No i będzie to co chciałem 2022.44.25.1

ELuk

Pionier e-mobilności
To zależy jak na to spojżeć.
Ile energii auto pobierze przez te 30 min przygotowania?
Jeżeli będzie pobierać w drodze na podgrzewanie baterii i wnętrza to też zużyje, tyle że z baterii, czyli ze stratą.
Ile będzie kosztował prądu/pln ten wyższy komfort?
 

Darek1

Posiadacz elektryka
Według moich spostrzeżeń podgrzewanie zużywa około 0,8km/min. Samochód po około 6 minutach pokazuje, że wnętrze jest nagrzane, ale dalsze podgrzewanie do pewnego momentu daje lepsze podgrzanie baterii i wnętrza. Przesadnie długie podgrzewanie z baterii według moich spostrzeżeń nie daje efektów. Kiedyś grzałem 40minut i efekt był podobny jak do grzania przez 15 minut.

Jeśli chodzi o zużycie, to raz na mojej stałej trasie jechałem bez żadnego podgrzewania i wyszło 230Wh/km. Po podgrzaniu i może troszeczkę spokojniejszej jeździe, ale w tych samych warunkach pogodowych wyszło 200Wh/km.
Trasa jest z różnicą wysokości (pod górę), dlatego tak wysokie zużycie. Jak jadę w drugą stronę, to zużycie jest zawsze dużo niższe (jadę w dół).

Wydaje mi się, że przy zaplanowaniu podgrzania na godzinę i podłączeniu pod sieć, to bateria jest dużo lepiej podgrzana - rekuperacja jak latem, ale jeszcze nie mam obserwacji w porównywalnych warunkach.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ja nigdy nie podgrzewam i specjalnie przez ostatnie 2 dni patrzylem jaka jest temp w garazu ... wychodzi pomiedzy 11 a 12 stopni. Wyjeżdżam z pełną rekuperacja. Stoję pod sklepem 2,3h wsiadam i praktycznie pełna rekuperacja może czasami ze 3 kropeczki. Nie widzę absolutnie żadnego problemu z ręku w mojej TM3LR.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Ja nigdy nie podgrzewam i specjalnie przez ostatnie 2 dni patrzylem jaka jest temp w garazu ... wychodzi pomiedzy 11 a 12 stopni. Wyjeżdżam z pełną rekuperacja. Stoję pod sklepem 2,3h wsiadam i praktycznie pełna rekuperacja może czasami ze 3 kropeczki. Nie widzę absolutnie żadnego problemu z ręku w mojej TM3LR.
Bateria na +10 to nie to samo co przemrożona na -5 ;)
 

Darek1

Posiadacz elektryka
Dla uściślenia wcześniejszego posta z moimi spostrzeżeniami. Dotyczą temperatur pomiędzy -5 a -14. Samochód stał na zewnątrz i w pracy też stał na zewnątrz przez min. 6-8godz., także zdążył się przemrozić. Samochód jak w stopce RWD z bateriami LFP. W ogóle uważam, że w temacie rekuperacji powinno się osobno pisać wątki o bateriach LFP i jonowych, bo to są jednak inne doświadczenia
 

daniel

Señor Meme Officer
Jeśli chodzi o zużycie, to raz na mojej stałej trasie jechałem bez żadnego podgrzewania i wyszło 230Wh/km. Po podgrzaniu i może troszeczkę spokojniejszej jeździe, ale w tych samych warunkach pogodowych wyszło 200Wh/km.
Ogrzewanie na postoju nie liczy się do zużycia podczas jazdy, a bateria jest już ciepła, więc nie trzeba jej podgrzewać jadąc.
 
Top