Pojawiła się ładowarka 120 kW w Koszalinie

Michal

Moderator

PiotrS

Posiadacz elektryka
A jakie są obecnie dobre stawki? 2,45 zł/kWh wydaje mi się ceną w granicach normy. Jakoś tak płacę na GW.
 

Michal

Moderator
Chodzi mi o to, że nie ma możliwości obniżenia. Na GW możesz kupić abonament i mieć taniej albo że na SuC jest około 2 zł.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Mam abonament w GW (Energia Plus) i powyżej 100 kW płacę 2,60 zł (minus 10% zniżki).
Więc ta Polenergia jest naprawdę spoko, bo cena zbliżona, a nie trzeba płacić abonamentu.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Dobrze ze cos jest nowego w tej lokalizacji. Ceny niestety sa jakie sa… ciekawe czy to bedzie mialo sznase spadac.
Wczoraj jedna MWh chodziła po 22 zł w hurcie, czyli 2,2 gr za kWh.

Jeśli operatorzy wprowadziliby stawki dynamiczne to ja z chęcią bym się ładował w godzinach szczytu.

Obecnie mamy już 13 GW zainstalowanej mocy z fotowoltaiki, prognozy są różne ale można założyć na koniec roku co najmniej 15 GW zainstalowanej mocy, w ciągu kilku najbliższych lat może to już być 30 GW zainstalowanej mocy. Także nadwyżki będą spore, skoro już teraz przy 13 GW są.

Problemem jest magazynowanie energii, oglądałem wywiad w którym analityk rynku systemów bateryjnych tłumaczył czemu w Europie wielkoskalowe magazyny baterii nie są popularne - okazuje się że w EU jest jakieś chore prawo, które magazyny bateryjne opodatkowuje podwójnie i nie jest to tak opłacalne jak w innych rejonach świata.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Słabe stawki 2,45 zł / kWh (po zarejestrowaniu), ale w końcu coś jest na pustyni ładowarkowej.
W Koszalinie przynajmniej od pół roku działa ładowarka GW 140kW
 

kiki111

Fachowiec
Mogę jeszcze cicho powiedzieć że duża moc na potrzeby ładowarek pojawi się na stacji benzynowej przy Morskiej (dawne BP teraz jakoś inaczej się nazywają) oraz w Mścicach przy pewnym hotelu.
Dodatkowo na obwodnicy Słupska na planowanym mopie również 2x350kW co moim zdaniem jest kluczowe bo na trasie Szczecin - Gdańsk tam chyba jest największy dramat.
 
Mogę jeszcze cicho powiedzieć że duża moc na potrzeby ładowarek pojawi się na stacji benzynowej przy Morskiej (dawne BP teraz jakoś inaczej się nazywają) oraz w Mścicach przy pewnym hotelu.
Dodatkowo na obwodnicy Słupska na planowanym mopie również 2x350kW co moim zdaniem jest kluczowe bo na trasie Szczecin - Gdańsk tam chyba jest największy dramat.
Czy w naszym kraju 2x350kW to jest gwarant tego, że to będzie Ionity czy GW/Ekoen i inne też wchodzą w grę?
 

Arrczi

Fachowiec
Wczoraj jedna MWh chodziła po 22 zł w hurcie, czyli 2,2 gr za kWh.

Jeśli operatorzy wprowadziliby stawki dynamiczne to ja z chęcią bym się ładował w godzinach szczytu.

Obecnie mamy już 13 GW zainstalowanej mocy z fotowoltaiki, prognozy są różne ale można założyć na koniec roku co najmniej 15 GW zainstalowanej mocy, w ciągu kilku najbliższych lat może to już być 30 GW zainstalowanej mocy. Także nadwyżki będą spore, skoro już teraz przy 13 GW są.

Problemem jest magazynowanie energii, oglądałem wywiad w którym analityk rynku systemów bateryjnych tłumaczył czemu w Europie wielkoskalowe magazyny baterii nie są popularne - okazuje się że w EU jest jakieś chore prawo, które magazyny bateryjne opodatkowuje podwójnie i nie jest to tak opłacalne jak w innych rejonach świata.
Nie liczył bym na spadki cen. Po za tym CEO elocity wypowiadał się na ten temat, że wieczorem lub w pochmurne i bezwietrzne dni nikt nie będzie chciał płacić 4 zł za kWh. Stawki są uśrednione i uwzględniają wahania cen na rynku. Kontrakty też są wielomiesięczne, a nie godzinowe.
 
Top