FSD - dla naiwnych

Giacomo

Fachowiec
ja sie w styczniu obraziłem na Elona za hw 2,5 i przestałem płacić za premium :)
A ja Tobie powiem , ze wystarczylaby krotka wizyta u prawnika , szybkie pisemko do Tesli - reakcja gwarantowana , tak by to wygladalo w kazdym cywilizowanym kraju , ale oni dalej uwazaja PL za Bantustan , rzuca tubylcom pare koralikow i zapalniczek i poglaszcza po glowie...
 

danielm

Pionier e-mobilności
A ja Tobie powiem , ze wystarczylaby krotka wizyta u prawnika , szybkie pisemko do Tesli - reakcja gwarantowana , tak by to wygladalo w kazdym cywilizowanym kraju , ale oni dalej uwazaja PL za Bantustan , rzuca tubylcom pare koralikow i zapalniczek i poglaszcza po glowie...
a tymczasem w całej europie sytuacja wygląda tak samo więc nie ma co się na Bantustan obrażać. pozatym ja też Bantustan uważam za Bantustan :)
 

krist

Posiadacz elektryka
ile warte jest FSD na dzisiaj dla Tesli najlepiej widać po tym co robią w Stanach, biorąc auto od kogoś w rozliczeniu dają taką samą cenę za auto z i bez FSD. Czyli wyceniają je na 0 USD, potem dokładają to do każdego używanego, "zwiększając" jego wartość, logika jest taka że przecież oni (Tesla) to mają za darmo, więc po co płacić za to klientowi, od którego odbierają samochód.

Biznesowo się zgadza, ale nie pasuje do teorii że FSD to taki rarytas, no i klient czuje się chyba dziwnie po takim potraktowaniu.

Nie wiem jak to będzie wyglądało w subskrypcji, podejrzewam że cena będzie zaporowa, i podzielą te 39000 na na przykład 36 rat, żeby nadal bardziej "opłacało się" kupić to jednorazowo.

Ja nie patrzyłem praktycznie wcale na FSD przed zakupem, przez chwilę się zastanawiałem nad EAP, ale nie pasuje mi cena do oferowanego produktu. Nota bene praktycznie te same funkcje co w EAP są dostępne u innych producentów połowę taniej, co najmniej.

Gdyby to jeszcze była licencja wieczysta, jak na niektóre programy, masz 1 stanowisko FSD tesli, i przechodzi na Twoje nowe auto, to by te 39000 było w miarę sensowną ofertą, nawet patrząc na to że to jeszcze nie działa i nie wiadomo kiedy zacznie. A tak to sporo włścicieli 3 będzie sprzedawać swoje auta z FSD zanim system zafunkcjonuje. I rzeczywiście trudno będzie te pieniądze odzyskać, ktoś mało zorientowany popatrzy na to jak to , 2 letnie auto drożej niż nowe? No tak, ale ma FSD. No tylko że to na razie nie działa, i przyjmują zakłady czy i kiedy zacznie :D

Bardo mi nie pasuje taka polityka producenta, niby w popularnej opinii miały być ciągłe darmowe ulepszenia i gratisy, a w przypadku FSD to wygląda dokładnie odwrotnie
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
ile warte jest FSD na dzisiaj dla Tesli najlepiej widać po tym co robią w Stanach, biorąc auto od kogoś w rozliczeniu dają taką samą cenę za auto z i bez FSD. Czyli wyceniają je na 0 USD, potem dokładają to do każdego używanego, "zwiększając" jego wartość, logika jest taka że przecież oni (Tesla) to mają za darmo, więc po co płacić za to klientowi, od którego odbierają samochód.
Czy sprzedanie samochodu z pominięciem Tesli ma jakieś wady, oprócz mniejszej wygody?

Nie wiem jak to będzie wyglądało w subskrypcji, podejrzewam że cena będzie zaporowa, i podzielą te 39000 na na przykład 36 rat, żeby nadal bardziej "opłacało się" kupić to jednorazowo.

Papa Elon powiedział, że planuje, by zakup był bardziej opłacalną opcją niż subskrypcja.

Bardo mi nie pasuje taka polityka producenta, niby w popularnej opinii miały być ciągłe darmowe ulepszenia i gratisy, a w przypadku FSD to wygląda dokładnie odwrotnie

To uwaga do ustawodawców raczej, niż do producenta.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Czy sprzedanie samochodu z pominięciem Tesli ma jakieś wady, oprócz mniejszej wygody?



Papa Elon powiedział, że planuje, by zakup był bardziej opłacalną opcją niż subskrypcja.



To uwaga do ustawodawców raczej, niż do producenta.

wiesz... tesla ma swój rynek wtórny ale oczywiście że będzie to z korzyścią dla Tesli a nie dla klienta, dlatego nie dziwię się wcale że wyceniają sobie auto tak jak im to pasuje, w końcu planują je sprzedać dalej z zyskiem. Nikt tam nikogo nie zmusza do takiej formy, wystarczy samemu sprzedać auto. Ale w USA jest chyba bardzo powszechne że robi to za Ciebie pośrednik, ty sprzedajesz jemu a on się martwi o resztę, w Polsce to jeszcze nie jest tak popularne.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
wiesz... tesla ma swój rynek wtórny ale oczywiście że będzie to z korzyścią dla Tesli a nie dla klienta, dlatego nie dziwię się wcale że wyceniają sobie auto tak jak im to pasuje, w końcu planują je sprzedać dalej z zyskiem. Nikt tam nikogo nie zmusza do takiej formy, wystarczy samemu sprzedać auto. Ale w USA jest chyba bardzo powszechne że robi to za Ciebie pośrednik, ty sprzedajesz jemu a on się martwi o resztę, w Polsce to jeszcze nie jest tak popularne.
Pewnie tak, ale są też pośrednicy niezależni od producenta.
Myślę, że często z lenistwa dają Tesli zarobić, ale woleliby sami dyktować warunki :)
 

danielm

Pionier e-mobilności
Pewnie tak, ale są też pośrednicy niezależni od producenta.
Myślę, że często z lenistwa dają Tesli zarobić, ale woleliby sami dyktować warunki :)
kolejnym argumentem jest to że w USA kupując Tesle możesz jej oddać swoje dotychczasowe auto po cenie rynkowej. Problem w tym że to Tesla ustala wartość swojego auta, więc jak kupiłeś z FSD spodziewasz się że Tesla weźmie to pod uwagę. Tesla tymczasem ma politykę odwrotną, skupuje auta bez FSD bo potem może je taniej sprzedać, a nowy klient albo sobie FSD dokupi albo i nie. Oczywiście jest to częściowo ze szkodą dla poprzedniego klienta, ale wydaje mi się że auto bez FSD jest przez tesle wycenione wyżej niż klient dostałby gdyby skorzystał z pośrednika.
 

krist

Posiadacz elektryka
Tesla tymczasem ma politykę odwrotną, skupuje auta bez FSD bo potem może je taniej sprzedać
No właśnie nie do końca, tesla skupje wszytkei auta, także te z FSD. tylko płaci tak samo za auto z FSD jak za auto bez niego. Czyli według nich posiadanie w aucie FSD nie dodaje nic do wartości samochodu.
Gdyby kupowali auto bez, a licencja zostawała przy poprzednim właścicielu, to byłoby całkiem fair, a tak to wygląda po prostu słabo
 
Top