Jaki elektryk do 300k?

Anderus

Zadomawiam się
Hej,
W ciągu 12 miesięcy zamierzam kupić elektryka, gdzie górnym limitem jest 300k. Mieszkam w mieście (mam zaplanowaną instalację wallboxa w garażu podziemnym), raz w miesiącu wyjazd do 350km w obie strony oraz 1-2 w roku do 600km. Szukam czegoś rodzinnego z dużym bagażnikiem. Byłby to mój pierwszy EV. Do tej pory patrzyłem na:
  • Hyundai Ioniq 5
  • VW ID.4
  • Tesla Model Y LR
  • Renault Scenic E-tech
Czy do miasta ma sens AWD?
 

Anderus

Zadomawiam się
jak patrzysz na renault, to jest jeszcze peugeot e-3008, a jak nie id.4, to moze cupra tavascan? pierwszy ma opcje AWD, drugi standard RWD.
Przejechałem się Peugeot e-3008 i nie podoba mi się kokpit w postaci statku kosmicznego czyli ogromna część oddzielająca kierowcę od pasażera co zabiera sporo miejsca. Wysokość ekranu za kierownicą jest za duża przez co trzeba siedzieć wysoko i jest to dla mnie jako osoby o wysokim wzroście bardzo niewygodne bo mam wrażenie, że zaraz przywalę głową w sufit podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Tylne siedzenia mają rozczarowująco mało miejsca co przy takim dużych rozmiarach samego auta zaskakuje. Jazda sama w sobie jest bardzo ociężała, miałem wrażenie, że jadę samochodem 2x cięższym ale nie jestem pewien czy nie było to ustawienie trybu jazdy. Na Cuprę muszę spojrzeć bo nawet nie pomyślałem o tej marce. VW ID.4 ma kokpit, który jest bardzo nierówny czyli z jednej strony jest spory ekran główny, a z drugiej strony malutki z prędkościomierzem i pokazujący mało informacji. Samo wykonanie bardzo fajne i powiem, że są elementy, które jakością mogą być nazwane premium. Sama linia i wygląda zewnętrzny nie podchodzi mi za bardzo. Osiągi też są gorsze ale jakbym się zdecydował to poczekałbym na rocznik 2024 bo widziałem, że znacznie bardziej dopracowany.
 

Anderus

Zadomawiam się
Mam wrażenie, że już sobie odpowiedziałeś na pytanie które auto wybrać. EX30 ma ciekawą stylistykę ale jest to auto małe i ciasne z tyłu. Do tego dużo mniejszy bagażnik. Renault raczej może konkurować ze wspomnianym EX30 ale nie z tesla Y. Teraz jak weźmiesz pod uwagę ceny to wychodzi, ze biorąc jakiegoś Y ze stocku ze zniżką praktycznie nie ma konkurencji w tym przedziale cenowym w stosunku wartość : pieniądze. Ja wybierając auto EV w 2021 Q4 miałem trochę ułatwione zadanie bo kierowałem się przede wszystkim zasięgiem, ładowaniem i technologią. Na rynku wtedy nie było nic innego porównywalnego dla mnie w tych samych pieniądzach. Aha, do tego tesla nie wymaga serwisowania pojazdu w ASO (oprócz usterek).
Ja bym wybrał z tej listy jednak Teslę. Jeszcze może bym się zastanawiał nad ex30, ale pewnie jak zobaczysz jak ciasno ale tyłu / w bagażniku to możesz już mieć inne zdanie :)
Projekt juniper to raczej Q3/Q4 pierwsze dostawy jesli już w ogóle w tym roku :)
W sumie to już mam pewność na 90%, że będzie to TMY ale raczej Project Juniper, więc tak jak napisałeś Q3/Q4 najwcześniej. Jakbym miał już TMY to na 100% drugi samochód byłby to EX30 dla żony, bo to jest jej styl :D oraz ona jeździ sporadycznie i tylko po mieście, dłuższe trasy głównie to ja jestem kierowcą, a tutaj przemawia za każdym razem TMY LR.
 

Anderus

Zadomawiam się
to na cupre juz nie patrz ;) a xc-40? ja bym sie jeszcze pokrecil kolo skody
XC40 ma fajne osiągi jakby wnętrze było tak minimalistyczne (teslowate? :D) jak w EX30 i Tesli to oprócz TMY na pewno by trafił do mojego TOP 3 ale może podczas umawiania się na jazdę testową EX30 też ogarnę jeszcze jedną jazdę na XC40, cenowo w wersji które by mnie interesowała podchodzi pod limit budżetu jaki posiadam.
 

piotr_ev

Fachowiec
W sumie to już mam pewność na 90%, że będzie to TMY ale raczej Project Juniper, więc tak jak napisałeś Q3/Q4 najwcześniej. Jakbym miał już TMY to na 100% drugi samochód byłby to EX30 dla żony, bo to jest jej styl :D oraz ona jeździ sporadycznie i tylko po mieście, dłuższe trasy głównie to ja jestem kierowcą, a tutaj przemawia za każdym razem TMY LR.
Co ciekawe, też myślę o EX30 dla żony 😃
 

tswiech

Fachowiec
Mach-E nie ma baterii 77kWh. Albo 75kWh (71kWh użytecznej) albo 98kWh (91kWh użytecznej). Ten pierwszy wchodzi w budżet nawet w wersji AWD (od 280tys).
Poszukaj po dealerach, bo dają naprawde fajne upusty. Za 300tys to nawet topowe GT (z dużą baterią) jest do wyrwania (ale rocznik 2022): https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/ford-mustang-mach-e-gt-487km-98kwh-ID6FBu2G.html

AWD z dużą baterią też bez żadnej łaski: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/ford-mustang-mach-e-351-km-98-kwh-premium-awd-ID6FToKu.html
Z rocznika 2022 do niedawna za 199.000 złotych można było kupić nawet Mustanga z bateria 98 kwh; salon w Gdańsku sprzedał jednak to auto. Jak dobrze popatrzysz i ponegocjujesz to myślę, że masz szansę kupić Macha-E za naprawdę dobre pieniądze. Pytanie tylko czy warto... A no i bagażnik w Mustangu jakiś wielki nie jest.
 
Top