Punkt ładowania w spółdzielni mieszkaniowej

Ev3

Pionier e-mobilności
Prócz stawki elocity ma również opłaty abonamentowe itd.
Pierwsze słyszę.
Zresztą elocity to był tylko przykład.

HINT: operatorzy OPRÓCZ normalnej działalności z publicznymi stacjami, parają się również stawianiem prywatnych punktów dostępu, właśnie na taki przypadek o którym piszesz.

Więc zanim zanegujesz poradę, sprawdź temat u źródła, wykonanie telefonu to nie jest jakiś specjalny wyczyn.
Domyślam się, że spółdzielnia musiałaby zrobić jakiś przetarg na dostawce usługi.
Może zrobić wybór ofert, które Ty przyniesiesz żeby mieli podkładkę.
Zresztą na tej samej zasadzie powinien się ew. odbyć zakup urządzeń, więc bez różnicy.
11kW też wydaje się ok.
Nie, o ile nie robisz tylko dla siebie.

Są jeszcze samochody z ładowarkami jednofazowymi 7kW, im się 11 kW nie przyda, bo z niego uzyskają na jednej fazie tylko 3,3 kW.
Z 22 kW uzyskają pełną moc. czyli 7 kW.

Oczywiście te z ładowarkami 11 kW też dostaną pełną moc 11 kW.
Jak coś robić to porządnie, różnica w cenie jest pomijalna dla publicznego punktu.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Są jeszcze samochody z ładowarkami jednofazowymi 7kW, im się 11 kW nie przyda, bo z niego uzyskają na jednej fazie tylko 3,3 kW.
Z 22 kW uzyskają pełną moc. czyli 7 kW.

Oczywiście te z ładowarkami 11 kW też dostaną pełną moc 11 kW.
Jak coś robić to porządnie, różnica w cenie jest pomijalna dla publicznego punktu.
Tu masz rację, 3.6kW to max z 11kW 3f, takich aut jest jeszcze sporo (także masa pluginów); z drugiej strony to raczej starsze konstrukcje i mają mniejsze aku więc i na 3.6 powinny się do 80% doładować przez noc; jednak lepiej iśc w 22kW (sam chciałbym mieć taką ładowarkę pokładową, ale nie było u mnie takiej opcji nawet za dopłatą, jednak mam w domu przygotowane pod to i przyłacze i wallboxa; aktualnie korzystam z pełnej mocy łądując autko z 1f ładowarką; co ciekawe to już kolejny wallbox i max co uzyskuje to okolice 30A (na słupku udaje się uzyskać 32A); może kwestia samoregulacji napięcia (temperatura i napięcie na fazie) przez wallbox.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Tu masz rację, 3.6kW to max z 11kW 3f, takich aut jest jeszcze sporo (także masa pluginów); z drugiej strony to raczej starsze konstrukcje
Niekoniecznie.
Małe auta mogą tak mieć na długo, a takich będzie coraz więcej.
Przykład - Dacia Spring, nówka sztuka, nawet nie ma w opcji ładowarki 11 kW.

Pamiętajcie, że nie każdy elektryk to przysłowiowa Tesla albo Kia EV9.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Swoją drogą - to jest naprawdę słabe, że nie montują w takich samochodach ładowarek dwufazowych 7kW, takich jak w grupie VW. One raczej nie są jakoś specjalnie droższe w produkcji niż jednofazowe 7kW.
 

Przemekc1

Fachowiec
Jak dla mnie to odpuszczając miejsce przy własnym miejscu w garażu tylko zapewniasz sobie większe problemy w przyszłości. Z doświadczenia jakiekolwiek wspólne miejsce to będzie regularne parkowanie samochodów spalinowych i wieczne zajmowanie ładowarki jak tylko pojawią się inni użytkownicy. Spółdzielnia wtedy rozłoży ręce, a policja też powie, że nie może interweniować na prywatnym terenie.
 

rowerek0000

Zadomawiam się
Jak dla mnie to odpuszczając miejsce przy własnym miejscu w garażu tylko zapewniasz sobie większe problemy w przyszłości. Z doświadczenia jakiekolwiek wspólne miejsce to będzie regularne parkowanie samochodów spalinowych i wieczne zajmowanie ładowarki jak tylko pojawią się inni użytkownicy. Spółdzielnia wtedy rozłoży ręce, a policja też powie, że nie może interweniować na prywatnym terenie.
Dobra przekonaliście, składam pismo do spółdzielni. Zobaczymy jak będą argumentować odmowę. Tak jak mówię, na razie słownie gadaliśmy.
Coś szczególnego powianiem tam zawrzeć prócz info o bloku, miejscu, o jaką instalację składam wniosek i zobowiązanie do poniesienia kosztów z instalacją?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Pamiętaj, że moc wallboxa musi być poniżej 11kW. Głupie wymaganie, ale jest jakie jest. Czyli oficjalnie chcesz tam zamontoać wallboxa 10,5kW.
 

Iskra

Tesla model 3 Highland
Również jestem w trakcie uzgadniania z wspólnotą możliwości montażu wall box na moim miejscu postojowym w hali garażowej - wysłałem pismo i teraz czekam . Złożyłem w miedzy czasie zapytanie do firmy elektrycznej, który miała by kompleksowo zamontować potrzebną instalację na nowym punkcie pomiarowym i generalnie wstępne koszty bez wall box wychodzą około 14 tyś. ( 6-7k materiały) i około 6k robota. Co sądzicie o tych kosztach ?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Również jestem w trakcie uzgadniania z wspólnotą możliwości montażu wall box na moim miejscu postojowym w hali garażowej - wysłałem pismo i teraz czekam . Złożyłem w miedzy czasie zapytanie do firmy elektrycznej, który miała by kompleksowo zamontować potrzebną instalację na nowym punkcie pomiarowym i generalnie wstępne koszty bez wall box wychodzą około 14 tyś. ( 6-7k materiały) i około 6k robota. Co sądzicie o tych kosztach ?
Tyle m/w syn zapłacił w ub roku w Gdańsku w hali garażowej pod mieszkaniem. Wyjście to bylo gniazdo 16A 3fazy do którego podczepia mobilne evse Tesli jako wallbox, bo wisi na ścianie .
Z tym że uzgodnienia i papiery ze Wspólnotą załatwiła firma instalująca. Synalek tylko podpisal umowę na nowy pkt z dostawcą energii i na Taryfę ze sprzedawcą.
 
Top