PHEV - taka Tesla Model 3 tylko z REXem - co polecacie?

tokwi

Pionier e-mobilności
Ponad 3,5 roku temu zmigrowałem swoją flotę w 100% do BEV.
Od roku, za namową koleżeństwa nawet kosiarka jest teraz ładowana, a nie tankowana.
Jestem zdecydowanym zwolennikiem elektromobilności i zamierzam nadal jeździć na prąd.

Jeździmy obecnie Tesla Model3 i żona MiniSE.
Samochody mamy dobrze dobrane i nic nie potrzebujemy korygować, oprócz większej baterii.
Z Mini nie ma problemu bo teraz producent dorzucił wersję z blisko 2 większym zasięgiem (bateria 49,2kWh) i jak tylko wyjaśnią się zasady mojego elektryka, to pewnie będziem zamawiać. Żona będzie zadowolona. Ja jednak póki co nie widzę elektrycznego samochodu, który będzie mi pasował tak jak TM3LR i miał zasięg 800km

Dlatego rozglądam się za hybrydą plug-in. Czy koleżeństwo może polecić niezawodny model PHEV
  • dającego taką przyjemność jak TeslaM3
  • z zasiegiem elektryczym ca. 100km + spalina
  • z napędem 4x4,
  • z hakiem
  • niskie kombi lub sedan (ale żeby 2 szosy weszły)
  • odpowiednik teslowego trybu psa
a może odpuścić sobie te PHEVy i omijać to szerokim łukiem?

(Edytowane wymagania 09.01)
 
Last edited:

tokwi

Pionier e-mobilności
Mercedes (w C klasie) daje tak samo jak BMW w 330e baterię o pojemności 19,5kWh. Zakładam, że rozważamy segment D jako odpowiednik Tesli 3.
Dziękuję. Ciekawie to wygląda.
Wlasnie chodzi o to, żeby na codzień ładować AC 20kWh z mocą 11kW. Chciałaby się jeszcze mieć V2G.
Trzeba mi się przejść do dealera :)
 

Michal

Moderator
Dziękuję. Ciekawie to wygląda.
Wlasnie chodzi o to, żeby na codzień ładować AC 20kWh z mocą 11kW. Chciałaby się jeszcze mieć V2G.
Trzeba mi się przejść do dealera :)
A po co 11kW? Żeby w 2h naładować? Przecież to 20 kWh ma Ci wystarczać na cały dzień w zasadzie, więc chyba przez noc nawet 3kW by były ok.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
A po co 11kW? Żeby w 2h naładować? Przecież to 20 kWh ma Ci wystarczać na cały dzień w zasadzie, więc chyba przez noc nawet 3kW by były ok.
Przede wszystkim, żeby obciążyć 3 fazy PV w domu. Wiadomo, że w domu przy PV będę ładował adekwatną/nizszą mocą, ale np. pod siłownią pociągnę max.
 

boolean1981

Zadomawiam się
Ponad 3,5 roku temu zmigrowałem swoją flotę w 100% do BEV.
Od roku, za namową koleżeństwa nawet kosiarka jest teraz ładowana, a nie tankowana.
Jestem zdecydowanym zwolennikiem elektromobilności i zamierzam nadal jeździć na prąd.

Jeździmy obecnie Tesla Model3 i żona MiniSE.
Samochody mamy dobrze dobrane i nic nie potrzebujemy korygować, oprócz większej baterii.
Z Mini nie ma problemu bo teraz producent dorzucił wersję z blisko 2 większym zasięgiem (bateria 49,2kWh) i jak tylko wyjaśnią się zasady mojego elektryka, to pewnie będziem zamawiać. Żona będzie zadowolona. Ja jednak póki co nie widzę elektrycznego samochodu, który będzie mi pasował tak jak TM3LR i miał zasięg 800km

Dlatego rozglądam się za hybrydą plug-in. Czy koleżeństwo może polecić niezawodny model PHEV
  • dającego taką przyjemność jak TeslaM3
  • z zasiegiem elektryczym ca. 100km + spalina
  • z napędem 4x4,
  • z hakiem
  • preferowany sedan
a może odpuścić sobie te PHEVy i omijać to szerokim łukiem?
Bmw 530e, Mercedes 300e/de
 

KrzysztofFly

Moderator
Top