Prośba o podzielenie się wiedzą, doświadczeniem - ZAKUP Y

Belkot

Posiadacz elektryka
Moja zona ma XC60 i moja trójka dzieci nie chce tym autem jezdzic ale są rozpuszczone moim duzym vanem z 3 rzedami siedzen. W Y bedzie pewnie podobnie jak w XC60. Ja uwazam ze zadne auto z kanapą z tyłu nie nadaje sie do przewozu 3 osob (dzieci) to jest dla nich męka szczegolnie jak sie stanie w korku.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Moja zona ma XC60 i moja trójka dzieci nie chce tym autem jezdzic ale są rozpuszczone moim duzym vanem z 3 rzedami siedzen. W Y bedzie pewnie podobnie jak w XC60. Ja uwazam ze zadne auto z kanapą z tyłu nie nadaje sie do przewozu 3 osob (dzieci) to jest dla nich męka szczegolnie jak sie stanie w korku.
To bardzo ciekawe co piszesz. Możesz rozwinąć myśl? To bardziej kwestia np diesla że trzęsie w korku czy mało miejsca jak się wepnie foteliki? Ja rozumiem na środkowym miejscu które z zasady jest mniej wygodnie ale w dużym suvie dwa skrajne miejsca są zazwyczaj w miarę wygodne...
 

Wasp

Posiadacz elektryka
Środkowe miejsce jest po prostu wąskie. Nie masz isofix. Ja mam jeszcze smaxa i tam każdy fotel z tyłu jest niezależnie regulowany. Każdy jest takiej samej szerokości i każdy ma isofix.
Mimo tego zdecydowalem się że wymienimy na Y.
U mnie będzie fotelik wąski w środku. A boki już bez bo 8 i 11 lat.

Mam nadzieję że damy radę. Ale na 100% będzie mniej komfortowo dla dzieciaków.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Problem z tylną kanapa w Tesli 3/Y jest taki ze jest mocno wyprofilowana i osobe lub fotelik na bocznych miejscach nie bardzo można przesunać w strone drzwi bo poduszka na kanapie powoduje że leci się do środka. Dodatkowo miejsca w które wpinamy pasy są ukryte w kanapie więc trudniej się zapiąć. Fotelik wsadzony na środek zupełnie zakrywa zapięcia, najgorsze są foteliki bez własnych pasów bo wtedy za każdym razem się trzeba męczyć żeby to zapiąć. Jest to bardzo uciążliwe, przedłużki do pasów mogą troche pomóc. W przypadku jazdy bez fotelików wyprofilowania i tak powodują to że osoba w środku jest zgniatana, w miarę komfortowo na środku może jechać dziecko które zgodnie z prawem wymaga fotelika. Ja swojego Y określam jago samochód 4-i-pół osobowy
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Mam WC od Tesli. Kompatybilny, widoczny z apki. Jest historia ładowania. Bdb jakość wykonania. Cena jest przystępna.
Mam też biały kolor. Póki co jest z lakierem wszystko ok.
Mi osobiście podoba się quicksilver, problem to Cena.

Co do kanapy mam jeden fotelik i 2 nastolatków, nie narzekają na komfort.
 
Last edited:

Belkot

Posiadacz elektryka
To bardzo ciekawe co piszesz. Możesz rozwinąć myśl? To bardziej kwestia np diesla że trzęsie w korku czy mało miejsca jak się wepnie foteliki? Ja rozumiem na środkowym miejscu które z zasady jest mniej wygodnie ale w dużym suvie dwa skrajne miejsca są zazwyczaj w miarę wygodne...
Mam dzieci juz starsze. Dziewczyny po 16 lat, syn 11. Siedzą koło siebie i sie dotykają, leżą na sobie, robi sie gorąco, ciasno itp. Korek poteguje zdenrwowanie i koczy sie awanturą. Szczegolnie przerąbane ma syn w srodku. W vanie syn siedzi w drugim rzędzie, dziewczyny w trzecim na skrajnych miejscach. Ostatnio jak stałem w korku na zakopiance była cisza. Syn z laptopem wygodnie siedzi, jedna córka czyta ksiązke, druga słucha muzyki. Nikt nikogo nie dotyka kazdy ma przestrzen
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Teraz jest po 1328 zł :)
Ale bez wszystkich dodatków, z wszystkimi dodatkami, które brałem najtańszą ofertę widzę po 1518 zł - co i tak jest taniej, ale to wszystkie te rzeczy tanieją, dlatego pisałem, że to była cena z przeszłości, bo to zwykle w EV ma duże znaczenie. :)
 

pivek

Nowy na Forum
Ale bez wszystkich dodatków, z wszystkimi dodatkami, które brałem najtańszą ofertę widzę po 1518 zł - co i tak jest taniej, ale to wszystkie te rzeczy tanieją, dlatego pisałem, że to była cena z przeszłości, bo to zwykle w EV ma duże znaczenie. :)
gdzie po tyle?
 

grregg

Fachowiec
Witajcie!

Od tygodnia zastanawiam się nad zakupem Yka LR. Byłby to mój pierwszy elektryk. Rodzina 2+3 (15, 11, 7 lat).
Domek pod miastem, fotowoltaika, 90% km robimy po Warszawie.
Przesiadka z volvo xc60, które idzie na sprzedaż. Z innych aut mamy tylko stare audi A3.
Jeździłem wcześniej volvo xc60 i sama obsługa bardziej leży mi w Y, ale zawieszenie w porównaniu do xc60 to w Y tragedia. Odnośnie poziomu hałasu to na letnich na pewno w Y jest ciszej.
Byłem na jazdzie stestowej w Ząbkch.
W miarę OK (trochę twardy zawias i powyżej 100 km/h huczało dziwnie w środku powietrze - jak przy otwartym przednim i tylnim oknie). Powiedzieli mi w salonie, że to chyba wina tego konkretnego egzemplarza.
U mnie na zimówkach powyżej 100 też huczy, ale ja nie mam tych zimówek z gąbką. Ale teoretycznie miały być cichszego od dedykowanych...
Przeczytałem większość wątków na tym forum-kopalnia wiedzy a przede wszystkim ludzi, którzy z Teslą znają się od dawna. I tu moja prośba o pomoc. Postaram się ją wypunktować, żeby łatwiej było odpowiadać. Jeśli jakieś pytanie już się na tym forum pojawiło, a co za tym idzie odpowiedź na nie, to albo gdzieś je ominąłem za co z góry przepraszam, albo były... różne odpowiedzi.

Z góry dziękuję wszystkim odpowiadającym za poświęcenie swojego czasu!

1. Czy w dostępnych teraz Ykach są zawsze Matrixy? Jaka jest szansa, że będą kiedyś adaptacyjne? (tak, widziałem link o jakiś pogłoskach)

2. Gdzie polecacie wziąć leasing (nigdy nie brałem) z najlepszymi warunkami (max wpłata własna, 36 mcy, wykup 10%). Bierzecie GAPa?
Za pewne się łapiesz na dotacje to weź w firmie, która oferuje Ci przyspieszoną wypłatę. Ja wziąłem przez użytkownika tego forum. Może minimalnie drożej jak w ing ale za to miałem większą elastyczność w ratach (mi zależało na maksymalnym wkładzie i dużych pierwszych ratach a małych późniejszych).
3. Gdzie najlepiej i najtaniej ubezpieczyć Yka (mieszkam w Wawie). Jaki jest orientacyjny koszt za 1, 2, 3 itd. rok pełnego ubezpieczenia.

4. Ile czeka się na dopłatę z programu "mój elektryk"? Załatwiam to ja czy leasing?
W moim przypadku wszystko wzięła na siebie firma leasingowa. Dostałem chyba po miesiącu.
10. Każdym poprzednim samochodem jeździłem min. 8-10 lat (przebiego ok. 20-25tys. rocznie). Czy taka Tesla Y traci więcej na wartości przy odsprzedaży niż spalinowe auta? No i czego mogę się spodziewać po bateriach (utrata sprawności) po takim czasie (zakładając użytkowanie zgodnie z wytycznymi i dbałość o auto).
Prawda jest brutalna ale elektryki tracą dużo więcej niż spalinowe. Znajowy w 2019 roku kupił tiguana żonie a sobie teslę 3 LR. Tesla kosztowała prawie 100tys więcej, a oba zostały sprzedane w 2023r w podobnej cenie... O ile dobrze pamiętam to tesla poszła za 135tys, a tiguan za 130tys...
11. Przed czym możecie mnie ostrzec przy zakupie. Czyli błędy jakie popełniliście a można się ich ustrzec?

12. Co jest takim "must have" przy zakupie Yka? (czytałem gdzieś o jakimś zgłaszaniu wad w ciągu pierwszych 24h od odbioru, itd.)

I jeszcze jedna prośba- jeśli komuś moje pytania wydają się głupie/dziwne to niech po prostu nie odpowiada i oszczędzi mi uszczypliwych komentarzy. Innych proszę o wsparcie i podzielenie swoją wiedzą..

Dzięki i pozdrawiam

Rafał
 
Top