Ponieważ w moim EV pojawiły się aktualizacje softu (EV i aplikacja) to zacząłem się zastanawiać czy w 2025 grupa ta wprowadziła jakieś bonusy dla właścicieli ich produktów. Odpowiedź jest TAK oraz NIE.
Podsumowanie:
IONITY - jeżeli ktoś chce jeździć najtaniej używając tylko tej sieci to należy wybrać pakiet od nich:
www.ionity.eu

Celowo wybrałem DE ale to później.
I teraz robi się ciekawie, na stronie https://www.elli.eco/en/b2c/products/tariffs mamy różne taryfy i okazuje się że są one tożsame z tym co ma Ionity
Czyli elli kosztuje tyle samo co Ionity ale ma dodatkowy plus że można zamówić od nich kartę lub użyć funkcji plug & charge, czyli używając ich mają abo płatny to ładujemy się na ionity tak jak przez ionity oraz mamy dostęp do innych sieci (i to może być minus bo przecież czasami chcemy odpalić ładowanie z innej tańszej aplikacji, może to powodować problemy gdy włączymy plug & charge i pojedziemy i będziemy chcieli skorzystać z dedykowanej aplikacji a policzy nam z eli).
Na tej stronie jest przycisk "All tariff details" - to jest świetna opcja gdyż mamy PDF z cenami obowiązującymi w różnych krajach! To jest naprawdę użyteczne bo odrazdu widzimy ceny w różnych krajach.
Ciekawy jest ostatni plan, kosztuje on najwięcej ale ... umożliwia dostęp do sieci partnerskiej o dobrych cenach (aral pulse, audi, ewiva, zunder) oraz Ionity które ma cene pośrednią , tzn gdy patrząc na abo na stronie ionity to niema takich cen. Dodatkow w PDF jest informacja że można ładować się w różnych krajach po stałych cenach za AC i DC , jest PDF z cenami (ale jak to działa to nie wiem ktoś by musiał sprawdzić). Czyli jest ciekawa oferta dla "wszystkich".
Pytanie: Czy właściciel pojazdów grupy EV mają jakieś benefity skoro na stronie elli każdy może kupić ten abonament? Trzeba przejść a stronę dedykofaną dla danej marki (VW, skoda, cupra, audi) i sprawdzić co oferuje producent i mam np:
www.cupraofficial.pl
Czyli producent karze mnie droższym pierwszym płatnym abo niż od elli (ale już na stronie niemieckiej jest taka sama cena) za to tańszym max abo. No jakiś plus... Problem jest taki że nie jesteśmy pewni cen, nie mamy takiego PDF jak na stronie eli wiec nie wiem jakie to są ceny, na tym screeni ceny są rózne ale przecież korzystając z tego nie chciałbym płacić 2.33 za ionity skoro w DE Ionity jest tańsze (co pokazuje pdf od elli), można posiłokować się pdf z elli ale bez sprawdzenia tego organoleptycznie niewiadomo... Trzeba kupić i sprawdzić, co uważam że na stronach konretnych marek się nie postarali bo mogli dać linki do strony elli i tak byłby cennik aktualny bez domyślania się (tym bardziej że cena jest defacto tańsza bo można sprawdzić https://www.cupraofficial.de/e-mobility/elektromobilitaet/ev-ladetarife w wersji DE i widać że powinien liczyć tak jak z PDF). No wiec marka sie jakoś postarała ale zabrakło pełnej informacji.
Dodatkowo na stronach marki Cupra (i innych ) podają ceny jeszcze za ładowanie DC i AC jako stałe wartości a przecież na Elli jest PDF i w aplikacji widać różne ceny...
Moim zdaniem jest lekki burdel, bo nie wiadomo czy posiadając abo w danej marce (czyli ci dają nagrodę że kupiłeś od nich auto) zablokowali ci stałe ceny ładowania czy jednak nadal te ceny są elastyczne jak w elli , jak są elastyczne to można kupić elli i na to samo wychodzi, jedynie co ci daja marka to może tańszy abonament.
Tak naprawdę róznice w cenach są czasami małe, czasami większ, chciałem tylko wywnioskować czy w 2025 skapneli się że warto doceniać swoich klientów, i moim zdaniem tak średnio im wyszło skoro każdy może kupić elli... Ideałem jest TEsla, proste działanie, masz Tesle = masz dostęp i niskie ceny, a jak nie masz tesli to zawsze zapłacisz więcej ale możesz się ładować... To jest dobre podejście do klienta... Jednak w przypadku grupy VW widzę brak konsekwencji .. Bo nie widać na pierwszy rzut oka czy cię doceniają czy nie.. Uważam że to powinno działać tak jak w Tesli, tzn odpalasz aplikacje producenta w samochodzie i powinno być najtaniej i najlepiej a twoja oferta powinna być pozycjonowana od marki, czyli właściciel Audi ma lepsze warunki niż właściciel Skody bo .. kupił audi itp... a na samym końcu powinna być oferta dla "innych", a skoro można w cywilzowanych krajach jeździć tylko używając IONITY to ma to słaby sens... IONITY zostało stworzone i opłacone przez kilku producentów, oczywiście jest to większość producentów ale nie wszyscy, co oznacza że mając TOYOTE lub TESLE która nie wyłożyła żandnego Euro na budowe tej siecie to można mieć taką samą dobrą bezpośrednią oferta jak inni.
Czy ktoś z was korzysta z tych abonamentów? Jakie doświadczenia? Jak to działa wam z Plug & Charge?
Podsumowanie:
IONITY - jeżeli ktoś chce jeździć najtaniej używając tylko tej sieci to należy wybrać pakiet od nich:

IONITY – Flexible EV charging subscriptions at fair rates
Charge more. Pay less. With IONITY Subscriptions. Sign up now via the IONITY app and pay 30% less for the first month. Save when charging your EV at over 700 fast charging stations across Europe. For seamless charging and driving – with easy access via your IONITY App.


Celowo wybrałem DE ale to później.
I teraz robi się ciekawie, na stronie https://www.elli.eco/en/b2c/products/tariffs mamy różne taryfy i okazuje się że są one tożsame z tym co ma Ionity

Na tej stronie jest przycisk "All tariff details" - to jest świetna opcja gdyż mamy PDF z cenami obowiązującymi w różnych krajach! To jest naprawdę użyteczne bo odrazdu widzimy ceny w różnych krajach.
Ciekawy jest ostatni plan, kosztuje on najwięcej ale ... umożliwia dostęp do sieci partnerskiej o dobrych cenach (aral pulse, audi, ewiva, zunder) oraz Ionity które ma cene pośrednią , tzn gdy patrząc na abo na stronie ionity to niema takich cen. Dodatkow w PDF jest informacja że można ładować się w różnych krajach po stałych cenach za AC i DC , jest PDF z cenami (ale jak to działa to nie wiem ktoś by musiał sprawdzić). Czyli jest ciekawa oferta dla "wszystkich".
Pytanie: Czy właściciel pojazdów grupy EV mają jakieś benefity skoro na stronie elli każdy może kupić ten abonament? Trzeba przejść a stronę dedykofaną dla danej marki (VW, skoda, cupra, audi) i sprawdzić co oferuje producent i mam np:

Taryfy ładowania – Korzystne plany dla aut EV | CUPRA
Poradniki dotyczący optymalizacji kosztów ładowania aut elektrycznych i hybrydowych.
Czyli producent karze mnie droższym pierwszym płatnym abo niż od elli (ale już na stronie niemieckiej jest taka sama cena) za to tańszym max abo. No jakiś plus... Problem jest taki że nie jesteśmy pewni cen, nie mamy takiego PDF jak na stronie eli wiec nie wiem jakie to są ceny, na tym screeni ceny są rózne ale przecież korzystając z tego nie chciałbym płacić 2.33 za ionity skoro w DE Ionity jest tańsze (co pokazuje pdf od elli), można posiłokować się pdf z elli ale bez sprawdzenia tego organoleptycznie niewiadomo... Trzeba kupić i sprawdzić, co uważam że na stronach konretnych marek się nie postarali bo mogli dać linki do strony elli i tak byłby cennik aktualny bez domyślania się (tym bardziej że cena jest defacto tańsza bo można sprawdzić https://www.cupraofficial.de/e-mobility/elektromobilitaet/ev-ladetarife w wersji DE i widać że powinien liczyć tak jak z PDF). No wiec marka sie jakoś postarała ale zabrakło pełnej informacji.
Dodatkowo na stronach marki Cupra (i innych ) podają ceny jeszcze za ładowanie DC i AC jako stałe wartości a przecież na Elli jest PDF i w aplikacji widać różne ceny...
Moim zdaniem jest lekki burdel, bo nie wiadomo czy posiadając abo w danej marce (czyli ci dają nagrodę że kupiłeś od nich auto) zablokowali ci stałe ceny ładowania czy jednak nadal te ceny są elastyczne jak w elli , jak są elastyczne to można kupić elli i na to samo wychodzi, jedynie co ci daja marka to może tańszy abonament.
Tak naprawdę róznice w cenach są czasami małe, czasami większ, chciałem tylko wywnioskować czy w 2025 skapneli się że warto doceniać swoich klientów, i moim zdaniem tak średnio im wyszło skoro każdy może kupić elli... Ideałem jest TEsla, proste działanie, masz Tesle = masz dostęp i niskie ceny, a jak nie masz tesli to zawsze zapłacisz więcej ale możesz się ładować... To jest dobre podejście do klienta... Jednak w przypadku grupy VW widzę brak konsekwencji .. Bo nie widać na pierwszy rzut oka czy cię doceniają czy nie.. Uważam że to powinno działać tak jak w Tesli, tzn odpalasz aplikacje producenta w samochodzie i powinno być najtaniej i najlepiej a twoja oferta powinna być pozycjonowana od marki, czyli właściciel Audi ma lepsze warunki niż właściciel Skody bo .. kupił audi itp... a na samym końcu powinna być oferta dla "innych", a skoro można w cywilzowanych krajach jeździć tylko używając IONITY to ma to słaby sens... IONITY zostało stworzone i opłacone przez kilku producentów, oczywiście jest to większość producentów ale nie wszyscy, co oznacza że mając TOYOTE lub TESLE która nie wyłożyła żandnego Euro na budowe tej siecie to można mieć taką samą dobrą bezpośrednią oferta jak inni.
Czy ktoś z was korzysta z tych abonamentów? Jakie doświadczenia? Jak to działa wam z Plug & Charge?