Jaki elektryk do 300k?

Anderus

Zadomawiam się
Hej,
W ciągu 12 miesięcy zamierzam kupić elektryka, gdzie górnym limitem jest 300k. Mieszkam w mieście (mam zaplanowaną instalację wallboxa w garażu podziemnym), raz w miesiącu wyjazd do 350km w obie strony oraz 1-2 w roku do 600km. Szukam czegoś rodzinnego z dużym bagażnikiem. Byłby to mój pierwszy EV. Do tej pory patrzyłem na:
  • Hyundai Ioniq 5
  • VW ID.4
  • Tesla Model Y LR
  • Renault Scenic E-tech
Czy do miasta ma sens AWD?
 

The Tiger@

Zadomawiam się
Czekaj czekaj... Przesiadasz się na elektryka po to, żeby jeździć szybko po autostradach?
Przesiadam się ma elektryka bo myślę, że to sensowne - głównie jeżdżę wokół komina. Co nie wyklucza tego, że od czasu do czasu orzejadę się szybko autostradą. Ale pewnie nie dalej niż 200km od komina.
 

The Tiger@

Zadomawiam się
Ale przeczytałes wątki o zasiegu auta po autostradzie np? Pooglądałes jakies testy itp? Bo jezeli limiter do 180 km/h przekresla dla ciebie auto znaczy chcesz zapierd...ac. A te 200 km wtedy bedzie wyzwaniem
Tak, czytałem, oglądałem i nadal to robię. TM3 przy 180km/h zużywa ok. 32kWh/100km. Zakładam, że w przypadku i4 czy EQE będzie to 40kWh, czyli na te 200km wystarczy.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Tak, czytałem, oglądałem i nadal to robię. TM3 przy 180km/h zużywa ok. 32kWh/100km. Zakładam, że w przypadku i4 czy EQE będzie to 40kWh, czyli na te 200km wystarczy.
Tyle że zajmie Ci to podobną ilość czasu co jazda 120 (uwzględniając wydłużone ładowanie), za to będzie dwa razy droższe.
Sztuka dla sztuki i zbędne ograniczanie modeli.
 

The Tiger@

Zadomawiam się
Tyle że zajmie Ci to podobną ilość czasu co jazda 120 (uwzględniając wydłużone ładowanie), za to będzie dwa razy droższe.
Sztuka dla sztuki i zbędne ograniczanie modeli.
Ładowanie będzie na miejscu, więc niecsteacę żadnego czasu.
Ograniczenie modeli?
 

The Tiger@

Zadomawiam się
Pisałeś że Vmax 180 to dla Ciebie za mało....
No to za mało, ale gdyby reszta była oo, to może byłbym w stanie to zaakceptować.
 
Top