Kabel Type 2

abes99

Posiadacz elektryka
Z oczojebem nie dostałem, więc zastanawiam się nad zakupem. Często jest potrzebny? Na razie tylko raz ładowałem się na publicznej stacji i akurat AC miało tylko gniazdo, więc podpiąłem się na DC. Wydaje mi się, że to taki "must have" jak ktoś nie jeździ tylko wokół komina, ale wolę podpytać ;)

Rozważam Green Cella EV11 (11kW, 16A, 5m za 0,8k) - wystarczy? A może brać dłuższy (7m)? Albo od razu przyszłościowo 22kW/32A? Dużo grubszy/sztywniejszy będzie 22kW? Green Cell mi pasuje ze względu na futerał, ale może coś innego w podobnym budżecie? Będę brał z FV23%, więc jeśli używka, to musiała by być odpowiednio tańsza...
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
Z oczojebem nie dostałem, więc zastanawiam się nad zakupem. Często jest potrzebny? Na razie tylko raz ładowałem się na publicznej stacji i akurat AC miało tylko gniazdo, więc podpiąłem się na DC. Wydaje mi się, że to taki "must have" jak ktoś nie jeździ tylko wokół komina, ale wolę podpytać ;)
Ja mam, choć nie użyłem ani razu :D
Rozważam Green Cella EV11 (11kW, 16A, 5m za 0,8k) - wystarczy? A może brać dłuższy (7m)? Albo od razu przyszłościowo 22kW/32A? Dużo grubszy/sztywniejszy będzie 22kW? Green Cell mi pasuje ze względu na futerał, ale może coś innego w podobnym budżecie? Będę brał z FV23%, więc jeśli używka, to musiała by być odpowiednio tańsza...
Gdybys chciał kupować mimo wszystko taki kabel, to mam nieużywany Mennekes 22kW (czyli 32A, bo są też słabsze; kabel żółty, niebieskie wtyczki) ~8m sygnowany gwiazdą (znaczy, ma nr części Mercedesa), mogę opylić za 650 zł. Jeśli chodzi o elastyczność, to jest znacznie bardziej elastyczny od kabla, jakiego mam w Khons'ie 22kW.
MB_Mennekes_22kW-1_(1280_x_1024).jpg

Pozdrawiam
 

Attachments

  • MB_Mennekes_22kW-5_(1280_x_1024).jpg
    MB_Mennekes_22kW-5_(1280_x_1024).jpg
    100,9 KB · Liczba wyświetleń: 3
  • MB_Mennekes_22kW-4_(1280_x_1024).jpg
    MB_Mennekes_22kW-4_(1280_x_1024).jpg
    98,6 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • MB_Mennekes_22kW-3_(1280_x_1024).jpg
    MB_Mennekes_22kW-3_(1280_x_1024).jpg
    84,4 KB · Liczba wyświetleń: 5
  • MB_Mennekes_22kW-2_(1280_x_1024).jpg
    MB_Mennekes_22kW-2_(1280_x_1024).jpg
    117,3 KB · Liczba wyświetleń: 5

lookash_c

Pionier e-mobilności
Ja rok temu kupiłem (za 300 zł, to były czasy) kabel z Mercedesa, 4m. Jako że Niro podobnie jak Soul ma port ładowania z przodu nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby był zbyt krótki. Wbrew pozorom korzystamy z niego sporadycznie, choć lepiej mieć niż nie mieć.
32A jest sporo grubszy i z tej racji mniej poręczny (taki mam w Twingo). A czy 22kW to przyszłościowe rozwiązanie - śmiem wątpić, obstawiam że większość producentów poprzestanie na 11kW. Choć Ariya jest chlubnym wyjątkiem :)
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ja rok temu kupiłem (za 300 zł, to były czasy) kabel z Mercedesa, 4m. Jako że Niro podobnie jak Soul ma port ładowania z przodu nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby był zbyt krótki. Wbrew pozorom korzystamy z niego sporadycznie, choć lepiej mieć niż nie mieć.
Ja widziałem akcję, gdy facet podłaczył się do słupka via trawnik (bo słupek zastawiony spalinówami) - czasami warto mieć jednak trochę metrów więcej.. 4m byłoby za mało. Poza tym, kiedyś tam pewnie kupi się inne auto..
32A jest sporo grubszy i z tej racji mniej poręczny (taki mam w Twingo). A czy 22kW to przyszłościowe rozwiązanie - śmiem wątpić, obstawiam że większość producentów poprzestanie na 11kW. Choć Ariya jest chlubnym wyjątkiem :)
Ja po prostu kupuję max wersję, żeby być gotowym w każdej sytuacji. Może jakiś Teslowiec (w starej S) będzie potrzebował pomocy.. kto wie :D
Cenowo nie jest jakoś znacznie drożej :)

Pozdrawiam
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Jak auto ma 11 kW to nie brałbym kabla na 22 kW. Jadąc na wycieczkę warto mieć ze sobą bo zostając gdzieś na noc a mamy taką ładowarkę w pobliżu to się podpinamy i ciągniemy prąd który jest przeważnie tańszy niż ten DC. W nocy przeważnie nie ma też taryfy za blokowanie ładowarki
 

vwir

Pionier e-mobilności
Kabel 22kW ma inną zaletę. Jeśli kiedyś zdarzy Ci się mieć auto z ładowarką 7kW, to na kablu 22kW poleci pełne 7kW. A na kablu 11kW będziesz miał zawrotne 3,6kW. No i również baaardzo polecam mennekesa 22kW. Mam przy wallboksie i jest bardzo elastyczny. Bardziej niż chińskie 11kW.
 

KKL

Posiadacz elektryka
To ja do swojego e-Soula kupiłem kabel od VW. Marki Harting, 6M, 22kW. Kolor żółty, jak mennekes ze zdjęć, elastyczny. Przydał mi się na wyjeździe do Włoch już kilkukrotnie. Z reguły słupki AC na parkingach są tylko z gniazdem. Podpinasz się kablem i leci 11kW w trakcie jak zwiedzasz. W Polsce normalnie nie mam potrzeby za bardzo. Kabelek kupiłem nowy, za 300zl na OLX dwa miesiące temu, więc da się czasem złapać coś w dobrej cenie.

Natomiast co mnie zastanawia, to jak ustawiam w samochodzie minimalny prąd ładowania AC to idzie 7.4kW. Czy gdybym miał kabel 11kW by szlo 3.7? Pytam,bo akurat zależało mi na jak najwolniejszym ładowaniu
😂. Wykorzystywałem ładowarki też jako odpowiednik parkingu. Płacąc za kW wolałem wolniej się ładować niż szybciej by nie płacić za "bezczynnosc".
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Raczej to ograniczenie samochodu. Wydaje mi się że gdybyś chciał jeszcze wolniejsze ładowanie powinieneś ustawić w samochodzie minimalne ładowanie i użyć kabla typ 2 ale jednofazowego, wtedy w teorii powinieneś ładować z mocą ok. 2,5kW .
 

Bronek

Pionier e-mobilności
To wykorzystywane ładowarki jako parkingu przypomina mi np Vozillę lub manekina z wystającymi nogami spod samochodu w filmie chyba " Nie lubię poniedziałku".
Jestesmy fajnym Narodem , a dziwimy się ze nas w cywilizacji nie lubią. Czasem za "spryt" nawet podziwiają.o ile "cwaniaczek polaczek" brzmi dumnie?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Z oczojebem nie dostałem, więc zastanawiam się nad zakupem. Często jest potrzebny?
Tak.
Słupki są tylko z gniazdami, a zwłaszcza na wyjeździe, często tylko one są darmowe.
Przyjeżdżasz wieczorem, podpinasz auto na noc, śpisz, rano odłączasz i jedziesz dalej.
Oszczędzasz godzinę na ładowaniu DC następnego dnia.

Najbliższa mnie darmowa ładowarka też ma tylko gniazdo AC, więc korzystam podczas zakupów.
 
Top