Tesla M3 - autopilot

PiotrS

Posiadacz elektryka
Ciekawe, czy nękanie serwisu ma jakikolwiek sens.
Czuję, że żadnego, ale z drugiej strony to nie jest komfortowe i w pewnych sytuacjach nie jest bezpieczne.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Ciekawe, czy nękanie serwisu ma jakikolwiek sens.
Czuję, że żadnego, ale z drugiej strony to nie jest komfortowe i w pewnych sytuacjach nie jest bezpieczne.
Tak to dziala, phantom braking caly czas wystepuje, jest tego o jakies 60-70% mniej ale jest.
Ostatnio zrobilem trase okolo 1700km i mialem trzy razy.
Co wiecej jadac lewym pasem tesla nie trzymala sie srodka a zdecydowanie blizej prawej linii wiec mijanie ciezarowek bylo bardzo malo przyjemne bo to jakos blisko sie robilo.
Tak jest i moze koedys wszystko poprawia… pewnie za dwa tygodnie… ;)
to nie kwestia serwisu tylko oprogramowania które w wersji europejskiej nie jest zmieniane od bardzo dawna w oczekiwaniu aż Unia przestanie ograniczać tesle i pozwoli na wprowadzenie amerykańskiej wersji autonomii która radzi sobie świetnie w tych sprawach w których nie radzi sobie europejska
 

danielm

Pionier e-mobilności
Ale przy włączonej nawigacji może pobrać nowsze informacje. Patrz wątek:
tak wydaje mi się że kiedyś w ramach wątku o summonie który miał nie działać na niektórych parkingach które nie zostały oznaczone jako niepubliczne Elon doradzał wyedytowanie tego miejsca w edytorze map i oznaczenie jako niepubliczny, tylko nie wiem czy to dotyczy również europy.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
To może napomknę, jeśli chodzi o AP i gwałtowne hamowanie. EU, może US, nie pamietam teraz, wprowadziła wymóg że jeżeli wyprzedzasz sznurek wolniej jadących aut na prawym pasie, dopuszczalna różnica prędkości jest 30km/h. Jest to prewencyjne organicznie w razie wyskakujących aut z prawego na lewy w środku kolumny. TM3 również uznaje TIRa za kolumnę pojazdów bo ma długość 3 aut.

Więc za kwestię terminologii także, phantom breaking to najczęściej gwałtowne zwalnianie przed dużymi obiektami jak wiadukty, to zostało już wyeleminowane. Moja TM3 też zwalnia sama jak widzi tira który leci 100km/h na przykład a ja mam 140 na lewym.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Tak to dziala, phantom braking caly czas wystepuje, jest tego o jakies 60-70% mniej ale jest.
Ostatnio zrobilem trase okolo 1700km i mialem trzy razy.
Co wiecej jadac lewym pasem tesla nie trzymala sie srodka a zdecydowanie blizej prawej linii wiec mijanie ciezarowek bylo bardzo malo przyjemne bo to jakos blisko sie robilo.
Tak jest i moze koedys wszystko poprawia… pewnie za dwa tygodnie… ;)
Przekalibruj sobie kamerę, powinno wrócić do normy
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Zwalnia, hamuje i strach się bać gdy lecę np 90 km/h bo elektryki a szczególnie Tesla leci jak przyklejona. Jedzie szybciej w zakrętach niż byśmy jechali sami, po drugie potrafi przyhamować z komunikatem, że Asystent ma ograniczoną funkcje.
Nasze AP to nie Beta!!! i wymaga uwagi. Ja latam z ciężarkiem czwarty rok to mam swoje nawyki i pewne doświadczenie, że owszem fajnie jest poczytać i popisać lub się zdrzemnąć, ale nie na krętych drogach, jak jest ruch.
Nie ma takiego automatu czy człowieka aby przewidział wszystko.
Miałem dwie sytuację gdzie zjechała do krawędzi drogi jak TIR zacinał i kilka gdzie przed przejściem zahamowała jak inne auto je zasłaniało, ale to było w fullFSD. W Tm3.
 
Top