Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
5 rzeczy, których nie powie Ci sprzedawca samochodu elektrycznego
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Kierowca23, post: 241839, member: 3789"] Ja również podpisuję się pod tą opinią :) Z uwagi na swoje skrzywienie zawodowe trochę rozwinę wątek ładowania :p Ad. 2) - Na YT w filmikach sprzed paru lat, czasami przewija się mit darmowej ładowarki. Z tego co pamiętam, ładowarki na mieście faktycznie były za free, jak samochodów EV praktycznie nie było na ulicach (okolice roku 2011), bo miały znikomy zasięg i zaporowe ceny. Wtedy napisanie aplikacji do rozliczania ładowania, kontroli dostępu było większym wydatkiem niż koszt samego prądu pobranego z ładowarki :) Teraz można ich szukać jak białego kruka. Ja na razie tylko jedną znalazłem w swoich okolicach, ale to u teściowej na podwórku ;) - Ładowanie u siebie: sprawa idealna jak ktoś ma domek jednorodzinny (szczególnie z PV), własne przyłącze elektryczne i garaż. Co innego w blokach (obie sytuacje ćwiczę u siebie, w 2 zupełnie różnych lokalizacjach). Mimo istnienia już od wielu lat "Ustawy o Elektromobilności", dla mieszkańców "apartamentowców" w miastach, zainstalowanie własnej ładowarki w garażu podziemnym często graniczy z cudem i jest drogą przez mękę. Z powodu asekuranckiej postawy Zarządu i Administracji, którzy nie znają przepisów i/lub unikają odpowiedzialności, szukają luk prawnych, i na różne sposoby (formalnie, finansowo, logistycznie) starają się zniechęcić mieszkańców do takich inwestycji, opóźniają proces jak tylko to możliwe, bądź unikają wydania zgody wymaganej Ustawą. Bo przyłącza elektryczne i WLZ-ty są w majątku Wspólnoty (a nie Energetyki) i to Zarząd pokazuje palcem, do której rozdzielnicy się można podłączyć, a do której nie wolno (bo nie). Wkopanie i prowadzenie nowego kabla 4x150mm do transformatora, dedykowanego tylko do ładowarek EV ? Czemu nie! Koszt inwestycji wzrasta o 30k PLN lub więcej ... (oczywiście płaci tylko wnioskujący). Problem nie występuje, jeśli ktoś ma wyjątkowo światłych ludzi w Zarządzie (może też zainteresowanych EV), albo jakieś prywatne dojścia. Ja niestety nie miałem takiego szczęścia :( Ad. 4) Spadek cen EV to już inna bajka - pamiętacie może jak Mitsubishi i-MIEV kosztował >200 k PLN, tyle co Pajero ? :) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
5 rzeczy, których nie powie Ci sprzedawca samochodu elektrycznego
Top