Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

mathrance

Zadomawiam się
I ciagle masz nierozliczona fakturę na portalu klienta? Faktycznie długo. Ja bym się do handlowca odezwał.
Właśnie rozmawiałem z moim handlowcem (PKO Leasing), podobno ma info z centrali PKO Leasing że z BOŚem w "starej opcji" (bez wpłaty OW) są opóźnienia do 4 mies., w "nowej opcji" (wyrównanie wpłaconej OW) są opóźnienia sięgające 6 mies. Także cierpliwie czekam...

Podobno mają i tak obowiązek poinformowania mnie, gdy BOŚ przeleje na ich konto pieniądze.
 

Master

Fachowiec
Właśnie rozmawiałem z moim handlowcem (PKO Leasing), podobno ma info z centrali PKO Leasing że z BOŚem w "starej opcji" (bez wpłaty OW) są opóźnienia do 4 mies., w "nowej opcji" (wyrównanie wpłaconej OW) są opóźnienia sięgające 6 mies. Także cierpliwie czekam...

Podobno mają i tak obowiązek poinformowania mnie, gdy BOŚ przeleje na ich konto pieniądze.
Ja nie bardzo rozumiem o czym wy piszecie , jakie opcje ?
Może ktoś wytłumaczyć
Zgodnie z zapisami w programie to
1. Mamy auto
2. Umawiamy się z leasingiem
3. Opłata wstępna musi być większa niż dotacja żeby nic nie stracić
4. Wpłacamy do ustalonej kwoty resztę dopłaca BOS
Tak w teorii ale w praktyce
Santander proponował mi żebym wszystko zapłacić a Oni potem oddadzą jak dostaną ( na forum są osoby z innych banków co tak miały )
MLeasing inaczej , wpłacasz do ustalonego limitu OW gdy BOŚ zatwierdzi temat ze przeleje leasingowi nie wpłacasz tej sumy które BOŚ przyzna
Nie rozumiem tez info na forum o śledzeniu postępu dotacji np ze ktoś ma jakieś podglad co do sytuacji jak niektórzy na forum ( zatwierdzona faktura , zmiana statusu ) . Przecież to leasing jest właścicielem i on ma dostęp a nie jakiś potencjalny klient użytkujący w przyszłości
O czym wy wogole piszecie ?
Tak na marginesie dodam że skorzystałem już z dotacji , w ramach pierwszego naboru jako osoba prywatna więc temat nie jest mi obcy a tutaj naprawdę jakieś teorie z kosmosu są a mall kto poza tymi z Arval sfinalizowali temat
 
Last edited:

mathrance

Zadomawiam się
Ja nie bardzo rozumiem o czym wy piszecie , jakie opcje ?
Może ktoś wytłumaczyć
Zgodnie z zapisami w programie to
1. Mamy auto
2. Umawiamy się z leasingiem
3. Opłata wstępna musi być większa niż dotacja żeby nic nie stracić
4. Wpłacamy do ustalonej kwoty resztę dopłaca BOS
Tak w teorii ale w praktyce
Santander proponował mi żebym wszystko zapłacić a Oni potem oddadzą jak dostaną ( na forum są osoby z innych banków co tak miały )
MLeasing inaczej , wpłacasz do ustalonego limitu OW gdy BOŚ zatwierdzi temat ze przeleje leasingowi nie wpłacasz tej sumy które BOŚ przyzna
Nie rozumiem tez info na forum o śledzeniu postępu dotacji np ze ktoś ma jakieś podglad co do sytuacji jak niektórzy na forum ( zatwierdzona faktura , zmiana statusu ) . Przecież to leasing jest właścicielem i on ma dostęp a nie jakiś potencjalny klient użytkujący w przyszłości
O czym wy wogole piszecie ?
Tak na marginesie dodam że skorzystałem już z dotacji , w ramach pierwszego naboru jako osoba prywatna więc temat nie jest mi obcy a tutaj naprawdę jakieś teorie z kosmosu są a mall kto poza tymi z Arval sfinalizowali temat
przez "nowa opcja" miałem na myśli to co zaproponował Tobie Santander, tzn. że Ty płacisz OW, a potem leasing Tobie zwraca jak dostanie od BOŚ. Mleasing to to, co w PKO Leasing można by było określić jako "stara opcja".
Na początku PKO postępowało tak jak w "starej opcji" (tylko), teraz z tego co wiem przeszli do "nowej opcji".
Ja jestem w "starej opcji".

Ja mam dostęp w portalu PKO leasing do wglądu w faktury i wszystkie opłaty za leasing. Widzę tam, że faktura na 27000 PLN (OW) i 405 PLN (opłata transferowa) są nieopłacone. Stąd wiem, że BOŚ do PKO pieniędzy nie przesłał.

Nie rozumiem co jest dla Ciebie teorią z kosmosu :) Nie opisuję żadnych teorii, a tylko samą swoją własną praktykę i doświadczenia :)
Pozdrawiam
 

Master

Fachowiec
przez "nowa opcja" miałem na myśli to co zaproponował Tobie Santander, tzn. że Ty płacisz OW, a potem leasing Tobie zwraca jak dostanie od BOŚ. Mleasing to to, co w PKO Leasing można by było określić jako "stara opcja".
Na początku PKO postępowało tak jak w "starej opcji" (tylko), teraz z tego co wiem przeszli do "nowej opcji".
Ja jestem w "starej opcji".

Ja mam dostęp w portalu PKO leasing do wglądu w faktury i wszystkie opłaty za leasing. Widzę tam, że faktura na 27000 PLN (OW) i 405 PLN (opłata transferowa) są nieopłacone. Stąd wiem, że BOŚ do PKO pieniędzy nie przesłał.

Nie rozumiem co jest dla Ciebie teorią z kosmosu :) Nie opisuję żadnych teorii, a tylko samą swoją własną praktykę i doświadczenia :)
Pozdrawiam
Dziękuje , teraz rozumiem
Myślałem ze to co nazywasz „nowa opcja” jest tylko teorią z kosmosu firm leasingowych ( mimo ze mi to tez proponowali ) bo przecież nie jest to do końca zgodne z założeniami dofinansowania ze leasing spycha na nas ewentualne niepowodzenie w dofinansowaniu ( powody mogą być rożne ) - oddamy jak dostaniemy
To ich leasingu zmartwienie powinno być
 
Last edited:

abes99

Posiadacz elektryka
W końcu i u mnie ruszyło, po prawie 2 miesiącach od podpisania wniosku o leasing do ING (28 kwietnia) w zeszłą środę (22 czerwca) podpisaliśmy umowę leasingową. Dealer dzisiaj wysyła papiery do ING, więc może jeszcze w tym tygodniu uda się zarejestrować "oczojeba" i odebrać :D.
Z tego co zrozumiałem, ING nie czeka aż BOŚ przeleje pieniądze, tylko bierze to na siebie (wpłacaliśmy opłatę wstępną pomniejszoną o dofinansowanie 27k). Tyle relacji z placu boju, ale mam pilne pytanie o GAP:

Leasing brany na 2 lata, 45% opłaty wstępnej, 19% wykup, wartość leasingu 154,8k. Wg Pani która nas obsługuje przy tak krótkim leasingu nie ma konieczności brania ubezpieczenia GAP (1,16k przy płatności jednorazowej), gdyż polisa i tak pokrywa wartość pojazdu do ceny fakturowej zakupu (choć polisy w ręku nie mam, bo dopiero po zarejestrowaniu dostaniemy). Prawda to czy brać GAP? Z reguły wszędzie piszą, że to konieczność, ale teraz zgłupiałem :unsure:.

Sprawa dość pilna, jeśli chciałbym wziąć GAP z ING to musiałbym się jak najszybciej określić...
 

Master

Fachowiec
W końcu i u mnie ruszyło, po prawie 2 miesiącach od podpisania wniosku o leasing do ING (28 kwietnia) w zeszłą środę (22 czerwca) podpisaliśmy umowę leasingową. Dealer dzisiaj wysyła papiery do ING, więc może jeszcze w tym tygodniu uda się zarejestrować "oczojeba" i odebrać :D.
Z tego co zrozumiałem, ING nie czeka aż BOŚ przeleje pieniądze, tylko bierze to na siebie (wpłacaliśmy opłatę wstępną pomniejszoną o dofinansowanie 27k). Tyle relacji z placu boju, ale mam pilne pytanie o GAP:

Leasing brany na 2 lata, 45% opłaty wstępnej, 19% wykup, wartość leasingu 154,8k. Wg Pani która nas obsługuje przy tak krótkim leasingu nie ma konieczności brania ubezpieczenia GAP (1,16k przy płatności jednorazowej), gdyż polisa i tak pokrywa wartość pojazdu do ceny fakturowej zakupu (choć polisy w ręku nie mam, bo dopiero po zarejestrowaniu dostaniemy). Prawda to czy brać GAP? Z reguły wszędzie piszą, że to konieczność, ale teraz zgłupiałem :unsure:.

Sprawa dość pilna, jeśli chciałbym wziąć GAP z ING to musiałbym się jak najszybciej określić...
Przez 1 rok z polisy zwykłej
Kolejny wg wartości chyba ze masz GAP
 
Top