TMY Autopilot - problem przy zmianie pasa na autostradzie

Michal

Moderator
Bo to jest opis EAP, a nie AP.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Ten Mad Max niewiele się różni od pozostałych trybów - i tak zmiana pasów trwa "latami" ;)
I trzeba kliknąć - jak przedmówcy wspomnieli - migacz na stałe, bo inaczej zaprotestuje, że "limit czasu upłynął".
I zasadniczo lepiej delikatnie - nie za mocno - pomóc kierownicy, jakby system oczekiwał potwierdzenia, że "naprawdę" chcesz zmienić pas. Zbyt słabo, to może nie zmienić, a zbyt mocno to wyłączysz AP.
 

Policho

Zadomawiam się
Znalazłem film o działaniu podstawowego AP.
Wygląda na to, że bez pociągnięcia kierownicy nie za bardzo chce wyłączać utrzymanie pasa, obojętne czy z krótkim czy z pełnym migacze. Na filmie widać, że przy zmianie pasa w lewo zawsze po migaczu czeka na ruch kierownicą, a w prawo to do końca nie wiadomo bo prawie równocześnie daje migacz i ciągnie kierę.
Od 4:45min.

Musze to sam dogłębnie przetestować i wrzucę film w tym wątku.
 

Michal

Moderator
zasadniczo lepiej delikatnie - nie za mocno - pomóc kierownicy, jakby system oczekiwał potwierdzenia, że "naprawdę" chcesz zmienić pas. Zbyt słabo, to może nie zmienić, a zbyt mocno to wyłączysz AP.
Powiem więcej - nie ważne w którą stronę pomagasz kierownicy - możesz się przeciwstawiać - chodzi po prostu o to, że auto sprawdza w ten sposób czy na 100% masz ręce na kierownicy.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
U mnie cały czas w prawo (tam jest ciezarek ok 450g z 10cm od środka yoke ).
Jak mucha siadzie z lewej to Tesla go juz nie czuje. Teraz tez dziala kamerka. Testowalem im zasłonięcie jej nie pozbawia AP/FSD. Nie zaslaniam bo to zawsze zabezpiecza przed nonszalancją
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Kierunkowskaz daje na maksa (długi). On nie wyłącza AP, ale podczas gdy właczony jest kierunkowsaz prawie nie stawia oporu na kierownicy i łatwo zmienic pas, ruszenie kierownicą wyłącza AP. Mam włączone automatyczne wyłacznie kierunkowsaza po zmianie pasa, ale też właczenie ponownie AP wyłącza kierunkowsaz. Polecam do włączania AP przycisk S3XY pod kierownicą z lewej strony, wtedy można tylko jedną ręką zmieniać pasy.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Polecam do włączania AP przycisk S3XY pod kierownicą z lewej strony, wtedy można tylko jedną ręką zmieniać pasy.
A ja polecam S3XY skonfigurowane tak, aby samo przywracało AP po zmianie pasa. Teraz dopiero można wygodnie jeździć na AP po trasie i poczuć się jak z EAP. :)
 

Policho

Zadomawiam się
No i zrobiłem testy stosując się również do Waszych sugestii.
Wnioski dla systemu utrzymania pasa przy standardowym AP, prawie słoneczna pogoda, kamery czyste, autostrada, tempomat na 120km/h:
Nie ma znaczenia czy zmieniamy pas z migaczem chwilowym czy pełnym. Na ok. 20-25 prób zmiany pasa na autostradzie trzy razy po migaczu nie wyłączyło się utrzymanie pasa. Nawet poprawiając kolejnym migaczem nie działało, pomogło tylko pociągnięcie kierownicy w kierunku zmiany pasa. W jednym przypadku zaaplikowałem 1xmigacz chwilowy i 3xmigacz pełny bez sukcesu.
"Błędy" wystąpiły wyłącznie przy zmianie na lewy pas.

Wygląda na to, że ten system tak ma. W znacznej większości przypadków sam wyłącza utrzymanie pasa przy zadaniu migacza, tylko czasami trzeba mu pomóc kierownicą. Nie ma znaczenia czy ruch w około jest duży czy znikomy. Na razie nie zaobserwowałem związku z czym kolwiek.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jeszcze raz to napiszę, kierunkowskaz nie wyłącza AP. Może być takie wrażenie bo przy włączonym kierunkowskazie wystarczy dmuchnac na kierownicę;), więc jeśli ja trzymamy i włączymy kierunkowskaz to najprawdopodobniej się wyłączy.
 
Top