Hamowanie przy wciśniętym pedale gazu.

Cav

Pionier e-mobilności
W komentarzach na stronie elektrowozu pojawiła się informacja, że są auta, które hamują, gdy pedał gazu jest lekko wciśnięty.

Ma ktoś jakieś filmiki z takiego przypadku?
Albo w ogóle może go potwierdzić?
Jeśli tak, to w jakich autach coś takiego zostało zaobserwowane?

Oczywiście zakładamy że sytuacja ma miejsce przy wyłączonych wszelkich wspomagaczach jazdy, którą mogą działać odmiennie niż pedał gazu i modyfikować reakcje auta na gaz....
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
W komentarzach na stronie elektrowozu pojawiła się informacja, że są auta, które hamują, gdy pedał gazu jest lekko wciśnięty.

Ma ktoś jakieś filmiki z takiego przypadku?
Albo w ogóle może go potwierdzić?
Jeśli tak, to w jakich autach coś takiego zostało zaobserwowane?

Oczywiście zakładamy że sytuacja ma miejsce przy wyłączonych wszelkich wspomagaczach jazdy, którą mogą działać odmiennie niż pedał gazu i modyfikować reakcje auta na gaz....
EV: Tesla, Zoe (bardziej wyraźnie w B), Cupra Born (w B)
PHEV: Mitsu Outlander PHEV, Opel Grandland PHEV (w B)
W każdym z przypadków punkt 0 rekuperacji czyli defacto żeglowanie jest przy pewnym poziomie wciśnięcia pedału gazu. Poniżej tego auto wytraca prędkość i oddaje do baterii.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ale pytanie nie dotyczyło punktu zero, tylko ujemnego.
No i żeby nie wyszło, że ten "pewien poziom" to okolice "wciśnięcia" przy oparciu nogi o pedał.
Chodzi o realnie wciśnięty gaz.

P.S.
W Zoe ZE40 nic takiego nie miało miejsca.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Ale pytanie nie dotyczyło punktu zero, tylko ujemnego.
Co masz na myśli ujemnego ?
Code:
% gazu            MIN    10%    20%    30%    40%    50%    90%    MAX
przyspieszenie  ---------0+++++++++++++++++++++
Puszczony pedał gazu - rekuperacja - zwalnianie
pedał gazu na 20% - równowaga - żeglowanie
pedał gazu na 50% - napęd - przyspieszanie
 

Cav

Pionier e-mobilności
W tym przypadku raczej o to 0-10%, bo jak rozumiem wtedy miałby zwalniać.

Jeśli to tak nikłe zakresy, to auto może w ogóle nie interpretować tego jako wciśnięty pedał, tylko jakiś margines błędu.
Ale wtedy szkoda w ogóle pisać, że hamuje przy wciśniętym pedale.....

Przy skoku całkowitym pedału na poziomie 5 cm, wciśnięcie na kilka milimetrów, nie oznacza jakkolwiek wciśniętego pedału, przynajmniej dla mnie.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Definitywnie ID.3 zwalnia / rekuperuje sam przed skrzyżowaniami, rondami i samochodami w ruchu i robi to na 100% przy nodze zdjętej z gazu (nawet bez włączonego ACC), ale muszę sprawdzić czy robi to samo z wciśniętym gazem. Dam znać wieczorem...
 

Cav

Pionier e-mobilności
Definitywnie ID.3 zwalnia / rekuperuje sam przed skrzyżowaniami, rondami i samochodami w ruchu
Ale toto widziałeś?

cyt:
"Oczywiście zakładamy że sytuacja ma miejsce przy wyłączonych wszelkich wspomagaczach jazdy, którą mogą działać odmiennie niż pedał gazu i modyfikować reakcje auta na gaz...."

Pytanie ZUPEŁNIE nie dotyczy tego jak działa tempomat czy inny autopilot.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
W tym przypadku raczej o to 0-10%, bo jak rozumiem wtedy miałby zwalniać.

Jeśli to tak nikłe zakresy, to auto może w ogóle nie interpretować tego jako wciśnięty pedał, tylko jakiś margines błędu.
Ale wtedy szkoda w ogóle pisać, że hamuje przy wciśniętym pedale.....

Przy skoku całkowitym pedału na poziomie 5 cm, wciśnięcie na kilka milimetrów, nie oznacza jakkolwiek wciśniętego pedału, przynajmniej dla mnie.
Rozumiem że czepiasz się tego przykładu ??
to przyjmij że punkt równowagi to 20% tam gdzie TM3 jakby nie rekuperowało wcale to miało by z grubsza 100KM, mam nadzieje że 100KM to nie jest dla Ciebie margines błędu.
Dyskusja super akademicka, ja wiem jak zachowuje się moje auto a Ty mi próbujesz wmówić że wiesz to lepiej, szacunek, serio!
 

Cav

Pionier e-mobilności
Rozumiem że czepiasz się tego przykładu ??
Nie, po prostu próbuję się dowiedzieć o co biega.
ja wiem jak zachowuje się moje auto a Ty mi próbujesz wmówić że wiesz to lepiej,
Gdzie ja próbuję coś komuś wmówić?
Ja tylko pytam i ew. dociekam szczegółów.

Rozumiem, że Tesla tak działa jak opisano.
Coś innego jeszcze?
 

ciastek

Pionier e-mobilności
W komentarzach na stronie elektrowozu pojawiła się informacja, że są auta, które hamują, gdy pedał gazu jest lekko wciśnięty.
Tesla tak ma, choć Twój komentarz nie oddaje sensu takiego mechanizmu.
Naciskasz gaz, a samochód zamiast przyspieszać, zwalnia?
No to faktycznie nie spotkałem się z takim przypadkiem....
To nie tak. Puściłeś gaz, więc samochód mocno zwalnia (maksymalna rekuperacja). Lekko naciśniesz gaz, to będzie zwalniał mniej (zmniejszona rekuperacja).
Wciśniesz mocniej, to trafisz w końcu na punkt 0, gdzie będziesz się toczył. A dalej jazda.
Dla mnie jest to bardzo proste i intuicyjne. Zupełnie jak hamowanie silnikiem w ICE, tylko silnik EV hamuje mocniej.
 
Top