się obecnie.
1698187065864.jpeg
 
Top