Sceptyczny entuzjasta
Posiadacz elektryka
Szukałem w tematach, ale chyba nie było. Jak było to nie bijcie 
Nie wiem czy mieliście okazję oglądać różne testy z tego hamerykańskiego kanału, dziś dopiero natrafiłem jednak na dość ciekawie zapowiadającą się serię. 10% challenge się to nazywa, ma symulować ile zasięgu da nam szybkie ładowanie w trasie. Założenia w skrócie:
- samochód staje na ładowarce z podgrzaną baterią i stanem naładowania 10%;
- następuje podłączenie do ładowarki i od kiedy ładowanie ruszy odliczane jest 15 minut. W trakcie ładowania nastawiona jest klima żeby utrzymywała temperaturę;
- po 15 minutach ładowania jazda na highway i test z prędkością 80 mph, więc nawet zbliżony do naszych warunków autostradowych;
- 'meta' to ponowne rozładowanie baterii do 10%. Mniej więcej w połowie drogi z tego co widziałem starają się zawrócić, żeby niwelować różnice wynikające z wiatru czy wysokości.
10% challenge
Do tej pory mamy 5 testów: TMY LR na felgach turbinkach, Taycan, ID4 z małą baterią, BZ4X
oraz TM3 SR+. Nie będę podawał wyników, ale TM3 jak na swoją cenę pokazała prawdziwą moc. Średnie prędkości wychodzą im całkiem niezłe, więc dobrze powinno to oddawać warunki prawdziwej podróży.
Nie wiem czy mieliście okazję oglądać różne testy z tego hamerykańskiego kanału, dziś dopiero natrafiłem jednak na dość ciekawie zapowiadającą się serię. 10% challenge się to nazywa, ma symulować ile zasięgu da nam szybkie ładowanie w trasie. Założenia w skrócie:
- samochód staje na ładowarce z podgrzaną baterią i stanem naładowania 10%;
- następuje podłączenie do ładowarki i od kiedy ładowanie ruszy odliczane jest 15 minut. W trakcie ładowania nastawiona jest klima żeby utrzymywała temperaturę;
- po 15 minutach ładowania jazda na highway i test z prędkością 80 mph, więc nawet zbliżony do naszych warunków autostradowych;
- 'meta' to ponowne rozładowanie baterii do 10%. Mniej więcej w połowie drogi z tego co widziałem starają się zawrócić, żeby niwelować różnice wynikające z wiatru czy wysokości.
10% challenge
Do tej pory mamy 5 testów: TMY LR na felgach turbinkach, Taycan, ID4 z małą baterią, BZ4X