Jak pech to pech - tym razem padło mi ogrzewanie tylnej szyby...

cooler

Pionier e-mobilności
Niedawno serwis wymienił mi padniętego kompa FSD, wyregulował klapę bagażnika że się normalnie otwiera a tu nowe wyzwanie: Od kilku dni zauważyłem że odszranianie samochodu nie działa na tylną szybę. Zacząłem sprawdzać, włączać ręcznie i nic, lusterka gorące a szyba jak była w lodzie tak jest.
Jako że co parę tygodni jestem z czymś w serwisie to chyba mam priorytetową linię i po jedynych 20 minutach udało mi się dodzwonić. Sprawdzili logi i... szyba do wymiany. Lub sterownik ogrzewania...
Dobrze że jeszcze 3.5 roku gwarancji, swoją drogą to ludziom w USA lub Kanadzie jeżdzą bezawaryjnie te Tesle po 300tys mil a u mnie co chwila coś...
Tak jak @krzyss zaznaczam że cały czas samochód spełnia swą podstawową funkcję czyli jeździ i to fantastycznie i jestem z niego bardzo zadowolony, choć trochę mnie dziwi taka masa drobnych usterek. Ostatnio bardzo chwaliłem tu na forum serwis że konsekwentnie prostuje niedoróby partaczy z USA i chyba po prostu mój samochód polubił już stanie w cieplutkim serwisie gdzie o niego dbają bardziej niż ja...
 

heiker

Zadomawiam się
możliwe, że przy regulacji klapy poruszyli / rozłączyli / uszkodzili wiązkę od ogrzewania szyby. Przyjrzyj się od spodu w bagażniku.... Bo skoro lusterka odpalają ogrzewanie, to sterownik działa, szyba sama z siebie też raczej nie padła - jedynie w przypadku fizycznego uszkodzenia obwodu, bo to zwykła grzałka naniesiona metodą sitodruku na szkło.
 

cooler

Pionier e-mobilności
W rozmowie z serwisem też to sugerowałem, ale podobno analiza logów mówi co innego... Ja dalej stawiam na jakiś niekontakt - zsuniętą złączkę. Ale już zamówili szybę i sterownik...
 

nyknow

Fachowiec
Niedawno serwis wymienił mi padniętego kompa FSD, wyregulował klapę bagażnika że się normalnie otwiera a tu nowe wyzwanie: Od kilku dni zauważyłem że odszranianie samochodu nie działa na tylną szybę. Zacząłem sprawdzać, włączać ręcznie i nic, lusterka gorące a szyba jak była w lodzie tak jest.
Jako że co parę tygodni jestem z czymś w serwisie to chyba mam priorytetową linię i po jedynych 20 minutach udało mi się dodzwonić. Sprawdzili logi i... szyba do wymiany. Lub sterownik ogrzewania...
Dobrze że jeszcze 3.5 roku gwarancji, swoją drogą to ludziom w USA lub Kanadzie jeżdzą bezawaryjnie te Tesle po 300tys mil a u mnie co chwila coś...
Tak jak @krzyss zaznaczam że cały czas samochód spełnia swą podstawową funkcję czyli jeździ i to fantastycznie i jestem z niego bardzo zadowolony, choć trochę mnie dziwi taka masa drobnych usterek. Ostatnio bardzo chwaliłem tu na forum serwis że konsekwentnie prostuje niedoróby partaczy z USA i chyba po prostu mój samochód polubił już stanie w cieplutkim serwisie gdzie o niego dbają bardziej niż ja...
aha no to troche słabo albo i bardzo słabo bym powiedział. czyli w Twoim wypadku to awaryjne na razie auto bo nie kojarzę żebym miał coś takiego w jakimkolwiek aucie. dodatkowo tez nie do końca jest tak ze ludziom w usa auta jeżdżą bezawaryjnie - w sensie pewnie jeżdżą niektóre :) ale mam kolegę który mieszka w usa od dawna i jak rozmawialiśmy o teslach to stwierdził wprost - że te auta są ponadprzeciętnie awaryjnie. i wiadomo ze maja jakieś przewagi nad innymi autami ale nie jest tak ze to są bezawaryjne auta - tak można powiedzieć o Hondzie na przykład i w usa i europie.

oczywiście współczuję bo to nie dość ze kolejny temat to jeszcze zimą i przed świetami. wesołych :)
 

slaveq

Pionier e-mobilności
ale mam kolegę który mieszka w usa od dawna i jak rozmawialiśmy o teslach to stwierdził wprost - że te auta są ponadprzeciętnie awaryjnie. i wiadomo ze maja jakieś przewagi nad innymi autami ale nie jest tak ze to są bezawaryjne auta - tak można powiedzieć o Hondzie na przykład i w usa
Zbijam argument ja mam dwóch kolegów w USA i mówią że auta są mało awaryjne. To są opowieści dziwnej treści, jeśli już można Tesle uznać to za auto z dużą liczbą usterek (a i to naciągane). Przypomnę istotną sprawę na jedną opisaną usterkę w internecie przypada pewnie kilka osób, które tych usterek nie mają i o nich nie piszą.
 

Chmielinski

Zadomawiam się
Zbijam argument ja mam dwóch kolegów w USA i mówią że auta są mało awaryjne. To są opowieści dziwnej treści, jeśli już można Tesle uznać to za auto z dużą liczbą usterek (a i to naciągane). Przypomnę istotną sprawę na jedną opisaną usterkę w internecie przypada pewnie kilka osób, które tych usterek nie mają i o nich nie piszą.

Tak jest z każdym awaryjnym samochodem. Zawsze problem dotyczy mniejszości, ale jednak wg raportów niezawodności z USA, w przypadku Tesli ta mniejszość jest jedną z największych. Przykłady paru znajomych, którzy problemy mieli czy nie, nie pozwalają wyciągać konkretnych wniosków.

 

slaveq

Pionier e-mobilności
a nie to jak masz dwóch to masz rację ….. hahaha ;)
No taki sam argumet :), rzeczowo: trafiłem kiedyś na raport awaryjności i tak źle nie było, postaram się go znaleźć. Pewnie, że toyota wypada lepiej jeśli ich rozwój zatrzymał się w 2003 roku to samym dopracowaniem linii produkcyjnej zyskują. Tesla przed modelem 3 wyprodukowała trochę chałupniczo 300 tys samochodów łącznie i nadal produkuje większość modelu 3 we freemont gdzie standardy są jakie są. Liczę, że przy kolejnych gigafactory będzie tylko lepiej.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Tak jest z każdym awaryjnym samochodem. Zawsze problem dotyczy mniejszości, ale jednak wg raportów niezawodności z USA, w przypadku Tesli ta mniejszość jest jedną z największych. Przykłady paru znajomych, którzy problemy mieli czy nie, nie pozwalają wyciągać konkretnych wniosków.

O właśnie dzięki, w tym raporcie czytamy:

Tesla’s low standing primarily stemmed from issues with the company’s Model S, X and Y vehicles from 2019 through 2021 model years. The Tesla Model 3, which Consumer Reports continues to recommend, showed average reliability. - czyli tak jak mówiłem. X, Y i Sy. X razem z e-tron na końcu :)
 
Top