ładowanie w garażu: ładowarka 3.7 kW vs 11.0 kW

morzech

Nowy na Forum
Witam wszystkich,
przed kilkoma dniami zakupiłem nową Teslę Y LR RWD i powiesiłem na ścianie zwykłą ładowarkę mobilną o mocy 3.7 kW (zdjęcie poniżej). Biorąc pod uwagę mój profil użytkownika:
- zwykle krótkie dojazdy po mieście (max 30 km dziennie),
- stosunkowo rzadkie dalsze wyjazdy,
- parkowania w garażu w domu jednorodzinnym,
będę zmuszony ładować moją Teslę nie częściej niż 1 raz tygodniowo a pewnie nawet rzadziej.

Czy w mojej sytuacji ma sens zakup Wallbox'a 11 kW? Ładowarką mobilną (którą zainstalowałem na ścianie) jestem w stanie naładować moją Teslę od 20% do 80% w jedną noc (12-15h). Ponadto gniazdko Schuko 230V mam w idealnym miejscu względem parkowanej Tesli.

Instalacja Wallbox'a byłaby dla mnie trochę kłopotliwa: musiałbym dociągnąć z szafy przewód siłowy 5x2.5, pomijając oczywiście koszt zakupu samego Wallbox'a.

Nie jestem elektrykiem, ale jeśli dobrze rozumiem jedyną niedogodnością z którą będę musiał się zmagać to długi czas ładowania (co nie jest obecnie dla mnie istotnym problemem)?
Długie ładowanie niższą mocą nie jest w żaden sposób szkodliwe dla baterii?

Pozdrawiam,
Marek
fota.jpg

Esiak

Fachowiec
Sprawdziłbym tylko to gniazdko czy faktycznie może być obciążone przez dłuższy czas prądem 16A, żeby Ci się kiedyś nie stopiło...
11kW to 3x krótszy czas ładowania, może się kiedyś przydać w podbramkowej sytuacji...

morzech

Nowy na Forum
wystarczy ci w zupelnosci to co asz do takiego profilu urzytkowania - tylko nie ciagnij z tego gniazdka wiecej jak 8-10A
jak chchesz pelne 16A to zmien gniazdko na odpowiednie do tego
mam nową instalację elektryczną. Przekrój żył to 3x2.5 więc według mojej wiedzy wystarczający do długotrwałego obciążenia prądem 16A.

Pozdr
Marek

KrzysztofFly

Moderator
mam nową instalację elektryczną. Przekrój żył to 3x2.5 więc według mojej wiedzy wystarczający do długotrwałego obciążenia prądem 16A.

Pozdr
Marek