Vmax elektryków

Cav

Pionier e-mobilności
No to sam sobie musisz odpowiedzieć czy dasz radę robić kilka dodatkowych postojów co miesiąc.
Zimą co max 150 km.....

Ja bym NADAL wybrał Soula/Niro z większą baterią.
Najlepszy stosunek zasięgu do ceny.
 

Lisciasty

Zadomawiam się
Ale skoro chłop ma budżet na ev6 czy jonika to po co mu niro?
Żeby nie było że marudzę, żona wozi się niro i jest super. Ale 70kW vs. 240kW podczas ładowania robi tę delikatną różnicę w trasie ;)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ale skoro chłop ma budżet na ev6 czy jonika to po co mu niro?
Bo np. przez pozostałe 29 dni miesiąca wozi się po mieście, gdzie Niro łatwiej zaparkować, nie potrzebuje tak wielkiego auta dla 2 osób, Niro mimo wszystko jest oszczędniejsze no i 50 tys w kieszeni piechotą nie chodzi, nawet jakby raz na miesiąc trzeba było postać godzinę dłużej (za to zapłacić za tak szybki prąd trzeba sporo więcej)?
 

Lisciasty

Zadomawiam się
30 cm dłuższy i problem z parkowaniem? No weź :>
Wiadomo że droższy. Ale skoro nie było mowy o szukaniu taniego to dlaczego się ograniczać?
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...) nawet jakby raz na miesiąc trzeba było postać godzinę dłużej (za to zapłacić za tak szybki prąd trzeba sporo więcej)?
Na GW róznica pomiędzy do 100kW i ponad 100kW to 2.09 vs 2.30 zł za 1kWh brutto, bez abonamentu.
.. ale używając Shell Recharge bez abo płacisz na GW 1.88 zł za 1kWh, niezależnie od prędkości ładowarki - muszę sprawdzić czy to faktycznie działa, bo byłaby to chyba najlepsza oferta :)
No i na Orlenie - jeśli się odważysz 🤣 - jest 1,7 zł za 1kWh, a nierzadko mają tam ładowarki 100kW.

Pozrawiam
 

JareG

Pionier e-mobilności
30 cm dłuższy i problem z parkowaniem? No weź :>
Jest też znacznie szerszy, no i promień skrętu chyba ma też sporo większy. Na drugie (i to bardziej miejskie/podmiejskie) auto to chyba faktycznie Niro/Soul byłby lepszy :)
Wiadomo że droższy. Ale skoro nie było mowy o szukaniu taniego to dlaczego się ograniczać?
Na pierwsze auto Ioniq5 mi się bardzo podoba, choć mniej pakowny niż e-Soul :D Ale na drugie to już na bank wybrałbym Soul'a właśnie - jest jeszcze mniejszy zewnętrznie niż Niro, a w środku ma miejsca naprawdę sporo.

Pozdrawiam
 

Lisciasty

Zadomawiam się
Hm 6cm szerszy, czy to jest znacznie szersze to kwestia odniesienia :]
Jonik więcej pali ale jest ładniejszy. Ja bym brał jonika 6 jakbym miał kasę ;) Albo EV6 co na jedno chyba wychodzi.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Hm 6cm szerszy, czy to jest znacznie szersze to kwestia odniesienia :]
Obejrzałem sobie tego Ioniqa5, bo podoba mi się taki kanciak.. i on w realu jest sporo większy niż e-Soul, w każdym wymiarze - takie odniosłem wrażenie. Na papierze szerokość to różnica tylko 9cm, ale nie wiem w którym miejscu tego Ioniqa mierzyli ;)🤣 A jestem wieloletnim posiadaczem aut 5m/2m i większych, więc przyzwyczajony jestem do przestrzeni/swobody :D I Soul mi się zayebiście podoba, m. in. przez te swoje mikrowymiary (zewnętrzne) i naprawdę sporo miejsca w środku.
Jonik więcej pali ale jest ładniejszy.
Mi się podoba najbardziej z tego, co jest aktualnie dostępne :) Wybaczyłbym mu nawet tę niewielką pakowność :D
Ja bym brał jonika 6 jakbym miał kasę ;) Albo EV6 co na jedno chyba wychodzi.
EV6 mnie rozczarowało. Czułem się w nim jak w kibelku w autokarze - raz w życiu skorzystałem i wlazłem, i ledwo wylazłem.. ;):D

Pozdrawiam
 
Last edited:

Keijo

Zadomawiam się
Ale skoro chłop ma budżet na ev6 czy jonika to po co mu niro?
Żeby nie było że marudzę, żona wozi się niro i jest super. Ale 70kW vs. 240kW podczas ładowania robi tę delikatną różnicę w trasie ;)
Budżet to u mnie ciekawe zagadnienie, bo generalnie na razie to ja się rozglądam co w ogóle jest na rynku, ale nie myślałem jeszcze czy mnie na to stać. Szczerze to nie mam odłożonych jakichś super dużych sum pieniędzy i najlepiej byłoby jakby po podwyżce/zmianie pracy, bo nie mam hajsu na wkład własny, a jak widzę te rozpiski leasingów/najmów długoterminowych to mnie szał strzela. Nie wiem, czy to dobry moment na zakup elektryka, a tymbardziej czy nie będzie gorzej później :<
 
Top