Zużycie prądu zimą Y LR

Jogur

Posiadacz elektryka
mam cos lepszego

dostali na to dotacje z EU, wiec miejsce na dziure 1,7x2,6 i 15t na 50kWh juz czeka ;)
Nie feruję wyroków, czy jest lepsze; coś, co non-stop się porusza - traci energię (opory) non-stop - zmniejsza się ilość zgromadzonej energii.

Podnoszony blok (gromadzenie energii) a następnie opuszczany traci tylko podczas tych "ruchów" - jak jest system wykonany prawidłowo, to IMHO straty są kilkuprocentowe (łożyska w dźwigu, opór liny na bębnie, itd.)

Straty będą wszędzie, ale te pomysły na magazynowanie energii potencjalnej są proste, nie wydają się głośne, można je całkiem pod ziemią robić, są responsywne, sporo zalet :) )
 

Jogur

Posiadacz elektryka
Nie spodziewałem się na forum o autach elektrycznych takich płaskoziemców (i jeszcze w dodatku właścicieli EV )
Rozwiązanie mające 90% sprawności !!! poddajesz że do bani ( bloki betonowe mogą jeździć kilkadziesiąt lat góra dół ( jak w windzie/kopalni itp)
Technologia ma ponad 100 lat "Elektrownie szczytowo pompowe "
A tu jak to będzie działać bo w Chinach już kończą budowę
Czyli nie tylko mnie ten gość irytował do tego stopnia, że włączyłem ignorowanie - po uj się z koniem kopać ...
 

Riki83

Zadomawiam się
Auto garazuje w cieplym.

Powiedzcie, macie tessie lub s3xy buttons apke?
Mi na tej drugiej apce no z dnia na dzien rosnie degradacja. Bylo 3,2 a jest 4,53%.

Czemu to tak rośnie?

Gdzie faktyczną degradacje sprawdzic? Jest ktos w posiadaniu Longa 2021?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jak bateria jest zimna to rośnie jej opór wewnętrzny i mniej prądu jesteśmy w stanie z niej odebrać.
Te straty trafiają do baterii w postaci ciepła, nawet jakby ta bateria nie miała tego oporu wewnętrznego to byśmy pobrali z niej energię elektryczną zamienili na ciepło i wpompowali płynem do niej. Poniżej -10 nie ma róznicy, powyżej -10 pompa ciepła oczywiście zrobi to troche efektywniej, ale ta energia nie przepada(zimą:)).
Różnica jest tez taka że to ciepło które wydziela sie w baterii nie jest rejestrowane. Widzimy tylko że z baterii wypływa mniej energii w postaci prądu elektrycznego. Jak zaczniemy to mierzyć to wyjdzie nam że stan takiej baterii sie pogarsza i w zimę dostarcza ona znacznie mniej energii niż do niej pompujemy przy ładowaniu.

Poniżej wykres z teslafi(link w podpisie jeśli ktos zainteresowany przetestowaniem) w którym widać zeszłoroczną zimę, w srodku lato i na końcu tegoroczną zimę. Jedyny sposób na sprawdzenie dokładnej degradacji to naładowanie i rozładowanie, tylko powinno się odbywać w temperaturze 20-25 stopni

1705521685711.png
 
Last edited:

Pabloss

Posiadacz elektryka
Ja nie mam takich pięknych wykresów i analiz ale codziennie jeżdżę minimum 100 km i powiem wam tak, że w okresie "ciepłym" zużywam od 8 do 10 % baterii na dojazd do pracy (około 50 km w 1 stronę), a w okresie "zimnym) 12-14 %.
 

Kamil.

Nowy na Forum
Na krótszych trasach wygląda to dużo gorzej. Mieszkam w okolicach Kielc, gdzie od dłuższego czasu temp. oscyluje minus 5-10 *C. Aktualnie auto służy do wożenia dzieciaków do szkoły, trasa około 500 m w jedną stronę. Auta nie przygotowuje do jazdy, po prostu wyjeżdżam z garażu. Średnie zużycie z ostatnich dwóch tygodni jest na poziomie 25kWh.
 

Kamil.

Nowy na Forum
Mają 4 i 7 lat, także jeszcze w tym roku im odpuszczam ;)
W sumie dzieci proszą, aby wcześniej autko rozgrzać przed jazdą, także zużycie mogło być mniejsze. Ale w takich temp i na takim dystansie samochód spalinowy zużywałby kilkanaście litrów paliwa na 100km, a Tesle ładuje raz w tygodniu. W zasadzie najstarsze dziecko obsługuje ładowarkę :)

Mam jeszcze 3. dziecko, które skończyło roczek, z dużą tendencja do zasypiania w samochodzie. Odkąd mam Tesle, nie budzę chłopaka przy wyciąganiu z samochodu, tylko włączam tryb kempingowy i boomboxa, aby słyszeć kiedy się obudzi, potrafi spać godzinami :D
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Podejrzewam, że grzania na postoju nie liczy do tego zużycia 25kwh/100km
Musisz zapisać stan licznka lub jakis krótki skasować, rozładować do pewnego pozimu baterię, naładować do 100% tylko przez licznik żebyś wiedział ile prądu weszło faktycznie i podzielić to przez liczbę przejechanych km na tym dystansie. podejrzewam, że wynik mocno rozjedzie się z tym co pokauje tablet.
 
Top