Drobne awarie i przegląd.

pkrzychu

Nowy na Forum
Witam
Chciałbym podzielić się spostrzeżeniami po pierwszym przeglądzie i 31 tys. przebiegu
1. Zaskoczyła mnie trochę cena przeglądu no bo niby nic poza standardowym sprawdzeniem (ogumienia, wycieraczek, wycieków, ciśnienia w oponach, zarysowań szyb itp.) to producent wymyślił wymianę płynu hamulcowego. Myślałem raczej że będzie wymiana w układzie chłodzenia (KIA chyba wymienia) ale nie. Ponoć nie podlega wymianie. Cena 1790 zł.
2. Awarie nie wiem jak u Was ale w zasadzie nic poważnego nie było. Padła przednia kamera no i projektory w lusterkach, w lewym już jest druga wymiana. Ponoć coś poprawili w najnowszych bo te oryginały to masakra.
3. Infotaiment szybki nie jest ale można z tym żyć. Wkurzają mnie wycieraczki w automatycznej pracy bo czasami działają z sobie tylko znaną logiką. Mam T-roca z 2018r i tam jest o niebo lepiej.
4. Czy bym dzisiaj kupił? nie wiem 2 lata temu wyboru wielkiego nie było. Dzisiaj na dofinansowanie ponoć łapią się 94 auta. Ogólnie dalej mi się podoba i fajnie się tym jeździ a potrzebuję w miarę mały samochód do miasta (95% to miasto i korki). Zużycie też do przyjęcia średnie z roku to 14,5 kWh a latem bywa ze schodzę poniżej 10.
 

nabrU

Moderator
Witam
Chciałbym podzielić się spostrzeżeniami po pierwszym przeglądzie i 31 tys. przebiegu
1. Zaskoczyła mnie trochę cena przeglądu no bo niby nic poza standardowym sprawdzeniem (ogumienia, wycieraczek, wycieków, ciśnienia w oponach, zarysowań szyb itp.) to producent wymyślił wymianę płynu hamulcowego. Myślałem raczej że będzie wymiana w układzie chłodzenia (KIA chyba wymienia) ale nie. Ponoć nie podlega wymianie. Cena 1790 zł.

Raczej norma z ceną.
Info ww. dla kolegi @bbart79 w sprawie ceny za przegląd (nawiązuję do naszej rozmowy na temat ID.7)

2. Awarie nie wiem jak u Was ale w zasadzie nic poważnego nie było. Padła przednia kamera no i projektory w lusterkach, w lewym już jest druga wymiana. Ponoć coś poprawili w najnowszych bo te oryginały to masakra.
3. Infotaiment szybki nie jest ale można z tym żyć. Wkurzają mnie wycieraczki w automatycznej pracy bo czasami działają z sobie tylko znaną logiką. Mam T-roca z 2018r i tam jest o niebo lepiej.

A jak padła przednia kamera to może coś ruszyli z czujnikiem deszczu?


4. Czy bym dzisiaj kupił? nie wiem 2 lata temu wyboru wielkiego nie było. Dzisiaj na dofinansowanie ponoć łapią się 94 auta. Ogólnie dalej mi się podoba i fajnie się tym jeździ a potrzebuję w miarę mały samochód do miasta (95% to miasto i korki). Zużycie też do przyjęcia średnie z roku to 14,5 kWh a latem bywa ze schodzę poniżej 10.

Poniżej 10 to super wynik. Napisz co to za Born (domyślam się że 58 kWh z kołami 18").
 

luki

Pionier e-mobilności
1. Strasznie wysoka cena. Ja zapłaciłem równo 877,77. Nie wiem w sumie co było wymieniane podczas przeglądu, ale miał być jeszcze filtr powietrza, ale że miałem nowy to "zaoszczędziłem". Klocki hamulcowe oszacowane jeszcze na jakieś 10kkm przebiegu (auto w grudniu miało jakieś 55kkm)
2. Projektory, lewy wymieniany 2x, prawy 1x, ale znów się rozlał. Czekam jeszcze ze zgłoszeniem, po zimie się umówię.
2.a. Miałem jakieś stuki w tylnym zawieszeniu/kole/półosi. Objawiało się tym, że po zatrzymaniu i ruszeniu było metaliczne stuknięcie. Raz wymienili jakieś łożysko, stukanie ustało, ale teraz znów coś podobnego, jest, ale już nie takie metaliczne. Podobno od układu hamulcowego, być może, że odpuszczają szczęki. Jeździć, obserwować. Więcej usterek brak
3. Infotainment faktycznie przymula, ale takie jego uroki, w zasadzie to co potrzebne jest, jak potrzebuję czegoś więcej to odpalam AA - swoją drogą, to zastanawiające, że żaden z producentów nie daje możliwości wymiany na nowszy, szybszy "komputer" zostawiając wszystko inne tak jak jest.
4. Ja bym kupił zdecydowanie, jestem wciąż zachwycony. Jako rodzinny samochód się za bardzo "nie nadaje", ale jeździmy nim praktycznie wszędzie 😎 U mnie zużycie na poziomie 18-20kWh/100km, koła 19'', większość dróg to jednak trasy szybkiego ruchu, typowo ruchu miejsko-korkowego praktycznie nie ma, ale wtedy widać, że zużycie spada faktycznie nisko - poniżej 13-15kWh/100km
 

pkrzychu

Nowy na Forum
Rok produkcji 2023 koła 19 aku. 58kwh. e-bost.
Oczywiście nie mam ciągle takich wyników poniżej 10 ale też nie staram się w żaden sposób żeby tak było. Po prostu czasem podjeżdżam pod dom i zerkam a to się zdarza i tu znowu 17 km przejechane z czego 3/4 to spory korek (Łódź-kierunek na Aleksandrów godz. szczytu kto jeździ to wie) reszta 90/godz.born.jpg
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Chciałbym podzielić się spostrzeżeniami po pierwszym przeglądzie i 31 tys. przebiegu
1. Zaskoczyła mnie trochę cena przeglądu no bo niby nic poza standardowym sprawdzeniem (ogumienia, wycieraczek, wycieków, ciśnienia w oponach, zarysowań szyb itp.) to producent wymyślił wymianę płynu hamulcowego. Myślałem raczej że będzie wymiana w układzie chłodzenia (KIA chyba wymienia) ale nie. Ponoć nie podlega wymianie. Cena 1790 zł.
Wymiana płynu OIDP nie jest obligatoryjna. Ja zapewne zapytam "po c...o" ;-P Przecież można płyn sprawdzić testerem i widać w jakiej jest kondycji. Chyba, że do BEV grupa VW stosuje specjalny, szczególnie higroskopijny płyn ;-)
 

nabrU

Moderator
1. Strasznie wysoka cena. Ja zapłaciłem równo 877,77. Nie wiem w sumie co było wymieniane podczas przeglądu, ale miał być jeszcze filtr powietrza, ale że miałem nowy to "zaoszczędziłem". Klocki hamulcowe oszacowane jeszcze na jakieś 10kkm przebiegu (auto w grudniu miało jakieś 55kkm)

Zakładam, że przegląd był w 2024. Od początku roku są nowe ceny przeglądów w VAG. Co prawda nie powinno to być x2 ale po Twoim przykładzie widać , że po prostu warto obdzwonić kilka serwisów i spytać o cenę.
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Nurtuje mnie to od początku posiadania BEV więc spytam bardziej doświadczonych Kolegów :)
W książce serwisowej (Leaf 2) mam wpisaną wymianę płynu hamulcowego co 2 lata.
Dziwi mnie to, bo w dotychczasowych autach ICE płyn wymieniają tylko w razie konieczności, a nie wg. kalendarza.
Co jest nie tak z układem hamulcowym w BEV, że nagle zaczął wymagać regularnej wymiany płynu ???
Swoją drogą, czy odmowa wymiany płynu hamulcowego po 2 latach, może wpłynąć na gwarancję innych części auta ?
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Dziwi mnie to, bo w dotychczasowych autach ICE (Mitsubishi, Suzuki) płyn wymieniają tylko w razie konieczności, a nie wg. kalendarza.
A popatrz w książki serwisowe, czy przypadkiem w ICE nie masz wpisanego tego samego. Pierwszy lepszy link, od producenta który z elektrykami nie ma zbyt wiele wspólnego:
Kiedy trzeba wymienić płyn hamulcowy?

Wymiana płynu hamulcowego jest zalecana przez producentów przynajmniej co dwa lata lub średnio co 30–40 tysięcy przejechanych kilometrów.
 
Top