Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Martwi mnie też jakość Tesli, tak jak pisałem, w modelu 3 przy 2.5 tys. km. hałasuje coś od słupka, na szczęście tylko na zimnie, więc może wystarczy nasmarować uszczelki, ale nie jestem pewien. W waszych Teslach zdarzają się hałasujące plastiki itp?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Martwi mnie też jakość Tesli, tak jak pisałem, w modelu 3 przy 2.5 tys. km. hałasuje coś od słupka, na szczęście tylko na zimnie, więc może wystarczy nasmarować uszczelki, ale nie jestem pewien. W waszych Teslach zdarzają się hałasujące plastiki itp?
Jakosc az taka zla nie jest. Takie halasy zglasza sie na serwis i czesto naprawiaja. Moje uszczelki i okna poprawili 50kkm temu i nadal jest zajebiscie.
Niestety, tesla nie jest najcichszym autem, ale Y ma przynajmniej podwojne szyby z tylu.
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Zawsze można zapytać sztuczną inteligencję :)
Co lepsze, Kia Niro EV XL, czy Tesla model Y LR?

To jest trudne pytanie, ponieważ oba te samochody różnią się w wielu aspektach i w zależności od potrzeb i preferencji użytkownika, jeden może być lepszy od drugiego.

Jeśli chodzi o Kia Niro EV XL, jest to przystępnie ceniona i przyjazna dla użytkownika opcja z dobrą wydajnością i zasięgiem. Ma również przestronne wnętrze i dobre wyposażenie, w tym wiele nowoczesnych funkcji bezpieczeństwa i komunikacji.

Tesla Model Y LR, z drugiej strony, jest bardziej luksusowym samochodem z dużą mocą i zasięgiem, który jest w stanie poruszać się z dużą prędkością. Jest również wyposażony w wiele zaawansowanych funkcji, takich jak autopilot i szybki dostęp do ładowania Tesla Supercharger.

Ostatecznie, wybór między Kia Niro EV XL a Tesla Model Y LR zależy od tego, czego oczekujesz od swojego samochodu i jaki jest Twój budżet. Jeśli szukasz samochodu z dobrym zasięgiem i wydajnością w przystępnej cenie, Kia Niro EV XL może być dobrym wyborem. Jeśli jednak szukasz luksusowego samochodu z dużą mocą i zaawansowanymi funkcjami, Tesla Model Y LR może być odpowiednią opcją.
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Była, dopóki Tesla nie obniżyła ceny na TMY.
Na tle modelu RWD, Niro jest już teraz mocno za droga.

Na tą chwilę nie ma lepszego wyboru niż TMY RWD w tym przedziale cenowym (200+).
Ale gdyby uwzględnić to, że Tesla ma tylko jeden serwis i czeka się w nim dlugo na naprawę, to wybór już nie jest oczywisty. To właśnienie mnie martwi w Tesli, że co w sytuacji awarii? Mam jechać spod Krakowa do Warszawy i jeszcze czekać miesiąc, dwa na termin? Bierzecie to pod uwagę, czy wcale nie jest tak źle?
 

Zychu02

Zadomawiam się
ja stałem przed wyborem ev6 czy tmy lr i zastanawiałem sie dobre 2 tyg. ev6 268 tys. Vs tmy l 275. Niestety nie mialem okazji ani zobaczy od wew tesli, nie mówiąc o tym aby mieć jazde probna. proponowałbym Ci przejechać sie tmy a jak nie masz możliwości to zostać przy niro. Chyba ze zaryzykujesz kupno model y bez jazdy testowej. co to serwisu. No to albo ten mobilny, albo Wawa wita I trzeba liczyć sie z wycieczka. w tesli nie ma obowiązkowych przeglądów wiec jak cos sie uzbiera do naprawy to mozna pojechać z całym pakietem mały usterek.
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Serwis mobilny przecież jest, poza tym mają otwierać nowe serwisy, jeden w trójmieście a drugi Kraków. Rozkmina czy brać Tesle czy Kia'e byłaby dużo prostrza jak byś się przejechał się Tesla, nie wiem jak daleko masz do Wawy ale przy kupnie auta za 200k+ i jakiś wątpliwościach ruszyłbym do Tesli by przetestować auto i rozwiać wątpliwości. Na forum znajdziesz więcej osób które żałują, że nie kupiły Tesli tylko coś innego niż na odwrót.
Napęd na przód i elektryk to pomyłka samo to powinno skreślić dla mnie auto z listy zakupów.

Co do różnicy w cenie dodaj sobie koszt serwisu i te magiczne płyny chłodnicze w Kia co windują serwis na ponad 3tyś.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Napęd na przód i elektryk to pomyłka samo to powinno skreślić dla mnie auto z listy zakupów.
RWD też?
Bo FWD chociaż nie zarzuca tyłem przy każdym manewrze na śliskim, a czasem też przy jeździe na wprost.
A minimalne zamielenie kołami nie jest niebezpieczne.
Co do różnicy w cenie dodaj sobie koszt serwisu i te magiczne płyny chłodnicze w Kia co windują serwis na ponad 3tyś.
Powtarzasz zasłyszane bajki.
Przyjmij wreszcie do wiadomości, że nie ma obowiązku kupowania płynu w ASO.
Można nawet zastosować taki stosowany do Tesli....
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Ale gdyby uwzględnić to, że Tesla ma tylko jeden serwis i czeka się w nim dlugo na naprawę, to wybór już nie jest oczywisty. To właśnienie mnie martwi w Tesli, że co w sytuacji awarii? Mam jechać spod Krakowa do Warszawy i jeszcze czekać miesiąc, dwa na termin? Bierzecie to pod uwagę, czy wcale nie jest tak źle?
Nie wiem czy można już porównywać działanie serwisów aut elektrycznych jak jest ich tak mało. Tesla daje ciała ale nie wiadomo jak będą sobie radziły serwisy innych marek z elektykami, może podobnie. To, że są serwisy aut spalinowych nie jest równoznaczne z tym, że szybko naprawią auto elektryczne. Mechanik nagle nie stanie się elektrykiem czy i informatykiem. W tym momencie różowo to nie wygląda.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy można już porównywać działanie serwisów aut elektrycznych jak jest ich tak mało. Tesla daje ciała ale nie wiadomo jak będą sobie radziły serwisy innych marek z elektykami, może podobnie. To, że są serwisy aut spalinowych nie jest równoznaczne z tym, że szybko naprawią auto elektryczne. Mechanik nagle nie stanie się elektrykiem czy i informatykiem. W tym momencie różowo to nie wygląda.
Patrząc na opisy z tego forum dotyczące działania serwisów Tesli, to też różowo nie wygląda.
 
Top