Zużycie prądu zimą Y LR

Chris

Posiadacz elektryka
Co to i ile kosztuje ten Flyt? EV nie mają już i tak zniżek i braku opłat?
https://flytpass.no/en tu masz pełne info, warto zamówić tego pikacza na drogi, mały jest, a pożytku raczej sporo. Nie byłem nigdy w Norwegii, ale z tym urządzeniem od razu naliczy opłaty prawidłowo jak za elektryka, a nie po maksymalnych stawkach jak bez urządzenia.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Wypas - zazdroszczę!
Prawie jak moja zaplanowana trasa - objazd ale powrót przez Norwegię (Tromso - Lofoty - Oslo - Dania).
To u mnie plan podobny, z tym, że z Norwegii to głównie Nordkapp, a reszta to jak się uda + powrót właśnie przez Danię. Z tym, że wersja raczej letnia (może np. wrzesień) i jak się uda to ten rok, a jak nie, to przyszły (wtedy może maj?).
 

Pepek

Posiadacz elektryka
13 dni, 5286 km razem, Bałtyk dookoła przez Litwę, Łotwę, Estonię, Finlandię i Szwecję i wizyta u Świętego Mikołaja w Rovaniemi, wczoraj wróciłem z synem, bo koniec ferii. Promy Tallin - Helsinki i Ystad - Świnoujście.
Jak z noclegami? Cały czas w aucie, czy jakieś hotele/motele też były? Jakieś porady/wskazówki (oprócz Flyt-a, którym widzę warto się zainteresować)? Kosztowo jakieś dodatkowe informacje można jak to wyszło?
 

Chris

Posiadacz elektryka
Jak z noclegami? Cały czas w aucie, czy jakieś hotele/motele też były? Jakieś porady/wskazówki (oprócz Flyt-a, którym widzę warto się zainteresować)? Kosztowo jakieś dodatkowe informacje można jak to wyszło?
noclegi z booking na ostatnią chwilę, wieczorem, jak już nie chciało się jechać. Czasami hotel ze śniadaniem, czasami domek się znalazł w środku lasu, dwa razy tryb kempingowy i nocleg w aucie, cenowo spoko, 11 noclegów 2937 zł (razem z kabiną na promie z Ystad). Ładowanie w PL Greenway+Superchargery, reszta tylko Supercharger, po za jednym ładowaniem na Ionity (karta Shell, bo Greenway nie zadziałał...), na Litwie raz na Ignitis i w Finlandii raz Nexity, bo było taniej niż supercharger. Całość na prąd 2561 zł ( w Kownie i Rydze Superchargery za free), promy tez dosłownie 3 h wcześniej bookowałem, bo nie wiedziałem o której dojadę. Gdyby ktoś miał świetny pomysł i kupił sobie dmuchany materac do Tesli, próbując go napompować przy minus 21 st C na zewnątrz, to niestety się nie uda, cały materac od razu popękał i robił za karimatę;) . Zużycia nie sprawdzałem, tzn nie mam żadnych apek itd, zauważyłem tylko, że przy sporych minusach wkurzające jest to podgrzewanie baterii, jak wyznaczałem trasę, to praktycznie od razu po ładowaniu Tesla włączała przygotowanie baterii do następnego ładowania... No to robiłem tak, że jak wyznaczyła trasę do następnego superchargera, to w telefonie mapy google, jakiś punkt obok i wyślij do Tesla. Od razu pokazywało przynajmniej 15% więcej do następnego ładowania prognoz i tak było, czasami zmieniałem na następny superchrager, bo bez podgrzewania spokojnie doleciała. Przed dojazdem włączałem jakieś 20 km wcześniej docelowo supercharger i tyle wystarczyło, zeby Tesla podgrzała sobie baterię i ładowanie ruszyło od razu. Zużycie Tesla pokazuje tak jak na fotce (Trip A), a ile faktycznie poszło z rachunków to nie liczyłem, cenowo dla mnie ok całość i to się liczy.
 

Attachments

  • Zdjęcie WhatsApp 2024-01-30 o 13.00.28_5a4b3f79.jpg
    Zdjęcie WhatsApp 2024-01-30 o 13.00.28_5a4b3f79.jpg
    331,4 KB · Liczba wyświetleń: 38
Last edited:

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
dokładnie nie ma co gdybać, tesla mate to ładnie pokazuje, to moje statystyki za ostatnie 90 dni, auto 100% pod chmurką, bez żadnej wiaty itp, zawsze rozgrzewam przed wyjazdem. Ładowanie wygląda tak (na dole podsumowanie ile faktycznie przyjęła bateria a ile zużyłem z sieci). Jazda w koło komina.
View attachment 15833

tesla mate ma też i takie statystyki, czyli wydaje mi się że dokładnie to o co pytasz, patrz kolumny `Avg consumption (drives)` i `Avg consumption (charges)`

View attachment 15834
Jak widać topienie śniegu i lodu z auta trochę kwh wciąga - dla mnie to "darmowe" (bo z PV) kilowaty ale dla kogoś innego może mieć znaczenie.
45% rozbieżności,
 

itguy

Posiadacz elektryka
45% rozbieżności,
Tak, ale ja bym tam tak nie nazwał. W trakcie jazdy czyli w trasie w aucie interesuje cię ile zużywa auto na jazdę i te wartości pokazuje tablet i słusznie bo podczas podróży nic innego cię nie obchodzi. Tym bardziej że superchargery naliczają opłaty tylko za to co trafi do baterii, nie wliczają strat. A w domu jeśli interesuje cię całkowite zużycie to masz historię ładowania w wallconectorze w apce Tesli, może nie tak rozbudowana jak w tesla mate ale tam to dane dla nerdów, normalnemu użytkownikowi do niczego nie potrzebne.
 

Michal

Moderator
Tym bardziej że superchargery naliczają opłaty tylko za to co trafi do baterii, nie wliczają strat
Tak było kiedyś, ale od mniej więcej początku 2023 opłata jest naliczana za całość zużytej/pobranej energii.
 
Last edited:

Pepek

Posiadacz elektryka
noclegi z booking na ostatnią chwilę, wieczorem, jak już nie chciało się jechać. Czasami hotel ze śniadaniem, czasami domek się znalazł w środku lasu, dwa razy tryb kempingowy i nocleg w aucie, cenowo spoko, 11 noclegów 2937 zł (razem z kabiną na promie z Ystad). Ładowanie w PL Greenway+Superchargery, reszta tylko Supercharger, po za jednym ładowaniem na Ionity (karta Shell, bo Greenway nie zadziałał...), na Litwie raz na Ignitis i w Finlandii raz Nexity, bo było taniej niż supercharger. Całość na prąd 2561 zł ( w Kownie i Rydze Superchargery za free), promy tez dosłownie 3 h wcześniej bookowałem, bo nie wiedziałem o której dojadę. Gdyby ktoś miał świetny pomysł i kupił sobie dmuchany materac do Tesli, próbując go napompować przy minus 21 st C na zewnątrz, to niestety się nie uda, cały materac od razu popękał i robił za karimatę;) . Zużycia nie sprawdzałem, tzn nie mam żadnych apek itd, zauważyłem tylko, że przy sporych minusach wkurzające jest to podgrzewanie baterii, jak wyznaczałem trasę, to praktycznie od razu po ładowaniu Tesla włączała przygotowanie baterii do następnego ładowania... No to robiłem tak, że jak wyznaczyła trasę do następnego superchargera, to w telefonie mapy google, jakiś punkt obok i wyślij do Tesla. Od razu pokazywało przynajmniej 15% więcej do następnego ładowania prognoz i tak było, czasami zmieniałem na następny superchrager, bo bez podgrzewania spokojnie doleciała. Przed dojazdem włączałem jakieś 20 km wcześniej docelowo supercharger i tyle wystarczyło, zeby Tesla podgrzała sobie baterię i ładowanie ruszyło od razu. Zużycie Tesla pokazuje tak jak na fotce (Trip A), a ile faktycznie poszło z rachunków to nie liczyłem, cenowo dla mnie ok całość i to się liczy.
Dzięki za obszerny opis, poza PL też planuje tylko Suc (no chyba, że mnie zmusi sytuacja, baterię mam trochę mniejszą, więc różnie może być).
Co do noclegów to planuję więcej w aucie, a tak co 2-3 noce hotel, więc pewnie wyjdzie inaczej, z tym że pewnie zejdzie nam dłużej (żeby jeszcze o Nordkap zahaczyć i potem przez Danię wracać). Z materacem też nie powinno być problemu, bo od razu na wszelki wypadek zainwestowałem w piankowy, na miarę no i nie planuję tam jeździć przy ujemnych temperaturach. :)
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Dzięki za obszerny opis, poza PL też planuje tylko Suc (no chyba, że mnie zmusi sytuacja, baterię mam trochę mniejszą, więc różnie może być).
Co do noclegów to planuję więcej w aucie, a tak co 2-3 noce hotel, więc pewnie wyjdzie inaczej, z tym że pewnie zejdzie nam dłużej (żeby jeszcze o Nordkap zahaczyć i potem przez Danię wracać). Z materacem też nie powinno być problemu, bo od razu na wszelki wypadek zainwestowałem w piankowy, na miarę no i nie planuję tam jeździć przy ujemnych temperaturach. :)
Zamiast brać ten hotel co 2-3 dni do rozważenia sauna i potem darmowa kąpiel w jeziorze 😀
 
Top