EV for ever

Euronymous

Fachowiec
Planuję zakup nowego EV, który zostanie w rodzinie tak długo, aby, gdy wejdzie program Mój Elektryk (czy inne NaszEauto) edycja 74, rozliczyć go jako zezłomowane auto. Czyli do tego czasu miło by było, aby był na chodzie. Celuję w coś z baterią min. 60x kWh, a najlepiej 70 i więcej. W tej chwili w grze jest IONIQ 6, bo ma dobrą cenę (max wersja UNIQ RWD 77 za ok. 183k + leasing 100% + ubezpieczenie za 1zł) ale myślę też o Maździe 6e, nowym CLA, BYD Seal, a nawet 408. Czyli generalnie sedan alike. Wolałbym nie w SUVy, ale jednak nie wykluczam też Elroq, EV3, 3008, Capri czy innego Scenica. Podoba mi się też CH-R +.

ATM jeżdżę najętą stellantisową Astrą 156 z 2023 r. Auto ma przebieg niewielki, bo 7k km (z rok stało u dealera zanim je wziąłem), ale jak rzuciłem okiem w car scannerze na SoH, to spadło już do 96,875%. Użytkowanie głównie komin i dookoła, ładowanie w domu, DC jakieś może z 10 razy. Może ten typ tak ma, ale trochę jednak zdegradowała ta bateria.

Wiadomo, że największy spadek to użytkowanie początkowe, ale jednak te ponad 3% po ledwie 7k km to trochę już jest. Myślę zatem, że skoro teraz EV ma służyć może i kilkanaście lat, to dobrze by było, aby miało na to większą szansę, czyli może nie patrzyć na samochody z NMC, a te z LFP. Stąd właśnie moje myśli krążą wokół Seala, 6e czy CLA z LFP. I teraz pytanie - czy zasadnie ? Pożyczam na weekend IONIQa, żeby zobaczyć, czy auto mi na pewno przypasuje, choć już teraz wiem, że Hyundai ma dobrą, jak nie bardzo dobrą, ofertę i przede wszystkim podoba mi się, ale ciągle - to NMC, czyli jest ryzyko, że na złomowanie w edycji 74 się załapie, ale nie będzie do tego czasu jeździł. To może właśnie coś z 4k cyklami ładowania, czyli LFP, a nie z 2x cyklami mniej ?
 

Sliszue

IONIQ 5 2025 N-Line RWD
CLA trzeba pewnie realnie będzie liczyć 250k szczególnie w podobnym wyposażeniu co ioniq 6. Natomiast jest to dodatkowe 200 WLTP. Pytanie zasadnicze czy uważasz że 200 wltp jest warte 70-80k. Jeśli uważasz że jest to czekaj na CLA, jeśli nie to bierz ioniq 6. Możesz też poczekać do lipca i nie gdybać tylko wtedy cennik CLA juz powinien być.

Ja osobiście stwierdziłem ze ceny w hyundai są obecnie na tyle dobre że nie będę czekał na CLA i zamówiłem ioniq 5.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Zapomnij o moim referralu, i tak nikt z niego nie skorzystał. Serio polecam teslę model 3, Twój profil idealnie do niej pasuje.
Jeszcze nie spotkałem nikogo, kto by nie był pod dużym wrażeniem po kontakcie z moim samochodem.
A pomijając wrażenia, żaden inny elektryk nie jest tak dobrze przygotowany do długoletniej eksploatacji. Masz dużo serwisów i części.
I choć model 3 jest z nami od lat, to wciąż wydaje się futurystyczny. Czyli z 15 lat mniej będzie odstawał od ówczesnych samochodów.
Nie piszę o trwałości, ale znów tesla sporo się nauczyła i model 3 ma szansę być dopracowanym w 2025, na to liczę. Nigdy bym nie polecił kupować na własność nowego modelu tesli, chyba że lifting.
Na koniec - tak właśnie zrobiłem, kupiłem teslę z założeniem nie sprzedawania jej, może zostanie w rodzinie, jak jej poprzedniczka fiesta. Ale to za 8 lat, albo i później.
 

Euronymous

Fachowiec
CLA trzeba pewnie realnie będzie liczyć 250k szczególnie w podobnym wyposażeniu co ioniq 6. Natomiast jest to dodatkowe 200 WLTP. Pytanie zasadnicze czy uważasz że 200 wltp jest warte 70-80k. Jeśli uważasz że jest to czekaj na CLA, jeśli nie to bierz ioniq 6. Możesz też poczekać do lipca i nie gdybać tylko wtedy cennik CLA juz powinien być.

Ja osobiście stwierdziłem ze ceny w hyundai są obecnie na tyle dobre że nie będę czekał na CLA i zamówiłem ioniq 5.
CLA w wersji właśnie z NCM (90 kWh) redaktor Elektrowozu wskazywał wstępnie na ok. 217k. Ale to ma na tyle mało brać energii, że wystarczyłaby mi, a może nawet wskazana z uwagi na chemię, o której myślę, wersja LFP z 62 kWh. Na pewno zaś, jeśli byłoby to 800V. Czyli będzie dużo taniej. Ta wersja jednak raczej na pewno nie pokaże się w lipcu, ale jeśli do końca roku, to mógłbym poczekać.

Jeśli idzie natomiast o Hyundaia to tak jak pisałem - ofertę mają w tej chwili bardzo sympatyczną, ale to co mnie jeszcze zastanawia to m.in. właśnie kwestia chemii - czyli jeśli planem jest wzięcie auta "na zawsze", to jednak może lepiej pójść w jakieś LFP (właśnie np. w CLA, Sealu czy 6e), czego u Hyundai nie ma.
Zapomnij o moim referralu, i tak nikt z niego nie skorzystał. Serio polecam teslę model 3, Twój profil idealnie do niej pasuje.
Jeszcze nie spotkałem nikogo, kto by nie był pod dużym wrażeniem po kontakcie z moim samochodem.
A pomijając wrażenia, żaden inny elektryk nie jest tak dobrze przygotowany do długoletniej eksploatacji. Masz dużo serwisów i części.
I choć model 3 jest z nami od lat, to wciąż wydaje się futurystyczny. Czyli z 15 lat mniej będzie odstawał od ówczesnych samochodów.
Nie piszę o trwałości, ale znów tesla sporo się nauczyła i model 3 ma szansę być dopracowanym w 2025, na to liczę. Nigdy bym nie polecił kupować na własność nowego modelu tesli, chyba że lifting.
Na koniec - tak właśnie zrobiłem, kupiłem teslę z założeniem nie sprzedawania jej, może zostanie w rodzinie, jak jej poprzedniczka fiesta. Ale to za 8 lat, albo i później.
Są tacy ludzie, którzy wiedzą, że wszyscy naszymi wyborami kształtujemy otaczającą nas rzeczywistość i ja (niestety ? Nie. Stety :) ) do nich należę, więc nie wchodząc w szczegóły, których pewnie nie muszę już w związku z tym rozwijać, powiem tylko, że TM3 bardzo mi się podoba, ale nie ;)
 

Sliszue

IONIQ 5 2025 N-Line RWD
Oby rzeczywiście CLA było bliżej do 220k-230k bo wtedy może nawet ludzie w Polsce którzy narzekali na wygląd Tesli się przekonają do elektryków.

Minusem ioniqa 6 jest czas produkcji, bo nawet jak teraz zamówisz to podobno czekanie do października.

Skoro tak czy siak musisz czekać to może warto zagryźć zęby i poczekać do lipca. Szczególnie jeśli obstawiasz wersję, że CLA będzie jednak konkurencyjnie wyceniony.

Swoją drogą kiedyś marzyłem o takim ioniqu 6 i mercedesie EQS i myślałem że nigdy nie będzie osiągalny dla zwyklego kowalskiego, ale jednak spadki cen EV są potężne. Wiadomo ze eqs dalej drogi bardzo ale za to będzie bardziej przystępny tez bardzo fajny CLA.

Teoretycznie dla niektórych minusem jest też wyglad ioniqa 6 ale mi się bardzo podoba. Może dlatego że obecnie jeżdżę elantra i jestem przyzwyczajony do komentarzy w internecie na temat wyglądu tego auta.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
w przypadku auta na"dluzej", po pierwsze to bym weryfikowal gwarancje, jej zakres, dostepnosc serwisow w okolicy, a potem wybieral wg wygladu, koloru i parametrow. bez min. 5 lat na naped/silniki., podzespoly AC/DC, bym do oferty nie podchodzil. Posiadanie gwarancji oczywiscie nie rozwiazuje problemu, ze trzeba z niej korzystac np. co miesiac i miec auto uziemione w serwisie na kolejny. Bardziej w niej chodzi o spokoj wewnetrzny i finansowy ;)
 

micmisio

Zadomawiam się
Też mam pomysł na ev na dłużej, myślę o atto2 ze względu na baterię lfp. Ma co prawda wolne ładowanie ale w trasy będzie jeździć tyle co kot napłakał a wyposażenie ma naprawdę zacne.
 
Top