Tesla Y 2 letnia SR lub Kia Eniro 64 min wersja L - kupię/przejmę leasing na firmę.

STMS

Pionier e-mobilności
Doskonale to rozumiem dlatego patrzę tez na Eniro 64 XL z 2021 można już kupić za ok 110k

ja bym kia nie brał z powodów przeglądów, degradacji baterii, marka słabo trzyma cenę, mniejszy od Y, brak Frunka, apka tesli vs apka kia, zużycie realne, no i dostęp do SuC - gdziekolwiek będziesz chciał pojechać poza PL to masz tańsze ładowanie na SuC niż publiczne
ładowarka pokładowa chyba nie ma 11kWh a 7,2

ale kia ma jedną ważną zaletę dla tych co nie lubią podejścia tesli do projektowania samochód - jest to tradycyjny samochód - dla nie to wada ale dla niektórych to zaleta 😀
 

Ev3

Pionier e-mobilności
ja bym kia nie brał z powodów przeglądów, degradacji baterii,
Co jest nie tak z degradacją baterii w Kia?
mniejszy od Y,
To może być (i dla mnie jest) duża zaleta, a nie wada.
brak Frunka,
Koszt kilku stówek i jest.
apka tesli vs apka kia, zużycie realne,
Zupełnie przyzwoite.
Na pewno różnica % mniejsza od różnicy w cenie.
ładowarka pokładowa chyba nie ma 11kWh a 7,2
Nieprawda.
ale kia ma jedną ważną zaletę dla tych co nie lubią podejścia tesli do projektowania samochód - jest to tradycyjny samochód
I to jest mega zaleta.
 
Last edited:

KrzysztofFly

Moderator
łączy - jedno drugiego nie wyklucza
oczywiście nie dotyczy osób prawnych - tylko fizycznych
Jesteś pewien? Nie żebym się czepiał i szukał zaczepki, bardziej chodzi mi o to, żeby przyszłych czytelników tego tematu nie wprowadzać w błąd. Z tego co się orientuję, to aktualnie mamy trzy ścieżki dofinansowania, tak w dużym uproszczeniu:
1. osoba fizyczna (w tym z KDR)
2. przedsiębiorstwa, w tym JDG i wiele innych (nawet kościoły)
3. ścieżka bankowa (czyli głównie leasingi)
Sam korzystałem z opcji 2 i 3, w opcji 2 prawie dwa lata temu, więc może i do końca nie pamiętam, jednak nie przypominam sobie aby tam była wzmianka o KDR.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jesteś pewien? Nie żebym się czepiał i szukał zaczepki, bardziej chodzi mi o to, żeby przyszłych czytelników tego tematu nie wprowadzać w błąd.
Wam chodzi o to, że w przypadku opcji 2 i 3, można nie spełniać kryterium przebiegowego, więc wyższa dotacja by się nie należała, ale jeśli jednocześnie spełnia kryterium KDR, to ją dostanie, gdy jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą?
 

pbr

Posiadacz elektryka
Zaczynam się rozglądać, ofert bardzo mało - jak nie znajde pójdę po nową, mam KDR więc 27k dofinansowania jest możliwe.
Chętnie taka 2-3 letnią, wystarczy mi SR chyba że będzie dobra cena na LR.
TMY kosztuje 195 tyś z dopłatą wyjedzie 168tyś, dwa lata temu ta sama TMY kosztowała 299tyś dlatego w tych pieniądzach mało kto sprzeda 2-3 letnie auto i przełknie 50% straty, chyba że powypadkowe albo sprowadzane z USA z niepewną historią, potencjalnymi problemami z gwarancją czy brakiem CCSa
 

karol.kar

Pionier e-mobilności
Zaczynam się rozglądać, ofert bardzo mało - jak nie znajde pójdę po nową, mam KDR więc 27k dofinansowania jest możliwe.
Chętnie taka 2-3 letnią, wystarczy mi SR chyba że będzie dobra cena na LR.
Teraz mam opłatę ubezpieczenia z leasingu i przysłali mi 3 oferty, każda mniej wiecej określa wartość auta na 179 tys. (brutto)
Tesla 3 LR - 2022.03.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Jesteś pewien? Nie żebym się czepiał i szukał zaczepki, bardziej chodzi mi o to, żeby przyszłych czytelników tego tematu nie wprowadzać w błąd. Z tego co się orientuję, to aktualnie mamy trzy ścieżki dofinansowania, tak w dużym uproszczeniu:
1. osoba fizyczna (w tym z KDR)
2. przedsiębiorstwa, w tym JDG i wiele innych (nawet kościoły)
3. ścieżka bankowa (czyli głównie leasingi)
Sam korzystałem z opcji 2 i 3, w opcji 2 prawie dwa lata temu, więc może i do końca nie pamiętam, jednak nie przypominam sobie aby tam była wzmianka o KDR.

nie jestem w 100 % pewien bo nie mam KDR i nie mam możliwości sprawdzenia w praktyce ale w programie "test zakopane" był gość co kupił na JDG z KDR - tak mówił

poza tym JDG to w dowodzie nadal jest wpisana osoba fizyczna nie JDG i Ty jako osoba fizyczna jesteś właścicielem a to, że odliczasz podatki w JDG nie ma znaczenia - za wszystko odpowiada ta sama osoba "Jan kowalski"
 

STMS

Pionier e-mobilności
Co jest nie tak z degradacją baterii w Kia?

To może być (i dla mnie jest) duża zaleta, a nie wada.

Koszt kilku stówek i jest.

Zupełnie przyzwoite.
Na pewno różnica % mniejsza od różnicy w cenie.

Nieprawda.

I to jest mega zaleta.

bateria ma większą degradację niż tesli

Frank nigdy nie będzie taki jak w Y bo nie ma miejsca tyle

może dla Ciebie większa strata wartości i postrzeganie używek kia jako gorszych niż tesli to zaleta - dla mnie wada

z ładowarką pokładową to w wielu miejscach piszą, że w tych latach montowano 7,2 kWh - jeżeli montowano raz tą raz 11 kWh to też trzeba uważać co się kupuje bo pewno 7,2 to jest 1F 32A w zasadzie nierealne w większości domów u nas
 

Olecki

Pionier e-mobilności
bateria ma większą degradację niż tesli
Acha, czyli nie masz, nie wiesz ale się wypowiesz xD.
Akurat Niro ma ukryty bufor baterii i po 100k km nadal pokazują 100% pojemności bo degradacja nie jest w stanie "zjeść" bufora. Pod względem użytkowym wobec nominalnej pojemności degradacja po tych 100k km wynosi 0%. Jest nawet na kanale Daniela Grzyba film z takiego przeglądu samochodu jego matki.
z ładowarką pokładową to w wielu miejscach piszą, że w tych latach montowano 7,2 kWh - jeżeli montowano raz tą raz 11 kWh to też trzeba uważać co się kupuje bo pewno 7,2 to jest 1F 32A w zasadzie nierealne w większości domów u nas
Standardowo 1F była przy małej baterii, 3F przy dużej. Może gdzieś na samym początku trafiły się jakieś egzemplarze z 1F, warto sprawdzić ale większość powinna być 3F
 

Ev3

Pionier e-mobilności
bateria ma większą degradację niż tesli
Skąd ta wiedza?
Frank nigdy nie będzie taki jak w Y bo nie ma miejsca tyle
Kable się zmieszczą.
Wystarczy.
może dla Ciebie większa strata wartości
Nic o niej nie pisałem, czytaj uważniej na co odpowiadasz.
Chodziło o gabaryty zewnętrzne.
z ładowarką pokładową to w wielu miejscach piszą, że w tych latach montowano 7,2 kWh
Trzeba zmienić miejsca zdobywania informacji, te są złe.

Ładowarka 7,2 kW była TYLKO w wersjach z małą baterią, a o takich tu nie piszemy.
Względnie w jakichś wynalazkach z kierownicą po prawej stronie, na rynek brytyjski.
Też nikt o takich tu nie pisał i nie myślał.
- jeżeli montowano raz tą raz 11 kWh
Nie.
Zawsze 11 kW.
 
Top