VW ID 7 rośnie konkurencja dla Tesli

Robmal

Posiadacz elektryka
Obejrzałem właśnie testy Bjorna i Autogefuhl i jestem zaskoczony postępem VW. Responsywność infotainment-u, zużycie energii, wykończenie itd jest moim zdaniem na bardzo dobrym poziomie. Jeśli nie popłyną na cenie to będzie rywal dla wielu aut np. EV6, Ioniq 6, TM3
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Wg mnie głównym wyznacznikiem będą dwie rzeczy:
- oprogramowanie - jak często aktualizowane OTA i jak duże zmiany via OTA
- sprzęt jaki zainstalowali do infotainment i do systemów wspomagania jazdy - czy jest wielokrotnie większy niż potrzebny (tzn. będzie mógł służyć długo)
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Wyznacznikiem będzie cena. Myślę, że jakościowo i wielkościowo TM3 nie jest tutaj konkurentem. ID7 jest pomiędzy 3 a Ską. Zakładam, że wystartują w podstawie za 250 tyś. zł i przebiją okolice 300 tyś. zł za wyższe modele.
Jeśli za TM3 RWD miałbym wydać 220 000 - 18750 dofinansowania to mamy różnice 50 tyś. Dla mnie to dużo, dla innych może tak nie być. Z pewnością będzie ciekawie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Testy z facetami od producenta u boku , są zawsze obarczone nieobiektywizmem , bo są "delikatne" z empati i kultury bycia, aby nie urazić pasażera reperzentującego markę .
Pamietam jak Elon Musk wił w opinii o aucie, gdy się przejechał VW ID3 w towarzystwie Herberta Diessa od VW ...

Podobnie testowanie pojazdów otrzymanych do testowania w ramach iwentów itp ... ale trudno , aby bloger kupował co tydzień auto . .

Test w tej wersji jest cieniutki , nie uwłaczając w/w marce, bo coś chyba jednak dobrego zapowiada? Widać było pewne ogranicznia narzucone Nylandowi, ale i tak to rokuje dobrze.
Kwestia ceny , jak zwykle. Po wpadkach z poprzednikami, podobnie jak u Nissan to i VWagen ma dla mnie za dużo za uszami . Nie ufam tym markom. Nissan olewa postęp . VW nie potrafi programować . Tak że nawet gdyby się rozglądał za drugim elektrykiem to te marki na razie pomijam
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Testy z facetami od producenta u boku , są zawsze obarczone nieobiektywizmem , bo są "delikatne" z empati i kultury bycia, aby nie urazić pasażera reperzentującego markę .
Pamietam jak Elon Musk wił w opinii o aucie, gdy się przejechał VW ID3 w towarzystwie Herberta Diessa od VW ...

Podobnie testowanie pojazdów otrzymanych do testowania w ramach iwentów itp ... ale trudno , aby bloger kupował co tydzień auto .
No Bjorn jest w szczególnie trudnej sytuacji - żyje z testowania różnych samochodów elektrycznych - kilka lat temu się żalił, że dostał informację od producentów, że za bardzo chwali Teslę i dlatego nie będzie dostawał ich elektryków do testów.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
W pewnym stopniu się zgodzę z opiniami, że taki test może (nie musi) być stronniczy. Widzę natomiast postęp VW i to znaczący. W grudniu kończy mi się dofinansowanie do TM3 (to już dwa lata) i czuje potrzebę zmiany. Myślałem o nowej TM3 (kolejny polift) bo o tej którą jeżdzę nie powiem złego słowa. Jednak ID 7 daje do myślenia. Jeśli nie popłyną z ceną może zmienię markę.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Dodając tylko, myślę, że Tesla będzie walczyć ceną a stare marki resztą (wyciszenie, jakość, serwis, obsługa posprzedażowa)
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Co do ID.7 to nie wiem o co chodzi, ale będę jak niewierny Tomasz, dopóki nie zobaczę to nie uwierzę. Raz uwierzyłem na słowo i na dzisiaj mi wystarczy.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Jedno wg mnie jest pewne - jeśli samochód nie będzie regularnie aktualizowany poprzez OTA i nie będzie miał sprzętu, który zapewni w przyszłości możliwości wgrywania coraz bardziej wymagającego softu to jego wartość rynkowa szybko będzie spadać.

Patrząc na to jak bardzo przyspieszył rozwój uczenia maszynowego w dziedzinie NLP wygląda na to, że FSD, które wydawało się, że jeszcze jest daleko raczej będzie szybciej, niż później.
 
Top