Kolejna funkcjonalność mojego TeslaMagic - Unlock Battery Buffer

tpirowski

Fachowiec


Zrobiłem wersję dla Tesli 3, Y, oraz drugą dla S, X (w niej akurat film kręcę). Dałem tu, bo dotyczy to wszystkich Tesli, a Model 3 jest najpopularniejszy.

Pracuję nad Highland/Juniper (oby był sterownikowo taki sam, jak Highland, bo auta nie mam), natomiast Cybertruck - nie mam pojęcia, czy nasz TeslaMagic będzie działał. Nie mam dostępnego samochodu.

Ten projekt powinien być domknięty do miesiąca (robię równolegle dla Mitsu i Leafa zbliżone rozwiązanie i godzin w dobie brakuje :confused:).
Co jest sprawdzone:✨+50kW tuning, ✨+10% regen, ✨+3kW regen dodatkowo w zimie,✨ coasting (zero regen), ✨grzanie i chłodzenie baterii na przycisk, 30 min, ✨monitoring temperatury i grzanie/chłodzenie baterii stosownie do potrzeb (np. jak się dużo po autostradzie ciśnie, albo jak się jedzie na nieznaną szybką ładowarkę, żeby przygotować baterię ✨limit na 75kW (wersja dla oszczędnych albo jak się auto pożycza).
Co jest niesprawdzone: wymuszone balansowanie baterii, żeby równać CAC. Sprawdzamy, ale to robi się dość powoli, żeby dobrać parametry i udowodnić, że działa. Być może zrezygnujemy z tego.
Inne pomysły to w AWD wyłączenie kontroli trakcji i moc na tył (Drift Mode), oraz dokładne przesuwanie energii grzania tylko na stronę kierowcy (może coś jeszcze da się w zimie urwać)
ale to po wdrożeniu będzie można dowolne update wgrywać internetem.

Inne pomysły mile widziane.
Kolejne funkcje pokażę wkrótce, tylko mi się auto z zera naładuje :cool:
Wrzucajcie please jakieś pomysły, co jeszcze można by dodać. ❓❓❓
Tomek
 
Last edited:

qb4hkm

Pionier e-mobilności
W testach Bjorna wychodziło że taki Y/3 poniżej 0 przejeżdżał te 30km, to nie jest tak że po prostu wyświetla się informacja o tym?
 

tpirowski

Fachowiec
W testach Bjorna wychodziło że taki Y/3 poniżej 0 przejeżdżał te 30km, to nie jest tak że po prostu wyświetla się informacja o tym?
To zależy, na ile się "trafi" z temperaturą baterii vs wyliczenie zasięgu przez sterownik.
To są "twarde" dodatkowe 5kWh energii, które są niedostępne do jazdy (bufor baterii). Inni producenci rozładowują baterie głębiej. Bufor powstał po to, bo Tesle żarły prąd na postoju (teraz już jest lepiej) i zostawiałeś auto z 10% na lotnisku, wracałeś za tydzień i auto było martwe.
Czyli jak by Bjornowi stanął (jakkolwiek śmiesznie to by nie zabrzmiało ;) to jeszcze by następne 30 km pojechał.

Ja tylko raz dojechałem do oporu (stanął), żeby zobaczyć, ile dostanę zasięgu. Wtedy np. dało mi to 5% i 21 km.
Dziś dojechałem do momentu, aż wyświetla mi się 0%, 1km, to dostałem 6%, 30 km.

Myślę, że tak na pewno jest 20km rezerwy z 5kWh, jak spokojnie jechać, ratując się w krytycznej sytuacji. I do tego to ma służyć. Grzać auto ze 3 h żeby nie zamarznąć, albo dojechać chociaż do jakichś domów.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Załóżmy że to dopracujesz do końca i pójdzie w świat. Czy Tesla w potencjalnie spornych przypadkach, nie będzie miała podstawy do np: odmowy uznania naprawy gwarancyjnej baterii ?
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Jak
To zależy, na ile się "trafi" z temperaturą baterii vs wyliczenie zasięgu przez sterownik.
To są "twarde" dodatkowe 5kWh energii, które są niedostępne do jazdy (bufor baterii). Inni producenci rozładowują baterie głębiej. Bufor powstał po to, bo Tesle żarły prąd na postoju (teraz już jest lepiej) i zostawiałeś auto z 10% na lotnisku, wracałeś za tydzień i auto było martwe.
Czyli jak by Bjornowi stanął (jakkolwiek śmiesznie to by nie zabrzmiało ;) to jeszcze by następne 30 km pojechał.

Ja tylko raz dojechałem do oporu (stanął), żeby zobaczyć, ile dostanę zasięgu. Wtedy np. dało mi to 5% i 21 km.
Dziś dojechałem do momentu, aż wyświetla mi się 0%, 1km, to dostałem 6%, 30 km.

Myślę, że tak na pewno jest 20km rezerwy z 5kWh, jak spokojnie jechać, ratując się w krytycznej sytuacji. I do tego to ma służyć. Grzać auto ze 3 h żeby nie zamarznąć, albo dojechać chociaż do jakichś domów.
Jak wyliczyles 5kWh? Z tego co kojarze bufor dla
NMC/NCA jest na sztywno ustawiony na 4.5% z Nominal full pack, czyli zdecydowanie mniej. Dla LFP moze byc inaczej. Ponizej jest jeszcze „brick protection buffer”, ale po to chyba lepiej nie siegac.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Załóżmy że to dopracujesz do końca i pójdzie w świat. Czy Tesla w potencjalnie spornych przypadkach, nie będzie miała podstawy do np: odmowy uznania naprawy gwarancyjnej baterii ?
To jest bardzo dobre pytanie. Większość ma jeszcze dużo gwarancji na baterie, a bateria to nie jest 5 złotych.
 

tpirowski

Fachowiec
Załóżmy że to dopracujesz do końca i pójdzie w świat. Czy Tesla w potencjalnie spornych przypadkach, nie będzie miała podstawy do np: odmowy uznania naprawy gwarancyjnej baterii ?
Producent zawsze będzie walczył o swoje.
Miałem już problemy ze swoimi własnymi autami, ale też telewizorem, pralką, a nawet zegarkiem.
Zawsze doszukiwano się argumentów, aby gwarancję uwalić.
Zwiększanie mocy też przecież nie jest zgodne z warunkami gwarancji.

Po prostu trzeba wypiąć kostkę z OBD i zresetować "twardo" Teslę (z wciśniętym i trzymanym pedałem hamulca).
I nie ma śladu.
 

tpirowski

Fachowiec
To jest bardzo dobre pytanie. Większość ma jeszcze dużo gwarancji na baterie, a bateria to nie jest 5 złotych.
@Bartosz tak, to najczęściej zadawane pytanie, gdy ludzie robią u nas chiptuning, czy np. tego typu modyfikacje (mamy rozwiązanie dla Nissana EV, Mitsubishi EV, PHEV).
 

tpirowski

Fachowiec
Jak

Jak wyliczyles 5kWh? Z tego co kojarze bufor dla
NMC/NCA jest na sztywno ustawiony na 4.5% z Nominal full pack, czyli zdecydowanie mniej. Dla LFP moze byc inaczej. Ponizej jest jeszcze „brick protection buffer”, ale po to chyba lepiej nie siegac.
Nie wyliczałem tylko zadaję takie ustawienia. Jeżeli brakuje do 5kWh, to posiłkuję się buforem "bricka".
On na dzisiejsze czasy, gdy Tesla nie ma już takiego "vampire" pożerania na postoju, jest nie aż tak istotny, choć oczywiście nie każę uwolnić całego, bo nie.
Ta funkcja jest przewidziana na wypadek awaryjny.
Nie jest to funkcja do codziennego użycia i nie da się jej włączyć na stałe, ani używać często (tak napisałem aplikację, żeby się nie dało).
Jak się ma zamarznąć, to nieważna metoda, ważne, żeby przeżyć - i taki jest mój cel i sens tej funkcji.
 
Top