W pojedynczym ogniwie niezależnie od architektury masz takie same parametry, przy takiej samej mocy ładowania.
@Olecki Nie ma znaczenia architektura. Napięcia ma tylko znaczenie na trasie od pakietu do tej szafy co stoi przy na ładowarce. A urządzenia mobilne ktore lądują sie 20V albo przed samą baterią konwertuja poniżej 5V albo maja 2-4 mniejsze ogniwa które łączą szeregowo lub równolegle
Tesla ostatnio też zmniejszyła maksymalną moc ładowania na nowych ogniwach LG 21700 Nie przekracza 240kW i dużo szybciej spada w porównaniu do poprzedniej generacji. Więc i średnia ładowania spadła.
forum.elektrowoz.pl
Ale przy ładowaniu DC nie uczestniczy w samochodzie inwerter, sprzęt do konwersji AC do DC jest w szafie przy stacji ładowania. Przetwornica DC-DC w samochodzie 800V ma ciężej bo musi zejść do 12V. A niektóre auta z 800V konwertują 400V do 800V jeśli ładowarka nie może dać takiego napięcia.
Podsumowując 800V ma sens gdy mamy bardzo dużą baterię a ogniwo chcemy szybko ładować, ale takie super szybkie ładowanie powoduje ze szybciej się zużywa.