Jaki wallbox do PV + ograniczenie mocy ?

Cav

Pionier e-mobilności
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Wattpilot Go ma cały czas dostepną sieć WiFi przez ktora można się podłaczyć, w domu sam sie łaczy równolegle z siecia domową. Ja uważam że to świetna ładowarka i taki zestaw wystarczy do wszystkiego, można powiesić w domu lub zabrac łatwo do samochodu jak jedziemy dalej
1. Wattpilot Go (11/22kW)
2. Przewód Type2
3. Przejściówki które można sobie samemu zrobić z gniazdem 3F32A lub 3F16A
1676449049912.png1676449123178.png1676449168712.png
 

przemgaw

Zadomawiam się
Dzięki za podpowiedzi.
NrgKick wygląda dobrze, ale w tej cenie da się kupić pulsar plus do garażu i jeszcze zencara do bagażnika.
Khons nie wiedziałem że ma opcje z wifi, ale widzę że narazie tylko podgląd (bez kontroli) i tylko dla Androida.

Wattpilot bym rozważał gdybym miał falownik Froniusa. bez tego nie widzę sensu dopłacać, a że gabaryty ma podobne jak pulsar plus więc mobilność podobna.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Dzięki za podpowiedzi.
NrgKick wygląda dobrze, ale w tej cenie da się kupić pulsar plus do garażu i jeszcze zencara do bagażnika.
Khons nie wiedziałem że ma opcje z wifi, ale widzę że narazie tylko podgląd (bez kontroli) i tylko dla Androida.

Wattpilot bym rozważał gdybym miał falownik Froniusa. bez tego nie widzę sensu dopłacać, a że gabaryty ma podobne jak pulsar plus więc mobilność podobna.
To były tylko pierwsze z brzegu przykłady, że sprzęty istnieją, tylko trzeba ich lepiej poszukać.
A że za zbędne bajery się płaci, to wiadomo.
Taniej pewnie wyjdzie zencar+sterowanie przez zewnętrzne gniazdo/wyłącznik po wifi.

Większość samochodów ma zresztą to w apce, więc w ogóle dublowanie takiej samej funkcjonalności w evse jak dla mnie jest zbędne.
Kia na pewno ma, sam tak steruję soulem na wyjeździe.
 
Last edited:

nnnnn

Pionier e-mobilności
Te oszczednosci z nadwyzek to sie kiedys zwroca ? Bo jak to liczylem to srednio mi to wychodzilo …

Wszystko zależy od ceny prądu, przy cenach z kiedyś 35gr w taryfie nocnej to nigdy, przy prognozowanych cenach 2pln za kwh niezależnie od pory może być znacznie szybciej. Niestety nie wiemy co będzie za kilka tygodni/miesięcy. Nawet jeśli wojna się skończy to nie wrócimy (raczej) do stanu sprzed.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Wszystko zależy od ceny prądu, przy cenach z kiedyś 35gr w taryfie nocnej to nigdy, przy prognozowanych cenach 2pln za kwh niezależnie od pory może być znacznie szybciej.
Jak trzeba coś w tym celu kupić za kilka tys, to też nigdy.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Wg mnie jeśli już coś kminić w stronę maksymalizacji autokonsumpcji to raczej by trzeba kombinować z magazynem energii. Wtedy można by prawie całą produkcję własną używać na własne potrzeby. Minus straty magazynowania. Tylko to już są niestety dużo za duże koszty.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wg mnie jeśli już coś kminić w stronę maksymalizacji autokonsumpcji to raczej by trzeba kombinować z magazynem energii. Wtedy można by prawie całą produkcję własną używać na własne potrzeby. Minus straty magazynowania. Tylko to już są niestety dużo za duże koszty.
Z tego co się orientuję to jeśli masz stare zasady to kompletnie nieopłacalne. Po uwzględnieniu strat na ładowanie+rozładowanie pozostaje właśnie około 80%. A tyle to stary prosument ma za friko, bez żadnych akumulatorów.
 
Top