Paragon grozy za ładowanie elektryka

solik

Pionier e-mobilności
Taki tam artykulik ktory dzis lata po sieci :D


oczywiscie na zdjeciu wprowadzajacym sa, a jakze inaczej, Tesle ale z tresci wynika ze to nie o Tesli mowa

Decyzję podjąłem pod koniec marca i wtedy okazało się, że jest krucho z dostępnością. Na nowe auto musiałbym czekać do grudnia bieżącego roku, wobec czego zdecydowałem się na egzemplarz demonstracyjny od zaprzyjaźnionego dealera. Nawet uwzględniając dobry rabat, faktura do leasingu opiewała na kwotę około 270 tysięcy złotych. Pod koniec czerwca odebrałem auto i rozpocząłem życie kierowcy elektromobilnego.

ciekawe ktore EV mu tak krwi napsulo :D
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Seaty Leony 5F mialy masowo takie problemy z lampami - pekniecia, parowanie, okazalo sie ze fabrycznie za mocno dokrecone i wymiana na gwarancji
Akurat Leonem jeżdżę od nowości. Mam ledy z przodu i z tylu. Nigdy żadnych problemów. Od 2014r! Więc jeśli ktoś będzie twierdzić, że takie rzeczy jak parowanie lamp jest sprawą normalną, to mnie to nie przekona. Nie kupiłem dacii tylko tesle za ćwierć miliona PLN! I wydaje mi się, że takie tłumaczenie, że vw tez nie wymieniał jest conajmniej nie na miejscu. Miałem wiele samochodów i tylko w zafirze c tourer z przodu parowały lampy, które serwis wymienił bezdyskusyjnie.
Temat prędkości ładowania - Jeśli byłby nacisk ze strony użytkowników na zbyt wolne ładowanie - podobne do ładowania na darmowych ładowarkach to w końcu coś by z tym zrobili. Rozumiem. Producent wypuścił baterie LG które ładują się wolniej. Ale jest to za wolno! Gdy kupiłem auto i ładowałem się w DE dzwoniłem na infolinie tesli dlaczego tak wolno się ładuje i Pan stwierdził, że rzeczywiście jest zbyt wolno. Kazał zglosic temat do serwisu.
W piątek na noc jadę do Niemiec a później do Pragi. Wiec założę pewnie nowy post i zrelacjonuje jak wyglada u mnie ładowanie.
jeśli ktoś chciałby podpowiedzieć gdzie mam się ładować. Wyjazd spod Gorzowa wlkp do miejscowości pfullendorf. Tesla pokazuje mi: Belitz/munchberg/ellwangen i ulm. W trzech pierwszych po Ok 1 godz!
Jeżdżę z prędkościami +/- 130-150
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Zrob ladowanie od 5~10% na suc3 i zrob fotki przy 10,30,60% ile laduje…
I daj znac co serwis na to.
Ja bym jeszcze podlaczyl sobie OBD i spradzal temperatury podczas ladowania. Moze baterii nie dogrzewa.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Na tej trasie punkty ładowania ok. Ja co prawda nie ladowałem w Ulm bo mijam i jadę na południe. Ładuje się w Illertissen, zawsze też udawało mi się dojechać tam z munchbergu (pomijałem ellwangen) ale to było lato. W Illertissen jest wielka stacja obok autostrady, 14 stanowisk SuCh v3.
 

Michal

Moderator
...gdzie mam się ładować. Wyjazd spod Gorzowa wlkp do miejscowości pfullendorf. Tesla pokazuje mi: Belitz/munchberg/ellwangen i ulm. W trzech pierwszych po Ok 1 godz!
Jeżdżę z prędkościami +/- 130-150

Patrząc na ABRP z ustawieniami:
  • TM3LR2021 82kWh
  • -5C + śnieg (w piątek chyba może być), bez wiatru
  • Max 150kmh
  • Start z 95% baterii
  • Ładowanie max do 90%
  • Dojazd do ładowarki i celu z min 10%
  • Zużycie referencyjne 175Wg/km@110kmh (zamiast standardowych 165)
Widzę 3 ładowania 18, 26 i 10 min.
Screenshot_20211222-075841_ABRP.jpg


Screenshot_20211222-075909_ABRP.jpg


W moim przypadku (TM3LR2021 76kWh) zwykle te czasy bardzo dobrze odpowiadają rzeczywistości. Ewentualnie ładuje trochę dłużej i jadę trochę szybciej - staram się po prostu dojechać do ładowarki z 6-10%.
 
Last edited:

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Taki tam artykulik ktory dzis lata po sieci :D


oczywiscie na zdjeciu wprowadzajacym sa, a jakze inaczej, Tesle ale z tresci wynika ze to nie o Tesli mowa



ciekawe ktore EV mu tak krwi napsulo :D

Krzysztof Suwart dementuje, jakoby on był autorem tego tekstu. :)

A poważniej: to przykład dziadowskiej dziennikarsko roboty. Trudno mi uwierzyć w materiał, w którym autor maila sam z siebie nie chce podać marki samochodu i nazwy operatora stacji ładowania. Wiadomości, które przychodzą do redakcji Elektrowozu, zwykle zaczynają się od sformułowania w rodzaju "Kupiłem Audi e-tron, miało być fajnie i ..." (parafraza).

Po iluś tam latach w roli redaktora klasyfikowałbym ten tekst jako co najmniej mocno wykreowany. Każdemu sensownemu dziennikarzowi powinno zapalić się żółte światełko ostrzegawcze, gdy ktoś na coś bardzo mocno narzeka, ale nie podaje, na czym opiera swoje doświadczenia (agencje PR robią takie podchody). Każdy sensowny dziennikarz powinien zapytać o to, co tenże człowiek kupił, żeby móc drążyć temat i dać czytelnikom konkretne ostrzeżenie przed konkretnymi sytuacjami (rzetelność dziennikarska).

Każdy sensowny dziennikarz powinien zauważyć, że ten materiał punkt po punkcie zbija pozytywne doświadczenia Czytelników Elektrowozu – i robi to bardzo skrupulatnie, momentalnie sprytnie wbijając szpileczki ("nawet do Chorwacji dojechali bez płacenia za ładowanie swoich aut, ale ja stwierdziłem, że bardziej sobie cenię zaoszczędzony czas niż pieniądze. Po prostu - nie będę biedował" – podkreślenie moje).

W tym artykule wystarczy trochę przemodelować argumenty i można by taką mowę-trawę wycelować w PiS, Toyotę czy prezesa Orlenu – co tam nam akurat przeszkadza w biznesie. Myślę, że każdy z nas mógłby zmyślić podobny tekst na temat auta spalinowego.

Autorem materiału jest Marek Wicher, dla którego jest to... pierwszy artykuł w witrynie (poniżej).Jego wcześniejszy tekst był podpisany jako materiał promocyjny, ogólnie wygląda na to, że on może i jeździ w rajdach w barwach Interii, ale portal wstydził się go podpisywać.

Marek Wicher - Krzysztof Suwart by Interia.jpg

Każda opinia jest ważna, te negatywne też są istotne. Jeśli jednak my, dziennikarze, zgodzimy się na wciskanie nam ogólnikowej mowy-trawy, to daleko nie zajedziemy. Rolą dziennikarza jest wskazywać konkretne problemy i w miarę możliwości szukać rozwiązań.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Na jednym z forów motoryzacyjnych dyskutuje na temat artykułu w AutoŚwiat z 13 grudnia gdzie porównywano koszt przejazdu 1km w elektryku, dieslu i hybrydzie. Za elektryka posłużył iD3 gdzie wg moich wyliczeń, albo konsumpcja energii przy ładowaniu na ładowarce publicznej wynosiła 34 kWh/100 km, albo koszt ładowania to 3,48 zł za 1 kWh.
„VW iD3 przy ładowaniu z domowego gniazdka kosztuje ok.15 gr (w cenach z roku 2021), ale przy korzystaniu z ładowarek ulicznych od 0,23 do 0,73. Dla porównania MB A220D - 0,25gr. A hybrydy - Corolla 0,29gr, Peugeot 3008 - 0,30gr.”
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Zakładając ze najdroższe jest IONITY 3.5zł/kWh to założono zużycie ID3 na 21kWh/100km a cenę prądu w gniazdku na ok. 0.71/kWh

Tyle że:
  • zakładając że robię 1500km miesięcznie zużyje 315kW a przy takim zużyciu jeśli ładuje z gniazdka to automatycznie przechodzę na jakieś G12 gdzie kWh kosztuje 0.4zł a 1km - 9gr.
  • zakładając że robię 1500km miesięcznie zużyje 315kW a przy takim zużyciu kupuje abonament w GW lub IONITY i ładuje za max 1,5zł/kWh plus koszt abonamentu co daje max 38gr za km. AC najtaniej wyjdzie na GW z abo 25gr za km.
  • jeżeli ID3 zużywa 21kWh to jego dieslowy odpowiednik nawet zakładając sprawność 4kWh z litra diesla potrzebuje 5,25l po cenie 5.80 to 30gr na 100km.
  • zużycie ID3 zawiera w sobie regeneracje energii, której diesel nie ma, jeżeli odzyskiwanych jest tylko 20% energii to diesel potrzebuje 26kWh -> 6,56l -> 38gr
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Patrząc na ABRP z ustawieniami:
  • TM3LR2021 82kWh
  • -5C + śnieg (w piątek chyba może być), bez wiatru
  • Max 150kmh
  • Start z 95% baterii
  • Ładowanie max do 90%
  • Dojazd do ładowarki i celu z min 10%
  • Zużycie referencyjne 175Wg/km@110kmh (zamiast standardowych 165)
Widzę 3 ładowania 18, 26 i 10 min.
View attachment 3272

View attachment 3274

W moim przypadku (TM3LR2021 76kWh) zwykle te czasy bardzo dobrze odpowiadają rzeczywistości. Ewentualnie ładuje trochę dłużej i jadę trochę szybciej - staram się po prostu dojechać do ładowarki z 6-10%.
Że tak zapytam, jak osiągasz zużycie 175kW w zimę? Na lawecie?? 😉 ja mam średnio Ok 20kW. Na codzień jak robię 30 w jedna stronę do pracy wychodzi mi 22- 25kW a z powrotem 19kW jak nie przekraczam 99km/h na autopilocie

co do trasy - fizycznie u mnie nie możliwe jest ładować się tak jak podaje Twój screen z 35-78% w 18 minut. Chyba że dzisiejszy update 2021.44.6 coś zmieni.

dziękuję za sprawdzenie👍🏼
w piątek będę wrzucał na bierząco
 
Top