vwir
Pionier e-mobilności
To, że nacisnąłeś hamulec w EV nie oznacza, że auto zacisnęło zaciski hamulcowe. Przy delikatnym naciskaniu hamulca zachodzi dokładnie taka sama rekuperacja jak przy puszczeniu pedału przyspieszenia. Dopiero mocniejsze naciśnięcie hamulca powoduje zaciśnięcie zacisków hamulcowych.
'Żeglowanie' na N zawsze jest najbardziej efektywne, bo nie zachodzi konwersja energii w jedną i drugą stronę. A konwersja nie jest bezstratna, więc każde jej uniknięcie powoduje zysk energetyczny (a właściwie to brak straty). Więc najbardziej ekonomiczna jazda to przewidywanie sytuacji na drodze i zawczasu wrzucanie N. Rekuperacji/hamulca używamy tylko gdy faktycznie nie mamy innego wyjścia. Taka jazda dodatkowo powoduje mniejsze nagrzewanie się akumulatora (co nie jest bez znaczenia latem). Jadąc tak leafem przez 1700km autostradami bez najmniejszego problemu przejeżdżałem dystans ponad 200km pomiędzy ładowaniami. Co w leafie jest wyczynem
'Żeglowanie' na N zawsze jest najbardziej efektywne, bo nie zachodzi konwersja energii w jedną i drugą stronę. A konwersja nie jest bezstratna, więc każde jej uniknięcie powoduje zysk energetyczny (a właściwie to brak straty). Więc najbardziej ekonomiczna jazda to przewidywanie sytuacji na drodze i zawczasu wrzucanie N. Rekuperacji/hamulca używamy tylko gdy faktycznie nie mamy innego wyjścia. Taka jazda dodatkowo powoduje mniejsze nagrzewanie się akumulatora (co nie jest bez znaczenia latem). Jadąc tak leafem przez 1700km autostradami bez najmniejszego problemu przejeżdżałem dystans ponad 200km pomiędzy ładowaniami. Co w leafie jest wyczynem