Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
MINI
Inne modele i pozostałe pytania
24h test Mini Aceman
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="pmlody, post: 235521, member: 832"] Dzięki uprzejmości lokalnego dealera Mini miałem okazję testować przez 24 godziny Mini Aceman w najmocniejszej wersji. Wcześniej jeździłem Cooperem, a moje odczucia opieram na doświadczeniu z kilku jazd testowych różnymi markami oraz ponad 3-letnim użytkowaniem Tesli. [B]Zużycie energii[/B]: Po zresetowaniu licznika auto pokazało ponad 22 kWh/100 km po pierwszych 20 km. Kosmos? Raczej problem z pomiarem, bo po 300 km średnie zużycie wyniosło 16,7 kWh/100 km. Jeździłem 1/3 w mieście, 1/3 na drogach krajowych (do 110 km/h) i 1/3 na ekspresówce (tempomat na 140 km/h, testowo do 170 km/h – oczywiście na niemieckiej autostradzie). Używałem tylko trybu B. [B]Plusy w porównaniu do Tesli[/B]: [LIST] [*]Asystent pasa działa dobrze do 170 km/h, jak Tesla 2 lata temu, przed dopasowaniem do przepisów. [*]Mniejszy lag przy powrocie do limitu prędkości autpilota. [*]Autopilot wyprzedza z prawej strony. [*]Prowadzenie jest świetne, choć po Cooperze Aceman wydaje się nieco „pontoniasty”. Zawieszenie ma mały skok, ale to nie wada w tym aucie. [*]Systemy wspomagania (kontrola trakcji itp.) wspierają kierowcę. Początkowy brak mocy okazuje się zaletą – auto daje frajdę z jazdy, a nie przytłacza nadmiarem mocy. Opony na napędzanej osi będą się szybko zużywać przy zabawie, a auto mocno do niej zachęca. [/LIST] [B]Minusy[/B]: [LIST] [*]Infotainment to koszmar. Przełączanie profili trwa 30 sekund, prawie każde kliknięcie ma 1-sekundowe opóźnienie. Po Tesli to jak powrót do Windows Mobile z 2007 roku. [*]Aplikacja mobilna jest słaba – pokazuje ciśnienie w kołach, ale nie temperaturę w kabinie, mimo zdalnego sterowania klimatyzacją. [*]Asystent pasa na drogach lokalnych działa gorzej niż w Tesli. [*]Brak asystenta korków (moja wersja), więc trzeba ręcznie ruszać. Podobno to kwestia pakietu. [*]Brak komunikatów dźwiękowych przy włączaniu/wyłączaniu autojazdy – można się zdziwić. [*]Słaba rekuperacja, pewnie przez małą moc i napęd na jedną oś. [*]Obracająca się kamera cofania – absurdalny pomysł. [/LIST] [B]Podsumowanie[/B]: Aceman to świetna platforma do jazdy – dopracowana, dająca frajdę, jeśli chcesz się pobawić autem. Infotainment i aplikacja mobilna to typowy niemiecki dramat. Cena... Testowana wersja kosztuje tyle, co Tesla 3 LR AWD. Dla kogoś bez "skażenia" Teslą to naprawdę ciekawa alternatywa. Szczególnie jeśli trafi się w dobrej cenie/finansowaniu. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
MINI
Inne modele i pozostałe pytania
24h test Mini Aceman
Top