Rozpoczynam poszukiwania KIA eNiro 64kWh

Tomek.

Zadomawiam się
Witam, jak w temacie. Przymiarka do przesiadki, jak trafi się fajna okazja na eNiro.
- bateria 64 kWh
- mile widziana ładowarka 11
- dobra cena 🍅
Jak by się ktoś pozbywał swojego maleństwa proszę o informację, może się dogadamy.
Pozdrawiam
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
A Konę rozważasz? To bliźniacze auto pod względem konstrukcji i (moim zdaniem) ładniejsze ;)
 

JACK-AS

noowicjusz, TOYOTA PRIME PLUG- IN
Witam, jak w temacie. Przymiarka do przesiadki, jak trafi się fajna okazja na eNiro.
- bateria 64 kWh
- mile widziana ładowarka 11
- dobra cena 🍅
Jak by się ktoś pozbywał swojego maleństwa proszę o informację, może się dogadamy.
Pozdrawiam
TOMKU , to jest nas 2 na tym samym etapie
Też spoglądam w stronę DENIRO :) . Oczywiście 64 kwh. Piejar pyta o KONĘ.
Bardzo mi się podoba , mniejsza co dla mnie nie jest wadą, natomiast mam ogólny dylemat i brak rozeznania w bateriach.
Podobno w e niro i konach mamy inne baterie / typy i producentów - hyundai bodaj od LG lit-jon - o innej konstrukcji niż kia...
Czy by pogłębić temat jest ktoś w stanie dokonać analizy trwałości tych ogniw w .. 3 autach :
KIA E NIRO - 64 KWH
KIA E SOUL - 64 KWH
H. KONA - 64 KWH
w rocznikach 2020-2021 . Wady i zalety każdej opcji - może ktoś ma własne doświadczenia ..mile widziane bo najbardziej wiarygodne :)
dziękuję za info
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
No właśnie "problemem" tych aut jest SOH 100% co wynika prawdopodobnie z manipulacji buforem. Goście którzy odkupili ode mnie Springa też handlowali elektrycznymi Kijankami i Hyundaiami i też mają ten "problem" bo hgw co ten klient potem od nich kupuje. Ja zakładam że ten SOH to faktycznie jest prawda bo wnioskuje to z moich niewielkich doświadczeń tym autem - zasięg robi wrażenie. Jutro pierwsza trasa ok 300 km więc będę dużo mądrzejszy.
H/K miały tą wpadkę z zapalającymi się bateriami bodaj do połowy 2020 roku. Ponoć był nawet oficjalny biuletyn żeby do wymiany baterii auta nie ładować (i nie parkować ?) w pomieszczeniach. Moja jest już z tych "po". Próbowałem znaleźć info z czego wynikały te pożary ale nic wiążącego... Ponoć cisnęli to na LG jako producenta, potem że jednak wina BMS (soft?).
Autko bardzo mi się podoba (przesiadka ze Springa :) ) odczuwalnym problemem są jakoś dziwnie niewygodne fotele, kiedy w nim siedzę mam wrażenie że się jakoś w nim "obsuwam". Poza tym są bardzo miękkie, jakby z innej epoki - nowsze auta które miałem były znacznie twardsze. Ale to drobiazg.
 

JACK-AS

noowicjusz, TOYOTA PRIME PLUG- IN
Super . Dzięki za pierwsze info. Daj znać jak wrażenia z jazdy na trasie. Ja nieprzypadkowo myślę o 64 kwh , ma być w miarę uniwersalnie - robię też trasy , choć rzadko powyżej 350 km od strzała. Ciekaw jestem jak się spisze autko w warunkach już lekko wiosennych .
Jak ktoś może dorzucić swoje uwagi o KII lub KIACH ( NIRO / SOUL ) to mile widziane
 

Olecki

Pionier e-mobilności
H/K miały tą wpadkę z zapalającymi się bateriami bodaj do połowy 2020 roku. Ponoć był nawet oficjalny biuletyn żeby do wymiany baterii auta nie ładować (i nie parkować ?) w pomieszczeniach. Moja jest już z tych "po". Próbowałem znaleźć info z czego wynikały te pożary ale nic wiążącego... Ponoć cisnęli to na LG jako producenta, potem że jednak wina BMS (soft?).
Wycieki płynu z układu chłodzącego w baterii, powodował zwarcia na modułach i w efekcie zapłon. W konsekwencji zmienili płyn na nieprzewodzący, kosztujący kilkanaście razy więcej niż zwykły. Z tego powodu były całe dramy w internetach na temat kosztów trzeciego przeglądu :) .
 

Tomek.

Zadomawiam się
Jaki budżet ?
Każdy kupujący szuka jak najtaniej. Wiadomo że nasze portale są dla chcących zarobić jak i chcących sprzedać. Ceny oscylują od 70 do 100 a nawet więcej (pewnie przy salonach).
Myślę że max 80 biorąc pod uwagę że nowy minus dotacja realna 30k w moim przypadku i robi się niewiele więcej.
 

JACK-AS

noowicjusz, TOYOTA PRIME PLUG- IN
Wycieki płynu z układu chłodzącego w baterii, powodował zwarcia na modułach i w efekcie zapłon. W konsekwencji zmienili płyn na nieprzewodzący, kosztujący kilkanaście razy więcej niż zwykły. Z tego powodu były całe dramy w internetach na temat kosztów trzeciego przeglądu :) .
czyli bezpieczniej patrzeć na końcówkę 2020 i wyżej ? A co do samych baterii : jakieś +/- tych w kii lub hyundaiu?
Może bezpieczniej patrzeć na Kię..
Jeszcze soul jest ..oryginalny..zwłaszcza ładnie umaszczony :)
np. ten.
 
Top