Temperatura po wyjeździe z garażu

AC/DC

Nowy na Forum
Przyszły mrozy i zauważyłem, że po wyjeździe z garażu w którym mam + 7 stopni wyświetlacz przez długi czas pokazuje właśnie taką temperaturę, mimo że na zewnątrz jest dużo zimniej. Dzisiaj było - 10. Dopiero po przejechaniu 9 km temperatura zaczęła spadać - do właściwego poziomu doszła po kolejnych 2 km. Mam wrażenie, że ogrzewanie też działało tak, jakby na zewnątrz było 17 stopni cieplej niż w rzeczywistości.
Też tak macie?
 

jgal

Posiadacz elektryka
Też to zauważyłem, chociaż chyba u mnie to opóźnienie nie jest tak duże jak u ciebie. W dodatku u mnie schodzi z wyższej temperatury, bo w moim garażu jest ok. 15 st.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Mam podobnie jak wracam z pracy (gdzie parkuje w podziemnym) - potrzeba dobrych 5 minut zanim zacznie spadać i kolejnych 5-10 minut zanim dojdzie do faktycznej temperatury.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Też tak mam, termometr reaguje na wyjazd z garażu ze zwłoką kilku-kilkunastu minut.

Kiedyś w 2023 był news że usunęli termometr w ramach nowej edycji samochodów (chyba 2023?), że mają pokazywać temperaturę z Google (co nie ma miejsca). Wygląda na to, że jakiś termometr nadal jest, ale to nie ten sam co był - teraz chyba używa termometru, który jest umiejscowiony gdzieś głęboko pod maską, co powoduje że zanim tam się ochłodzi chwila mija.
 

KrzysztofFly

Moderator
Rozumiem, że u Was piwo które ma temperaturę pokojową, po włożeniu do lodówki w ciągu kilkunastu sekund schładza się do temperatury panującej wewnątrz lodówki ;)? Czy jednak też potrzebuje trochę czasu aby się schłodzić?
No przecież to oczywiste, że czujnik temperatury wraz z całą swoją obudową musi wyrównać temperaturę z otoczeniem, a to musi chwile potrwać. Gdyby umieścili sam termistor bez obudowy, reakcja na zmianę temperatury byłaby dużo szybsza, jednak wtedy byście narzekali, że wskaźnik wariuje i co kilka sekund pokazuje inną temperaturę ;).
 

aadamuss

Pionier e-mobilności
U mnie podczas postoju i grzania w aucie temperatura na termometrze z około zera spadła na -8 - grzanie pompą ciepła obniża temperaturę w pobliżu czujnika.
 

AC/DC

Nowy na Forum
No przecież to oczywiste, że czujnik temperatury wraz z całą swoją obudową musi wyrównać temperaturę z otoczeniem, a to musi chwile potrwać. Gdyby umieścili sam termistor bez obudowy, reakcja na zmianę temperatury byłaby dużo szybsza, jednak wtedy byście narzekali, że wskaźnik wariuje i co kilka sekund pokazuje inną temperaturę ;).
Pewna bezwładność jest oczywista. Ja jednak porównuję do innych samochodów którymi wyjeżdżałem z garażu w takich samych warunkach.
Wystarczyło 0,5. - 1 km powolnej jazdy by termometr wskazywał właściwą temperaturę.
Y potrzebuje 10 km - co jest zdecydowanie zbyt długim czasem.
 

Riki83

Zadomawiam się
Ja mam w garazu cieplo. Ok 17 st, to zarowno tesla jak wczesniei bmw / plastiki strzelaja - tapicerka - deska:)
I temperatura durniala w bmw tak samo.

Teraz juz auto bedzie pod wiatą - czyli na mrozie. Gdy juz tak stalo - zauwazylem ze plastiki nie strzelaja, a i cieplo jest po chwili. No zaden cud :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mialem swego czasu kilka aut i te z pod wiaty byly rano suche, a z garażu wyjezdzaly mokre a bloto na podłodze.
Teraz dochodzi jeszcze pewna przypadłość ev - z maski śnieg się nie topi tak szybko jak w ICE.
Dlatego mając garaż w bryle domu nie martwię sie nieszczelną bramą segmentową a nawet otwieram okno.
Na zew jest 0 w domu 22 a w garażu 12/12- tesla
W minusowych spada do 7- 8 stC
 
Top