SPADEK ZASIĘGU PO ROKU

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Hmm. Muszę sprawdzić u siebie Carscannerem przy okazji
No i sprawdziłem. Screenshot_20241117-010227.png

Po 2 latach CarScanner pokazuje 97.25%. Tylko dlaczego pokazywany zasięg spadł z 360 km do 330 km? Dlatego, że jest teraz zimniej?
 

p0li

Pionier e-mobilności
No i sprawdziłem.

Po 2 latach CarScanner pokazuje 97.25%. Tylko dlaczego pokazywany zasięg spadł z 360 km do 330 km? Dlatego, że jest teraz zimniej?
moze to byc przczyna
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
No to całkiem nieźle się trzymają nasze baterie
 

Jusand

Posiadacz elektryka
No to całkiem nieźle się trzymają nasze baterie
No moja to tak sobie😄. Ale w pierwszym roku było dużo ładowań do 100 %. Żona w pracy się ładowała i nie zwracała uwagi.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Ilość energii w naszych bateriach bardzo mocno zależy od temperatury, pomimo że to nie LFP. Zauważyłem, że jeśli bateria kończy ładowanie w okolicy 10 C baterii to wchodzi nawet o 2kWh mniej niż latem gdy kończy przy 25-27C Ale to może przypadłość mojej sztuki która stoi pod wiatą i jest narażona na niskie temperatury.
 

Jusand

Posiadacz elektryka
Ja gdzieś czytałem że bms reguluje buforem górnym w zależności od temperatury, dlatego raz wchodzi więcej a raz mniej. Nie wiem ile jest w tym prawdy.
 

danielc

Zadomawiam się
Nie wiem jak to KIA robi ale u mnie po 106kkm jest 100% SOH.
Zdaje sobie sprawę, że bufor na górze jest ogromny i te 100% to z 64kWh ale ten parametr obok (minimum deterioration) pokazuje procentową degradację od faktycznego 100% (67 kWh). Miałem kłopoty z tą baterią i wiem, że po przekroczeniu min deterioration powyżej 4% skutkowało spadkiem SOH poniżej 100%
 

Attachments

  • 1000001487.jpg
    1000001487.jpg
    737,2 KB · Liczba wyświetleń: 4
  • 1000000154.jpg
    1000000154.jpg
    722,8 KB · Liczba wyświetleń: 4

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Po 2 latach CarScanner pokazuje 97.25%. Tylko dlaczego pokazywany zasięg spadł z 360 km do 330 km? Dlatego, że jest teraz zimniej?
Bo pokazywany zasięg to jest prognoza.
A prognoza jest robiona na podstawie ilości energii w baterii oraz średniego zużycia z (jakiegoś) ostatniego okresu.
Sam widziałem po powrocie z urlopu (ok. 2 kkm w drodze powrotnej, głównie autostrady) i naładowaniu baterii jakiś mały zasięg, który po tygodniu kręcenia się po mieście automagicznie wzrósł po następnym ładowaniu.
 

KrzysztofFly

Moderator
Nie wiem jak to KIA robi ale u mnie po 106kkm jest 100% SOH.
Zdaje sobie sprawę, że bufor na górze jest ogromny i te 100% to z 64kWh ale ten parametr obok (minimum deterioration) pokazuje procentową degradację od faktycznego 100% (67 kWh). Miałem kłopoty z tą baterią i wiem, że po przekroczeniu min deterioration powyżej 4% skutkowało spadkiem SOH poniżej 100%
Bo pokazywany zasięg to jest prognoza.
A prognoza jest robiona na podstawie ilości energii w baterii oraz średniego zużycia z (jakiegoś) ostatniego okresu.
Sam widziałem po powrocie z urlopu (ok. 2 kkm w drodze powrotnej, głównie autostrady) i naładowaniu baterii jakiś mały zasięg, który po tygodniu kręcenia się po mieście automagicznie wzrósł po następnym ładowaniu.
Panowie !!! Moje gruszki są słodsze od Waszych jabłek.
Tak to mniej więcej się ma do naszych porównań, jak dodaliście swoje z Kia i Renault ;).

@danielc Zgadza się to co piszesz, że Kia ma duży górny bufor i wielu użytkowników już o tym pisało. Jednak w naszych Stellantisach, jest zupełnie inaczej ;). Może w następnej generacji zrobią podobnie, co by im się klienci nie burzyli, że im procentów z SoH ubywa ;).

@Slavekk_ Tu Stellantis także ma inaczej, o ile podczas jazdy zużycie energii ma jakiś wpływ na wyświetlany zasięg i da się na tej podstawie szacować pozostały możliwy do uzyskania przy podobnej jeździe. Jednak po naładowaniu samochodu do 100%, jest on praktycznie zerowany do wartości bazowej i wcześniejszy styl jazdy kompletnie na niego nie wpływa.
 
Top