Jaki elektryk do 300k?

Anderus

Zadomawiam się
Hej,
W ciągu 12 miesięcy zamierzam kupić elektryka, gdzie górnym limitem jest 300k. Mieszkam w mieście (mam zaplanowaną instalację wallboxa w garażu podziemnym), raz w miesiącu wyjazd do 350km w obie strony oraz 1-2 w roku do 600km. Szukam czegoś rodzinnego z dużym bagażnikiem. Byłby to mój pierwszy EV. Do tej pory patrzyłem na:
  • Hyundai Ioniq 5
  • VW ID.4
  • Tesla Model Y LR
  • Renault Scenic E-tech
Czy do miasta ma sens AWD?
 

Ironeska

Fachowiec
Sam szukam elektryka w tym budżecie i ogólne kupa na polskim rynku jest, nawet zacząłem na europejska motoryzację patrzeć. Ostatnio byłem w salonie audi podpytać się o q6 i wstępna konfiguracja wyszła 38x tys. z czego dealer zaproponował mi coś około 40 tys. rabatu tylko haptyka, piano black, wajcha do tempomatu (jak w mercedesie), braki w oprogramowaniu mnie przerażają.

Można poczekać do przyszłego roku na kia ev5

Marzy mi się taki Nio el6
 

Anderus

Zadomawiam się
Mały update z mojej strony:
Po przeanalizowaniu za i przeciw zostały mi 2 pozycje:
  • VW ID.7 Pro S
  • TM3 LR
Dałem szansę Tesli i na dniach ogarnę jeszcze jedną jazdę testową. Jeśli chodzi o VW to prawdopodobnie skorzystam z programu wypożyczenia na miesiąc i sprawdzę czy jest lepszy niż TM3, za Modelem 3 przemawia cena i osiągi, za ID.7 komfort ale to jeszcze się okaże w czasie testów.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeśli chodzi o VW to prawdopodobnie skorzystam z programu wypożyczenia na miesiąc
Potwierdziłeś taką możliwość?
Jak nie, to czy wiesz, że możesz dostać ofertę takiego wynajmu, ale za rok?
Ja taką właśnie dostałem....
 

Anderus

Zadomawiam się
Ciekawi mnie dlaczego nie rozważałeś EV6 albo EV9?
Ja dla "spokoju sumienia" się przejechałem po jazdach testowych innymi i... z nim skończyłem
Pierwszy samochód elektryczny, którym się przejechałem była to właśnie KIA EV6. Całkowicie przypadkiem na nią wpadłem podczas oglądania hybrydowej Sportage. Jazda po mieście była bardzo fajna ale jak wjechałem na krótki odcinek autostrady i zobaczyłem zużycie to po porównaniu w głowie z pojemnością baterii trochę mnie rozczarowała. Jak dla mnie zbyt sportowe prowadzenie oraz nie mogłem dopasować pozycji kierowcy. Wnętrze było ok ale odstraszyła mnie konsola/kokpit na środku, która wyglądała tanio/kiczowato (mnóstwo błyszczących i wyglądających na tani plastik elementów). Wygląd zewnętrzny mi nie podszedł, dla mnie jest po prostu brzydka.

KIA EV9 jest dla mnie za duża i droga.
 

tentaki

Zadomawiam się
Ok, dzięki za feedback, mi wygląd się podoba, sale faktyczne określam ją tak, że jako samochód to jest tak na 85% ale jako elektryk jest top. Tutaj jednak zawsze jest problem, jak do oceny ustawić sobie wagę parametrów jak zużycie, pojemność baterii, szybkość ładowania... Ten trzeci parametr dla mnie był istotny i faktycznie na ładowarkach jest sztos, choć w trasy powyżej 300 km staram się nie jeździć elektrykiem :/

PS EV9 można już poniżej 300k kupić (nieużywane, ale zarejestrowane)
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Warto poczytać też wątki na tym forum o sprzedawaniu BEV i o rzeczywistej utracie wartości. Być może ostudzi to nieco zapał i BEV za 150 okaże się do miasta "akurat" a drugie 150 można wydać przez kilka lat na wakacje, na które pojedzie się ICE ;)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Warto poczytać też wątki na tym forum o sprzedawaniu BEV i o rzeczywistej utracie wartości. Być może ostudzi to nieco zapał i BEV za 150 okaże się do miasta "akurat" a drugie 150 można wydać przez kilka lat na wakacje, na które pojedzie się ICE ;)
Piszesz o tym wątku, w którym sprzedający stracił na Soulu 45% w 3 lata, co jest w sumie normą (zarówno w spaliniakach jak i elektrykach) ale robił z tego wielką dramę i zaczął odliczać dopłaty a doliczać inflację, żeby wyszło bardziej dramatycznie?
 
Top