Degradacja baterii LFP do baterii NMC i NCA

gim-kg

Pionier e-mobilności
Tylko, że pojemność energetyczna pakietu LFP jest dużo niższa.
Tesla jest chwalona za zastosowanie pakietu LFP dla samochodów z niższym zasięgiem. Pakiet ma niższą pojemność, ale gabarytowo jest taki sam. Dodatkowo chemia w nim zastosowana nie uszczupla zasobów chemii potrzebnych do pakietu baterii dla aut z wyższym zasięgiem. Czekamy na testy zimowe i testy ładowania DC. Niestety coś za coś.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Tylko, że pojemność energetyczna pakietu LFP jest dużo niższa.
Tesla jest chwalona za zastosowanie pakietu LFP dla samochodów z niższym zasięgiem. Pakiet ma niższą pojemność, ale gabarytowo jest taki sam. Dodatkowo chemia w nim zastosowana nie uszczupla zasobów chemii potrzebnych do pakietu baterii dla aut z wyższym zasięgiem. Czekamy na testy zimowe i testy ładowania DC. Niestety coś za coś.
Co ciekać? SR+ LFP na 100℅ ma zasięg Performance przy naładowaniu do 90℅...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Co ciekać? SR+ LFP na 100℅ ma zasięg Performance przy naładowaniu do 90℅...
Wypusc oba modele w trase i niech jada 140km/h zobaczymy kto dalej dojedzie. No i pisali juz gdzies ze zima problemy z ladowaniem DC. Tez bym spokojnie szekal co z tego wyjdzie.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Wypusc oba modele w trase i niech jada 140km/h zobaczymy kto dalej dojedzie. No i pisali juz gdzies ze zima problemy z ladowaniem DC. Tez bym spokojnie szekal co z tego wyjdzie.
Uważam że rozwiązali problem z ładowaniem, odblokowali bufor, w 1000 km challenge u Bjorna zużycie niższe niż w LR… Może ludzie zrobią test. Ja to zgłaszam się na ochotnika ze swoją LR - chętnie porównam zużycie z SR+ MIC na autostradzie…
 

Szatan

Posiadacz elektryka
to rozpinamy rozporki i będziemy patrzeć kto ma dłuższy (zasięg) :D.
To chyba kwestia czasu aż wszystkie Tesle MIC będą miały LFP więc nie ma co gdybać czy jedna dużo gorsza od drugiej bo inaczej Tesla by ich nie montowała?

Tylko, że pojemność energetyczna pakietu LFP jest dużo niższa.
Dużo niższa to znaczy 2x, 3x czy ile razy niższa?
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Uważam że rozwiązali problem z ładowaniem, odblokowali bufor, w 1000 km challenge u Bjorna zużycie niższe niż w LR… Może ludzie zrobią test. Ja to zgłaszam się na ochotnika ze swoją LR - chętnie porównam zużycie z SR+ MIC na autostradzie…
Zużycie niższe, bo tylko jeden silnik i samochód jest lżejszy.
 
Top