Świat to za mało.. czyli auto daje radę tylko prądu brak

krzyss

Pionier e-mobilności
Nadal nie rozumiem twojej trasy, najszybsza i najwygodniejsza wiedzie przez Warszawe, po S8 po trasie pomijajac lotosa masz conajmniej 4 ladowarki w obrebie warszawy. Skoda nie wiem jaki ma zasieg ale zakladam ze 300km minimum.
Naladuj sie raz w Lomiankach jadac na lotnisko. Zostaw auto na parkingu, nawet jak sie nie uda naladowac na parkingu to wg. Mnie bedziesz mial prad na powrot.
Problemem dla mnie jest nie mala ilosc ladowarek bo mamy auta co robia 300km.
Problem jest z ich szybkoscia, gdyby byly 150kW to bys stanal na 20minut i juz.
 

RadaR

Fachowiec
Jeżdżę przez Błonie, jest najbliżej i najszybciej i choć droga "przez las" to i ruch mały. Nie rozumiem po co się pchać przez Wawe skoro dalej, dłużej i czasem spory ruch..Akurat jutro na S8 powinno być spoko około 20tej.
Zobaczymy, podjadę na Powązki sprawdzimy to niby 100kW. Potem Łomianki.
Widzisz tu jest jeszcze jeden problem. Możesz sobie zaplanować że "tam się naładuje" ale nigdy nie masz pewności czy się naładujesz no i z jaką prędkością.
Ładowałem się na GW (90kW) w Rzgowie 3 razy. Pierwszym razem wypluło 72kW, drugim 48kW a trzecim już tylko 27kW.
W momencie kiedy wszyscy będą musieli kupować elektryki dopiero się zaczną bitwy na ładowarkach...
 

RadaR

Fachowiec
Jak Ionity się rozgości w Polsce jak np w DE. to możemy mówić o elektromobilności. Póki co mamy Elektrotrudności 😉
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jeżdżę przez Błonie, jest najbliżej i najszybciej i choć droga "przez las" to i ruch mały. Nie rozumiem po co się pchać przez Wawe skoro dalej, dłużej i czasem spory ruch..Akurat jutro na S8 powinno być spoko około 20tej.
Zobaczymy, podjadę na Powązki sprawdzimy to niby 100kW. Potem Łomianki.
Widzisz tu jest jeszcze jeden problem. Możesz sobie zaplanować że "tam się naładuje" ale nigdy nie masz pewności czy się naładujesz no i z jaką prędkością.
Ładowałem się na GW (90kW) w Rzgowie 3 razy. Pierwszym razem wypluło 72kW, drugim 48kW a trzecim już tylko 27kW.
W momencie kiedy wszyscy będą musieli kupować elektryki dopiero się zaczną bitwy na ładowarkach...
Przez Blonie moze byc szybciej ale w piatek o 17:00
Mieszkam w Ursusie i jezdze bardzo czesto ta trasa na modlin. To zludne ze przez Blonie jest szybciej, tam jest kreta droga duzo ruchu lokalnego swiatel pasow i wszystkiego. Szybciej jest tylko jak jest korek w drodze na lomianki.
Ja swoja trase opieralem wlasnie na tym ze powiedziales ze jedziesz jutro… stad moje zdziwienie.
Wydaje mi sie ze wiecej czasu stracisz zeby dojechac i wrocic z tego orlenu, niz ladowac sie w lomiankach, ale to juz drobnostka. Na tym Orlenie bylem niedawno i dzialal ok.
 

AZz

Zadomawiam się
Hej, takie żale... Może jak dużo będzie narzekających to do kogoś to przemówi.
Jutro mam trasę z Łodzi na lotnisko Modlin. No i problem... Po drodze ani jednej ładowarki, myślałem że lotnisko to będzie miało punkty ładowania. Cóż, nie ma.
Dzwoniłem spytać czy może jest jakaś możliwość, przekierowano mnie na parking gdzie odebrał pan "Zdzisiu" i po moim pytaniu cisza i po chwili "spytam kierownika, Andżej czy u nas można naładować akumulator?..." 😂 Normalnie jak u Bareji, Pani kierowniczko czy ja palę, ja cały czas palę.. jest zima to musi być zimno..
Czyli jednak będę musiał ubrać szalik i ciepłą kurtkę, i wyjechać dwie godziny wcześniej 🙄
A Grodzisk Mazowiecki ? Trochę ryzykowne bo free ale…o tej porze kto wie?

BTW zauważyłem jedną rzecz związana wprawdzie z ID.4 ale może w Enyaq jest podobnie. Na GW w Radomsku ładował się w poniedzialek ok. 15:30 człowiek z bardzo mizernym wynikiem 36 kW. Miał ok. 70%. Powiedział że stacja wolna. Trochę się zmartwiłem bo trasę do Gdańska miałem. Podłączyłem swoje auto i osiągnąłem 50,1 kW do 89%. Temperatury były ujemne (-5,5). Może trzeba coś z podgrzaniem baterii wykombinować w MQB?
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
BTW zauważyłem jedną rzecz związana wprawdzie z ID.4 ale może w Enyaq jest podobnie. Na GW w Radomsku ładował się w poniedzialek ok. 15:30 człowiek z bardzo mizernym wynikiem 36 kW. Miał ok. 70%. (...) Podłączyłem swoje auto i osiągnąłem 50,1 kW do 89%. Temperatury były ujemne (-5,5). Może trzeba coś z podgrzaniem baterii wykombinować w MQB?
Masz po prostu fajną krzywą ładowania. Ja w e-Soul'u mam tak: raz mi sie trafiło podłączyć na GW 90kW (3.10, godz. 21, padało), i od 10-55% było 75kW (zaczęło ładować od 63kW), 55-60% trochę ponad 60kW, 60-65% ok 55kW i dojechałem do prawie 80% baterii na okolicach 50kW. A to Radomsko to 50kW.. więc pacjent przy 70% baterii i takiej temperaturze miał nienajgorsze to ładowanie :) Po prostu Ty masz znacznie lepsze :D

Ładowałem się na GW (90kW) w Rzgowie 3 razy. Pierwszym razem wypluło 72kW, drugim 48kW a trzecim już tylko 27kW.
Też się tam ładowałem, jeszcze jak był sprawny (i w ogóle był, bo teraz podobno fizycznie go nie ma) booster, i wyciągnąłem max z e-Soul'a czyli 75kW.. ale ze dwa miesiące wcześniej na tej samej ładowarce nawet na AC nie mogłem się podładować (CCS był zajęty) bo mnie odrzucała. Ogólnie z ładowarkami jest tak, że nie masz gwarantowanej mocy ładowania, i za każdym razem może być nieco inna.
W momencie kiedy wszyscy będą musieli kupować elektryki dopiero się zaczną bitwy na ładowarkach...
A to fakt. Patrząc na to, jak szybko idzie uruchamianie nowych DC to słabo może być na trasach.. trza będzie tak planować, żeby ładować się w miejscu docelowym, albo w ogóle pyknąć trasę w dwie strony bez doładowywania.. ew. z malutkim, na AC albo wręcz z gniazda siłowego na stacji.
A przepraszam, Jest też Lotos z ryczałtowym ładowaniem ale tam to można nocleg zaplanować żeby się naładować 🤣
Zazwyczaj maksymalnie 1h wystarczy, żeby dojść w okolice 80% baterii 64kWh w zależności od tego, ile trzeba naładować.
No i Endżi to 80tka i ma pompę ciepła. W takiej konfiguracji przy kilku na plusie zasieg przy normalnej jeździe to 250-270km czyli bezpiecznie max 200.
W e-Soul'u 64kW mam przy normalnej jeździe ok. 400km, przy kilku stopniach na plusie.. ale przy prędkości 90-100km/h - a mówiąc szczerze ten odcinek A2 od Łodzi do W-wy to na ogół jest tak zapchany, że i tak nie poszalejesz z prędkością.. zdarzało mi się w niedzielę przed 18 jechać tam 60/h, bo tak wszyscy jechali, na obydwu pasach..

Pozdrawiam
 

RadaR

Fachowiec
Przez Blonie moze byc szybciej ale w piatek o 17:00
Mieszkam w Ursusie i jezdze bardzo czesto ta trasa na modlin. To zludne ze przez Blonie jest szybciej, tam jest kreta droga duzo ruchu lokalnego swiatel pasow i wszystkiego. Szybciej jest tylko jak jest korek w drodze na lomianki.
Ja swoja trase opieralem wlasnie na tym ze powiedziales ze jedziesz jutro… stad moje zdziwienie.
Wydaje mi sie ze wiecej czasu stracisz zeby dojechac i wrocic z tego orlenu, niz ladowac sie w lomiankach, ale to juz drobnostka. Na tym Orlenie bylem niedawno i dzialal ok.
No widzisz, z Ursusa przez Błonie masz 20km dalej. Ja z Łodzi mam 20km bliżej. Na modlinie byłem juz dziesiąt razy (spalinówką) i zawsze lepiej jest przez Błonie. Bliżej, szybciej i spokojniej. Jazdy krętą drogą przez las się nie boję :p

A Grodzisk Mazowiecki ? Trochę ryzykowne bo free ale…o tej porze kto wie?
Nie wiedziałem że jest darmowy :) Tak zupełnie prąd za darmo???
Niemniej jak sam piszesz skoro darmowy to pewnie "baby z Radomia" okupują zaciekle 🤣 Druga sprawa to to że jednak trzeba prawie 10km nadrobić i znowu czas niepewność itd itp. Tak wiem powiecie że narzekam że w końcu trzeba sie przyzwyczaić że jeżdzi sie elektrykiem, nie odrazu Rzym zbudowano i takie tam pierdu pierdu a ja powiem GÓWNO i to wielkie! Dziś nie ma ograniczeń technologicznych (w tej kwestii) jest tylko dobra wola ludzi a ludzie jak to ludzie mają w dupie innych ludzi i liczy się tylko kasa i "moje JA". Znowu wracamy do tego że ta cała ekologigia (tutaj elektromobilność) to tylko niezbyt przemyślana i udana proteza którą większość wykorzystuje do pomnażania kasy.
Ja nie udaję że kupiłem auto elektryczne żeby być eko, żeby chronić środowisko bo wiem to że jeżdżę autem elktrycznym w żadnym razie nie chroni środowiska. Po prostu zatruwa je inaczej, nie tak bezpośrednio. Nie kłuje w oczy, a raczej nos, że dymi z rury. A recykling baterii a ślad węglowy przy produkcji itp itd. Do tego zmusza się ludzi do kupowania o wiele droższych produktów w imię ekologii? Kolejna dupa bo żeby zarobić na te ekologiczne produkty muszę więcej pracować i wytwarzać większy ślad węglowy 😂
Do tego dochodzi kwestia stricte z tematu czyli wygoda podróżowania... kiepska szczerze mówiąc i jeśli ktoś chce to zawsze znajdzie plusy pośród minusów i na odwrót ale z faktami ciężko polemizować ;)

Też się tam ładowałem, jeszcze jak był sprawny (i w ogóle był, bo teraz podobno fizycznie go nie ma) booster, i wyciągnąłem max z e-Soul'a czyli 75kW.. ale ze dwa miesiące wcześniej na tej samej ładowarce nawet na AC nie mogłem się podładować (CCS był zajęty) bo mnie odrzucała.
Jest cały czas jeśli mówimy o GW przy Outlet Ptak. Mieszkam niedaleko i ładowałem tam auto zaraz po zakupie bo nie zdążyłem zrobić gniazda w domu :p Bywam tam średnio kilka razy w tygodniu i odkąd go postawili stoi cały czas.

[dotyczy Stacji ładowania Lotos na A2 przed Warszawą jadac od Poznania] Zazwyczaj maksymalnie 1h wystarczy, żeby dojść w okolice 80% baterii 64kWh w zależności od tego, ile trzeba naładować.

W e-Soul'u 64kW mam przy normalnej jeździe ok. 400km, przy kilku stopniach na plusie.. ale przy prędkości 90-100km/h - a mówiąc szczerze ten odcinek A2 od Łodzi do W-wy to na ogół jest tak zapchany, że i tak nie poszalejesz z prędkością.. zdarzało mi się w niedzielę przed 18 jechać tam 60/h, bo tak wszyscy jechali, na obydwu pasach..
Pewnie miałem pecha, ładowałem auto 40minut przy stanie baterii 20% i ledwo starczyło na pokonanie drogi do domu, około 100km. Dodam że nie jeżdżę 90-100km/h. Nie po to kupuję auto za 300tysi z pompą ciepła rekuperacją klimatyzacją szmerami bajerami i klinkierami żeby się ciągnąć za tirem w czapce i szaliku 🤨 (oczywiście specjalnie przerysowuję). Owszem jeżdżę szybko, dynamicznie i często naginam przepisy (ale o tym cichosza 😜 ) Niemniej jestem świadom ograniczeń aut elektrycznych i świadomie kupiłem Enyaqa (powolny jak na elektryka) ale jazda autostradą z prędkością 130-140 to chyba nie powinno być nic ekstra. Nie narzekam na zużycie prądu, chcę jeździć tak jak chcę i za to płacę, nikomu nie zagrażam jestem uprzejmy na drodze (no czasem może mrugnę długimi jak Janusz w Tico ciśnie lewym mimo tego że prawy pusty po horyzont, czasem nawet zbluźnię i strąbię). Wymagam tylko podejścia typu najpierw możliwości potem wymagania.
Reprezentuję branże ogólnie mówiąc wykończeniową i bywam sporo za Odrą. Tam też nie jest idealnie oczywiście ale jak sie buduje osiedle to najpierw jest cała infrastruktura. Zanim powstaną domy są ulice. Mam wrażenie że podobnie jest z elektromobilnością, ładowarek nie ma może jakoś spektakularnie dużo ale na głównych trasach (których defacto jest dużo dużo więcej niż w PL) jakoś nie widzę problemu z ładowaniem. Tak teoretycznie bo jeszcze nie byłem Skodą ale planuje trasę do znajomych przez całe Niemcy i owszem będę jechał 11 godzin zamiast 10 ale to jest absolutnie do przyjęcia bo wiem że po drodze mam zawsze klika opcji na ładowanie i to nie typu czy 11kW czy 40kW a może trafie w totka i będzie 70kW. Tylko mogę liczyć na 50-125kW (do 350 ale Skoda i tak nie łyknie więcej). To jest przepaść i nie ma z tym co dyskutować. Trzeba piętnować co czynię tym tematem dokładając malutką cegiełkę przy okazji poznając inne aspekty elektomobilności bo jestem pewnie jeszcze bardzo zielony w temacie (broń boże nie ekologiczny tylko poprostu głupi 😁 )
Także pozdro 🍻 peace@love (nie czytać PiS@love bo to nie idzie w parze) i wszystkiego najlepszego w nowym 22 roku 👍 A i jeszcze zdrowia zdrowia, zdrowia i jeszcze raz dużo pieniędzy na prąd w gniazdku 😁
 

RadaR

Fachowiec
Jeszcze jedna sprawa. Pomysł mi wpadł do głowy już wczesniej ale ta dyskusja mi uświadamia pewną sprawę. Otóż myślałem żeby kupić ładowarkę do domu (charger od Skody/Elli). W Salonie sprzedawca powiedział a po co wydawać 3koła na gadżet, zwykłe gniazdo siłowe ładuje tak samo. WIęc tak uczyniłem. Ale pomyślałem że taka ładowarkę zainstaluje przed domem żeby inni mogli korzystać a ja zminimalizuje opłaty za prąd przy okazji. Mieszkam w Rzgowie przy ulicy którą sporo osób jeździ do Cenrum Handlowego Ptak. Ale w sumie to jest kilometr od S8 i ze trzy cztery od węzła S8/A1 więc owa dyskusja uświadamia mi że moge pomyśleć bardzie globalnie (y)
W przyszłym roku zaczynamy budowę nowego domu w okolicy, od Autostrady będzie ciut dalej ale niedużo więc może się zainteresować takim bardziej komercyjnym wykorzystaniem swojego "łącza". Muszę się dowiedzieć ile by kosztowała taka ładowarka powiedzmy 50kW i czy to ma sens bo ładowanie w domu z szybkością 50kW mija się z celem a dla innych moja propozycja była by tylko jako wyjście awaryjne pewnie?
 

RadaR

Fachowiec
PlugShare podaje że Grodzisk Mazowiecki jest płatny ...
 
Top