Paragon grozy za ładowanie elektryka

solik

Pionier e-mobilności
Taki tam artykulik ktory dzis lata po sieci :D


oczywiscie na zdjeciu wprowadzajacym sa, a jakze inaczej, Tesle ale z tresci wynika ze to nie o Tesli mowa

Decyzję podjąłem pod koniec marca i wtedy okazało się, że jest krucho z dostępnością. Na nowe auto musiałbym czekać do grudnia bieżącego roku, wobec czego zdecydowałem się na egzemplarz demonstracyjny od zaprzyjaźnionego dealera. Nawet uwzględniając dobry rabat, faktura do leasingu opiewała na kwotę około 270 tysięcy złotych. Pod koniec czerwca odebrałem auto i rozpocząłem życie kierowcy elektromobilnego.

ciekawe ktore EV mu tak krwi napsulo :D
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Artykuł słaby, tendencyjny, zdjęcie oczywiście Tesli. Taki przewidujący człowiek a nie domyślił się że elektryki wciąż nie nadają się na trasy 400-500 km dziennie.
 

Michal

Moderator
...elektryki wciąż nie nadają się na trasy 400-500 km dziennie.
W wakacje 2 razy w ciągu jednego tygodnia TM3LR robiłem trasę Warszawa - Szczecin (1000 km). Żaden problem i czystą przyjemność.
Pojechałem też do Nicei robiąc też około 700-1000 km dziennie - wspaniała wycieczka.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Wycieczka wycieczką, a praca z napietym grafikiem to co innego. Niech się trafi że 2-3 ładowarki na których mógł się ładować były zajęte/zepsute/nieczynne i grafik się posypał. A zimą to już całkiem mogą być problemy więc twój wpis o przyjemnej wycieczce do Nicei nie pasuje za bardzo.
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Jeżeli masz na myśli jazdę po Polsce to niestety ale muszę się zgodzić. Chyba że masz gdzie i auto ciagle zostawiasz podłączone do prądu (zakupy, restauracja itp) w innym przypadku trochę lipa. Jednak spalinowy jest mniej problematyczny. Jeśli Chodzi o np Niemcy to problemu nie ma żadnego. Pod warunkiem normalnych prędkości ładowania. I w zależności jakie odcinki musisz robić jednorazowo
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Wycieczka wycieczką, a praca z napietym grafikiem to co innego. Niech się trafi że 2-3 ładowarki na których mógł się ładować były zajęte/zepsute/nieczynne i grafik się posypał. A zimą to już całkiem mogą być problemy więc twój wpis o przyjemnej wycieczce do Nicei nie pasuje za bardzo.
Bo przyjemnie sie jedzie na urlop :)

ja mialem ostatnio rajd po DE 2100km w niecale 48h i mimo SuC szalu nie ma. To co mnie najbardziej irytowalo to zjazd 5-15minut w jedna strone do ladowarki. Samo ladowanie idzie wytrzymac, ale czas zmarnowany na zjazd z trasy zeby dojechac irytowal.
Przy okazji, Hotel **** w DE za podpiecie do slupka type2 na noc, oczekiwal 45€.
I mala statystyka, 2100km na teslowych SuC wyszlo okolo 650zl
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Ja średnio na dystansie 1000km tracę 2 godziny względem spalinowego. A to dużo. Tak jak mówisz po pierwsze to zjazd do SuC a po drugie ta cholerna prędkość 60kW
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Może trochę nie w temacie ale macie jakieś doświadczenia z serwisem w Berlinie? Mam termin na początku stycznia jednak 0 kontaktu z nimi. Ani nie odpisują na e-mail ani nie odbierają telefonu. Przez apke zgłosiłem takie oto błędy:



  • Powolne ładowanie się baterii na stacji Supercharger. Rzadko kiedy osiąga powyżej 100kW przy naładowaniu ok 60% przez co ładowanie trwa ok 1 godziny. Nie udało mi się osiągnąć wyższych prędkości nawet na Supercharger 250kW, a byłem na kilku w Niemczech (Lucmierz, Hermsdorf, Ellwangen and Ulm). Zaznaczam, że ładowarki nie dzieliłem z innym pojazdem.
  • Błędy zakrytych kamer, pomimo czystego auta (pojawiają się codziennie od nowości)
  • Piszczące uszczelki szyb przednich
  • Parujące lampy tylne
  • Nie podnosząca się klapa bagażnika tylnego (po updacie do 2021.40.6) podnosi się na ok 1cm, wydaje dźwięk i się zamyka (
    )

Proszę o informacje:

Czy w samochodzie będą wymienione lampy tylne?

Czy będzie usunięty hałas od uszczelek w drzwiach?

Czy usunięcie problem z błędami kamer?

Czy naprawicie trunk?

Czy usunięcie problem z wolnym ładowaniem na Supercharger?

__

Ile czasu potrwa serwis i czy na ten czas dostanę pojazd zastępczy?

Zgłoszenia są gwarancyjne, więc domyślam się, że serwis będzie bezpłatny?

natomiast w aplikacji jest tylko to co w załączniku. Jeśli myślą ze będę tracił cały dzień na to żeby popatrzyli na klapę to są w błędzie. Jako klient muszę wiedzieć czy dostanę auto zastępcze żebym wiedział jak sobie rozplanować czas. Przecież nie rozbije namiotu przed serwisem🤦🏻‍♂️
Mam nadzieje że pierwszy serwis nie będzie nieprzyjemnym doświadczeniem.
jesli macie tam jakiś kontakt dajcie znać jak się za temat zabrać. Z góry dzięki.
 

Attachments

  • ECFE686C-68DB-4034-8C9D-107C78F061D3.png
    ECFE686C-68DB-4034-8C9D-107C78F061D3.png
    436,1 KB · Liczba wyświetleń: 61

krzyss

Pionier e-mobilności
Powyzej 60% nie zobaczysz wiecej niz 100kW o ile mnie pamiec nie myli to bardziej 80kW oczywiwcie o ile ladujesz sie od mniejszej pojemnosci.
Aby zobaczyc powyzej 200kW trzeba podjechac ponizej 15% i miec rozgrzana baterie.
 
Top