Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
19.500,00 zł Rozszerzony Autopilot
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="TomS, post: 160249, member: 2492"] Swoje doświadczenia z używania AP opisałemna FanPage Tesla-ma-moc na FB podrzucę tu opis z posta bo nie wiem czy można linkować, a poza tym nie każdy ma FB: Autopilot – podstawowa wersja vs. rozszerzona Przy zakupie skorzystałem z linku referencyjnego i w prezencie otrzymałem trzymiesięczny dostęp do rozszerzonego Autopilota. Niestety, muszę przyznać, że jestem rozczarowany tą wersją – nie sprawdza się ona w trasie. Na obecnym etapie rozwoju nie warto wydawać 19 500 zł. Podstawowa wersja autopilota, która utrzymuje pas ruchu z aktywnym tempomatem, w zupełności wystarcza. Podstawowa wersja autopilota Tesli zapewnia utrzymanie pasa ruchu z aktywnym tempomatem, co jest wystarczające dla większości sytuacji na drodze. Wersja rozszerzona oferuje dodatkową funkcję zmiany pasa, umożliwiając wyprzedzanie innych pojazdów. W warunkach niewielkiego ruchu lub na autostradach z trzema pasami ruchu, autopilot radzi sobie dobrze, umożliwiając spokojną jazdę i płynne zmiany pasa. Rozszerzony autopilot – rozczarowanie Jednakże, w sytuacjach o dużym natężeniu ruchu, zmiana pasa może okazać się zbyt powolna, nawet w trybie Mad Max, co potencjalnie może przeszkadzać innym uczestnikom ruchu (kierunkowskaz, potwierdzenie ruchem kierownicy i następuje zmiana pasa, dużo wolniej od przeciętnego kierowcy). Doświadczyłem również zjawiska znanego jako ‘phantom braking’ – nieoczekiwane hamowanie autopilota bez widocznej przyczyny. Chociaż nie jest to gwałtowne hamowanie, to zwalnianie może być przerwane przez dotknięcie pedału przyspieszenia. Niebezpieczne sytuacje z autopilotem Zmiana pasa z prawego na lewy zazwyczaj nie sprawia autopilotowi problemów, ale przejście z lewego pasa na prawy w niektórych sytuacjach może być stresujące. Na przykład, gdy autopilot próbuje wykonać manewr zmiany pasa w momencie pojawienia się z prawej strony dodatkowego pasa zjazdowego, może to prowadzić do niepewności autopilota i nieoczekiwanego hamowania. Inne niebezpieczne sytuacje, które zaobserwowałem, to np. hamowanie autopilota w odpowiedzi na włączenie kierunkowskazu przez inny pojazd, co zostało błędnie zinterpretowane jako zagrożenie i samochód zamiast wyprzedzać, zaczął hamować. Potocznie mówiąc Tesla przestraszyła się. Innym razem zajmowałem lewy pas, jadąc 120 km/h, dogoniło mnie inne auto i kierowca dawał znać migając długimi światłami abym mu zjechał, niestety z prawej strony były inne wolniej jadące auta, a chciałem na spokojnie je wyprzedzić na autopilocie. Aby dać do zrozumienia, że za chwilę zjadę na prawy pas, włączyłem prawy kierunkowskaz, Tesla znowu uznała, to za zagrożenie i zaczęła hamować myśląc, że chcę zjechać na prawo. Musiałem reagować, więc wcisnąłem pedał przyśpieszenia i ręcznie wykonałem manewr wyprzedzania i zmiany pasa. Mogę tylko domyślać się co sobie mógł pomyśleć kierowca auta za mną, który migał światłami - zapewne zinterpretował to, że na złość mu zahamowałem przed maską. W takich przypadkach konieczna była moja interwencja i manualne przejęcie kontroli nad pojazdem, a pasażerowie nie czuli się bezpiecznie. To doświadczenie pokazuje, że technologia autopilota wciąż wymaga udoskonalenia, aby zapewnić bezpieczeństwo i płynność jazdy. Apel do innych kierowców: Warto pamiętać, że zachowanie bezpiecznej odległości od innych pojazdów jest kluczowe, szczególnie gdy w grę wchodzi technologia autopilota, która może reagować w nieprzewidywalny sposób. Dlatego apeluję do kierowców: nie należy zbyt blisko podjeżdżać do tylnego zderzaka Tesli. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
19.500,00 zł Rozszerzony Autopilot
Top