Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
18 miesięcy i 33 tysiące kilometrów z TMYLR - moja ocena 3+
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="KrzyCh, post: 179027, member: 2081"] Ha. Ciekawe to bardzo. Mamy praktycznie te same warunki (TMY, od ok. 18 miesięcy, przebieg ok 30 tys km). Mam wrażenie, że nawet co do faktów się zgadzamy - a to u wielu nieoczywiste w dzisiejszych czasach niestety 😉. Jednak nasze oceny auta różnią się dość sporo - ja bym dał jakieś 4+. Dlatego pomyślałem, że napiszę gdzie odbieram te same fakty trochę inaczej. Podkreślam - to nie krytyka czy negacja, a może tylko odmienne oczekiwania? Nie wiem. 1. Dla mnie to jeden z lepszych samochodów w trasy jakimi jeździłem. W Europie cywilizowanej. Nie chciałbym by ta teza zdominowała wypowiedź, więc ja tu zostawię i chętnie wrócę, gdyby kogoś interesowało skąd ten pomysł. 2. Elonizm i pochodne. Ja go tu nie widzę, bo imho: A) To nie żaden Elon w Tesli o wszystkim decyduje tylko grupa ludzi, która projektuje te auta. Elon co najwyżej ciśnie na wynik, a co za tym idzie redukcję kosztu produkcji, i B) Wszystkie wynalazki jak brak lidarów, czujników deszczu it itd wynikają z chęci uproszczenia procesu projektowania i wytwarzania samochodu, a nie z tego, że jakiś Elon ma wizje. Każdy jeden element sprzętowy oznacza brak elastyczności w przyszłości i skomplikowanie (wariantowość, zależność od dostawców etc) produkcji. Usunięcie czujnika deszczu z samochodu to nie jest oszczędność $0,50 za czujnik. To oszczędność milionów na transporcie, integracji, testach, wersjonowaniu itp. itd. Zgadzam się, że dostajemy produkt gorszy, ale czy kupiłbym TMY o 100 tys drożej? Nie. Tak - uważam, że dodanie do TMY całej masy sprzętowych umilaczy to jest taki wzrost kosztu jednostkowego. 3. TMY to samochód masowy, klasy średniej (czy jak ją tam zwał). IMHO powinniśmy TMY i jej wyposażenie i systemy wspomagające porównywać do samochód takich jak Skoda Kodiak, Mazda 5 ten SUV (nie pamiętam nazwy dokładnej), Toyota RAV4, Hyundai-e, Kia. Odnoszenie się do jakości działania systemów wspomagających w markach “wyższych” zawsze będzie prowadzić do wniosku, że TMY odstaje. Jak mówimy np. O BMW 5 czy X5, to albo TMX lub po prostu Tesla takiego nie robi. Rozumiem, że indywidualnie można mieć taką alternatywę, ale równie dobrze można powiedzieć, że w Maybachu system autopilota i autoparkowania jest lepszy niż w każdym BMW 5er, be realizuje je prywatny szofer za jedyne $5000 miesięcznie. Ba - mogę sobie takiego autopilota, kamery360, HUD do TMY dokupić. Dzieci do szkoły odwiezie, zakupy zrobi i co tam jeszcze. A BMW 5er tego nie potrafi. 😉 4. Systemy wspomagające parkowanie, kamery 360, autopiloty to są rzeczy, które: A) nie są moim zdaniem jeszcze na takim poziomie popularyzacji by móc oczekiwać, że będą dostępne w tańszych samochodach masowych (jak TMY). B) były dla mnie osobiście kompletnie poza kryteriami wyboru samochodu - wolę ich nie mieć bo nie lubię z nich korzystać. Nie mówię, że jestem świetnym kierowcą. Po prostu nie lubię pikaczy, popychaczy do rzeczy które robię sam podświadomie. Lepiej lub gorzej, ale podświadomie. I to mnie mniej angażuje niż te systemy pseudo-wspomagające w samochodach masowych. Ale to moja osobista perspektywa. Rozumiem, że ktoś woli takie kamery 360. Ja bym wolał czujnik zbliżeniowy. 5. Head-up display (u mnie) zasługuje na osobną kategorię 😀. Jest to wyposażenie kompletnie dyskwalifikujące pojazd dla mnie. Przed zakupem TMY testowałem kilka BMW, VW i coś tam jeszcze. Jak HUD był na wyposażeniu, to rezygnowałem z tego modelu. Tak między innymi wylądowałem z TMY 😀 Miałem ostatnio bardzo ciekawą rozmowę o Tesli z człowiekiem, który może sobie wybrać dowolnie co che. Może i to i to. Samochód jakim jeździ to TMY x kilka: Ja: “…no i jeżdżenie Teslą jest proste, pozbawione zbędnych czynności. Łatwe, przyjemne, sprawne. Moc, elastyczność. Wnętrze jest proste, nie przeładowane” On: “No właśnie. Tam w ogóle nie ma przycisków. Tylko jakiś tablet.” Ja: “No i to jest super, że nie ma miliona przycisków i …” On: “No ale samochód musi mieć milion przycisków. Im więcej dedykowanych tym lepiej.” Ja: “Aha” I on ma rację i ja mam rację. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
18 miesięcy i 33 tysiące kilometrów z TMYLR - moja ocena 3+
Top