ładowanie w taniej taryfie

Tomasz Gorbaczuk

Zadomawiam się
Witam,

udało się Wam zapanować nad ładowaniem e-c4 w taniej (G12W) taryfie?
Chodzi mi o harmonogram wg którego ładujemy w godzinach 13-15 i 22-6?
Apka jest mega uboga i raczej nie oferuje takiej funkcjonalności?
Ładuję auto Zencarem - trzeba dorabiać zewnętrzny stycznik z zegarem?

Pozdrawiam
TG
 

p0li

Pionier e-mobilności
z appki mozesz ustawic tylko godzine startu ladowania - no jest ubogo
jesli ccesz bardziej rozbudowane harmonogramy to polecam integracje z HA i wtedy mozesz podpiac auto na stale i przez HA wydawac polecenia startu i zatrzymania ladowania

albo tak jak piszesz - najprostsze rozwiazanie - gniazdo sterowane zegarem - czy to zwykle mechaniczne czy jakis np.: sonoff ktorym sterujesz apka z telefonu i tam ustawiasz cuda-wianki jakie potrzebujesz
 

Jarecki

Zadomawiam się
Gdzieś w instrukcji przeczytałem, że nie powinno się przerywać ładowania przez "wyjęcie wtyczki ze ściany" tylko auto powinno się rozłączyć z wtyczką, (kontrolka świeci niebiesko) tak jak to się dzieje podczas ładowania odroczonego.
Oczywiście system powinien być zabezpieczony przed nagłym odłączeniem, ale skoro jest napisane w instrukcji i coś walnie, a okaże się w logach, że uszkodzenie powstało przez odłączanie ze ściany - zamiast naprawy gwarancyjnej masz problem.
Zastanawia mnie też inwestycja w kolejne zautomatyzowane urządzenia, które pozwolą oszczędzić grosze, a trzeba na nie wydać setki.
Może czas zacząć naciskać na citroena, żeby dali apkę do poprawy i zapłacili - choćby studentowi, a nie brali za darmo od licealistów. :)
Generalnie komunikacja z autem jest koszmarnie słaba i nie mam pomysłu jak to poprawić.
Czas chyba na wątek wtym temacie.
 

Jarecki

Zadomawiam się
z appki mozesz ustawic tylko godzine startu ladowania - no jest ubogo
jesli ccesz bardziej rozbudowane harmonogramy to polecam integracje z HA i wtedy mozesz podpiac auto na stale i przez HA wydawac polecenia startu i zatrzymania ladowania

albo tak jak piszesz - najprostsze rozwiazanie - gniazdo sterowane zegarem - czy to zwykle mechaniczne czy jakis np.: sonoff ktorym sterujesz apka z telefonu i tam ustawiasz cuda-wianki jakie potrzebujesz
Co to jest HA (jeśli nie HydrActive ;) ) i na czym polega integracja?
 

Jacek_Do

Zadomawiam się
Jeśli ładujesz się z jednej fazy ładowarką dołaczoną do auta 1,8kWh co daje bodajże 6km/h ładowania, to najprościej kup gniazdko z elektronicznym programatorem.
Tylko kup jak najlepszej jakości żeby się nie grzało, a co gorsza żeby się nie spaliło. Bo ładowania auta może trwać ponad 20 godzin.
Ja kupiłem ładowarkę 3 fazową i ładuję się z mocą 11kWh (60km/h), więc bez problemu przez noc mam naładowany samochód nawet gdyby miał pustą baterię.
W lecie jak mam na bieżąco produkcję prądu z fotowoltaiki to wyłaczam ładowanie w ciagu dnia.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Gdzieś w instrukcji przeczytałem, że nie powinno się przerywać ładowania przez "wyjęcie wtyczki ze ściany" tylko auto powinno się rozłączyć z wtyczką, (kontrolka świeci niebiesko) tak jak to się dzieje podczas ładowania odroczonego.
dokladnie tak jest - dlatego lepiej uzywac HA ktory wyda komende do auta ze ma sie przestac ladowac niz na szybko wylaczac gniazdko
 

p0li

Pionier e-mobilności
Co to jest HA (jeśli nie HydrActive ;) ) i na czym polega integracja?
popatrz tu:

 

p0li

Pionier e-mobilności
Jeśli ładujesz się z jednej fazy ładowarką dołaczoną do auta 1,8kWh co daje bodajże 6km/h ładowania, to najprościej kup gniazdko z elektronicznym programatorem.
tu troche na ten temat:


i jeszcze gdzies opisywalem swoja instalacje - jak znajde to tu dorzuce
 

Tomasz Gorbaczuk

Zadomawiam się
Jeśli ładujesz się z jednej fazy ładowarką dołaczoną do auta 1,8kWh co daje bodajże 6km/h ładowania, to najprościej kup gniazdko z elektronicznym programatorem.
Tylko kup jak najlepszej jakości żeby się nie grzało, a co gorsza żeby się nie spaliło. Bo ładowania auta może trwać ponad 20 godzin.
Ja kupiłem ładowarkę 3 fazową i ładuję się z mocą 11kWh (60km/h), więc bez problemu przez noc mam naładowany samochód nawet gdyby miał pustą baterię.
W lecie jak mam na bieżąco produkcję prądu z fotowoltaiki to wyłaczam ładowanie w ciagu dnia.
Ładuję Zencarem 11kW. Też mam sporo paneli i nadwyżkę do odebrania z sieci, ale widzę, że za ostatnie 2 tygodnie grudnia będę chyba już płacił. Taryfę mam g12W i korzystniej dla mnie jest ładować w tańszej. Teraz jest to mega upierdliwe - raz, że w apce nie ma ograniczenia ładowania - auto zostawione samo sobie ładuje się zawsze do 100%, dwa - nie ma żadnego harmonogramu. Jak ustawię ładowanie odroczone do np. 22:00 to jeszcze chciałbym je wyłączyć przy 80%.

TG
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jak ustawię ładowanie odroczone do np. 22:00 to jeszcze chciałbym je wyłączyć przy 80%.
Z HA spokojnie takie rzeczy ogarniesz. Z auta odczytasz aktualny stan naładowania i wyłączysz ładowarkę. Zrobiłem tak w leafie, śmiga aż miło. Tylko lepiej mieć ładowarkę zintegrowaną z HA, a nie przerywać ładowanie za pomocą wyłączenia 230V.
 
Top