Pawel
Zadomawiam się

Naukowcy z WAT i UMK rekomendują hydroenergetykę dla aut elektrycznych
Warto zwiększyć inwestycje w energetykę wodną dla zrównoważonego rozwoju elektromobilności w Polsce - wynika z analizy przedstawionej w czasopiśmie "Energies". Obecnie wytwarzenie energii potrzebnej do zasilania samochodów elektrycznych w polskich warunkach przyczynia się do emisji dwutlenku...
Natrafiłem w sieci na ten artykuł, a tam taki cytat:
Na elektrowozie był artykuł o tym, że elekryki więcej 'potrzebują' ekwiwalentu co2 na start, ale poźniej jazda jest czystsza - nawet przy naszym miksie energetycznym. Tutaj WAT dochodzi do innych wniosków.Z obliczeń naukowców WAT przeprowadzonych na potrzeby publikacji w "Energies" wynika, że dwutlenek węgla (201,2 g), tlenki azotu (0,166 g) i cząstki stałe (0,0095 g) emitowane przez elektrownie są prawie dwukrotnie większe na 100 km, niż emitowane przez silnik wysokoprężny.
Oryginalny artykuł: https://www.mdpi.com/1996-1073/15/4/1494/htm