2024.38

wojtkow

Pionier e-mobilności
Myślę że jak ktoś wjedzie w zabudowany mając 65 KM/H to raczej nic się nie stanie.
No nie zgodzę się, sam zapłaciłem za to 100 zł i 2 pkt karne, a miałem nawet mniej, 62 na 50 i zwalniałem, tak że kawałek za znakiem jechałem już 50. Policjant wprost mi powiedział, że od znaku teren zabudowany obowiązuje 50 i puścić mnie nie może. Akurat to było przed kupnem Tesli, więc nie ma bezpośredniego związku z AP ale warto to uwzględniać, gdy ustawia się go w terenie "mieszanym".
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Ale panowie, to jeszcze nic.

W paru miejscach w Polsce, z nie wiadomo jakiego powodu(prawdopodobnie nieaktualny znak na mapach OSM) auto na trasie gdzie obowiązuje 70kmh, potrafi NAGLE zwolnić do 20kmh(wyświetlając dumnie NIEAKTUALNY znak ograniczenia do 20kmh) i po niecałych 50 metrach znowu przyspieszyć do 70kmh.

Pełne gacie gwarantowane, a z tyłu fala g* i nienawiści ;)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Pełne gacie gwarantowane, a z tyłu fala g* i nienawiści ;)
I nie bezpodstawnie. Jak mi ktoś taki numer wywinie to są konsekwencje.
 

nabrU

Moderator
A u mnie jest OK.
Ronda jakoś nie robi (ale też i dużo nie próbowałem) i protestuje przy zakręcie takim ok. 90 stopni. A poza tym nieźle jedzie na dość wąskich angielskich drogach, zwalnia na ograniczeniach (choć nie przyspiesza jak się limit zwiększa) więc dla mnie OK na 38.6. Będę próbował więcej w środę.
 

grypiomi

Fachowiec
Ale panowie, to jeszcze nic.

W paru miejscach w Polsce, z nie wiadomo jakiego powodu(prawdopodobnie nieaktualny znak na mapach OSM) auto na trasie gdzie obowiązuje 70kmh, potrafi NAGLE zwolnić do 20kmh(wyświetlając dumnie NIEAKTUALNY znak ograniczenia do 20kmh) i po niecałych 50 metrach znowu przyspieszyć do 70kmh.

Pełne gacie gwarantowane, a z tyłu fala g* i nienawiści ;)
A co ma wspólnego OSM z Teslą?
 

Hubi

Fachowiec
A z tymi ostrymi zakrętami i ciasnymi rondami to nie jest przypadkiem jakieś wymaganie unijne, że samochód nie może samodzielnie skręcić kierownicą o więcej niż X stopni, czy jakoś tak?

Nie mogę teraz znaleźć tej informacji, ale jeszcze kilka lat temu dość często o tym mówiono właśnie w kontekście samodzielnego pokonywania zakrętów przez systemy wsparcia kierowcy.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
A co ma wspólnego OSM z Teslą?
Mapy offline wykorzystywane do nawigacji sa prawdopodobnie w oparciu o OSM dostarczane przez Mapbox. A także prawdopodobnie zgrubna nawigacja online. Czyli ten moment gdy pokazuje się trasa z ładowarkami ale nie ma jeszcze czasów i poziomów %. Silnik nawigacji został stworzony w oparciu o bibliotekę Valhalla. Informacje o ruchu, oraz nawigacja z wykorzystaniem tych danych, trasy alternatywne do najbliższego celu i zdjęcia satelitarne sa od Google. Choć są też plotki o korzystaniu z innych dostawców np HERE ale jest ich dużo mniej więc mniej prawdopodobne
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
I nie bezpodstawnie. Jak mi ktoś taki numer wywinie to są konsekwencje.
Gdyby nie kult zapierd* i siedzenia na zderzaku, to taka sytuacja byłaby co najwyżej zagwozdką dla jadących z tyłu.

Fakt, winna jest tesla, ale nie mniej winny jest siedzący na zderzaku Janusz czy Grażyna
 

poochaty

Posiadacz elektryka
A u mnie jest OK.
Ronda jakoś nie robi (ale też i dużo nie próbowałem) i protestuje przy zakręcie takim ok. 90 stopni. A poza tym nieźle jedzie na dość wąskich angielskich drogach, zwalnia na ograniczeniach (choć nie przyspiesza jak się limit zwiększa) więc dla mnie OK na 38.6. Będę próbował więcej w środę.
Niepprzypadkowo u Ciebie działa, bo nie jeździsz w Polsce. U mnie też działa (też nie w Polsce). W kraju ilość znaków, zmian ograniczeń, odwołań itd nie pomaga.
Co do zwalniania przed ograniczeniem to u mnie też nie działa, ale to chyba kwestia tego, że jeszcze nikt nie podpowiedział programistom w USA, którzy jadą do pracy rowerem, albo komunikacją na jakiej zasadzie działają znaki i jak jest egzekwowane prawo.
 
Top