Kupię Hyundai Ioniq 5

krawcu

Nowy na Forum
Poszukuję Hyundai Ioniq 5 - dla rodziców którzy chcą się przesiąść z Leafa.
Zależy mi na opcji V2L dlatego wchodzą w grę tylko te wyższe wersje wyposażenia - z tego co się orientuję.
Bateria tylko większa.
Napęd może być tylko na tył choć 4x4 też by był fajny bo zamierzam ciągnąć przyczepę.

Jak jest z degradacją baterii w tych modelach? W ogłoszeniach ludzie czasem piszą że mają ok 80% SOH?
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Jak jest z degradacją baterii w tych modelach? W ogłoszeniach ludzie czasem piszą że mają ok 80% SOH?
Ludzie nie wiedzą co piszą w tych ogłoszeniach. Jak oddawałem EV6 (te same bebechy co ioniq5) po 2 latach, to wskazywało SoH = 100%. To nie znaczy, że nie ma degradacji, bo może być ukrywana w większym pierwotnym buforze. Ale skoro wg carscannera pojemność baterii netto po dwóch latach była taka sama jak w dniu wyjechania z salonu, to nie widzę powodu do obaw.
To raz, a dwa tutaj:
Link do artykułu EW
580k przebiegu i ładowanie na DC do 100%, a degradacja to 13%.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Poszukuję Hyundai Ioniq 5 - dla rodziców którzy chcą się przesiąść z Leafa.
Zależy mi na opcji V2L dlatego wchodzą w grę tylko te wyższe wersje wyposażenia - z tego co się orientuję.
Nie - działa na wszystkich.
W niższych trzeba dokupić tylko końcówkę do złącza.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
w Niro EV działa natomiast od wersji L
 

KrzysztofFly

Moderator

Ev3

Pionier e-mobilności
Jakby ktoś chciał tylko do dłuższych testów, to mogę odstąpić fajny wynajem na wersję Techniq 4x4 z baterią 77kWh (rp 2023, pierwsza rejestracja pół roku temu, przebieg niecałe 9 tys km).
Pozostało 1,5 roku, rewelacyjna rata 1450 zł brutto miesięcznie.
Plus zwrot części opłaty wstępnej (było 27 tys).
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Jakby ktoś chciał tylko do dłuższych testów, to mogę odstąpić fajny wynajem na wersję Techniq 4x4 z baterią 77kWh (rp 2023, pierwsza rejestracja pół roku temu, przebieg niecałe 9 tys km).
Pozostało 1,5 roku, rewelacyjna rata 1450 zł brutto miesięcznie.
Plus zwrot części opłaty wstępnej (było 27 tys).
A bez działalności też można?
 

Sierek

Fachowiec
Jakby ktoś chciał tylko do dłuższych testów, to mogę odstąpić fajny wynajem na wersję Techniq 4x4 z baterią 77kWh (rp 2023, pierwsza rejestracja pół roku temu, przebieg niecałe 9 tys km).
Pozostało 1,5 roku, rewelacyjna rata 1450 zł brutto miesięcznie.
Plus zwrot części opłaty wstępnej (było 27 tys).
Zmieniasz swój? Jaki powód?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
A bez działalności też można?
To już trzeba by pytać w leasingu (mBank).
Pół roku temu nie chcieli o tym słyszeć, ale może w związku z obecną sytuacją na rynku coś się zmieniło.
Zmieniasz swój? Jaki powód?
Bez powodu, poza pojawiającym się pomysłem na kupno czegoś fajnego na osobę fizyczną, ale z dotacją i odliczeniem vat.

Głupio byłoby nie skorzystać jak ktoś oferuje wynajem za kilka stówek miesięcznie.......

Innego powodu być nie może, bo poza wkurzającym brakiem tylnej wycieraczki i fatalnym parkowaniem w mieście, Ioniq 5 jest świetny.
Np. wczorajsze ładowanie na Polenergii - do 63% trzymał 180 kW (max na tej ładowarce), potem spadło do 130 kW.....
W 11 minut weszło 30 kW.
Nawet na zakupy nie było sensu iść, mimo że taki był plan, bo stacja była koło Polo Marketu.
Więcej prądu nie potrzebowałem....

Do tego na zwykłych drogach pali tyle ile poprzedni Soul, tj. mieści się w 17-18 kWh (zwłaszcza gdy żona prowadzi), a tego się absolutnie nie spodziewałem.
Na ekspresówce już więcej, ale też nie ma dramatu, przy 120 to jest jakieś 23-24 kWh.
Jak na ponad 300 konnego dużego klocka, akceptowalne (soul palił koło 21).
 
Top