Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
AUDI
Audi A6 e-tron Forum • Audi A6 sedan/kombi E TRON
A6 etron, rozważania
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Edi, post: 258015, member: 6185"] [ATTACH type="full" alt="20250729_160857.jpg"]30716[/ATTACH][ATTACH type="full" alt="20250729_160845.jpg"]30717[/ATTACH] Wracam do tematu z moją A6, która ma teraz na liczniku 830 km. Jeździłem głównie dookoła "komina", ale dzisiaj dołożyłem trasę 300 km. Obserwacje podzielę na kilka tematów: [B]Zużycie energii[/B] - ogólnie jestem bardzo zadowolony. Widać, że samochód od fazy koncepcyjnej został pomyślany na elektryka. Niskie opory powietrza i skuteczna rekuperacja robią swoje. Nie przełączałem rekuperacji ręcznie, bo mi się zwyczajnie nie chce... - jazda podmiejska i miejska, trochę korków, trochę jazdy po zatłoczonej obwodnicy S8 dało średnią 13,5 kWh. Włączona automatyczna rekuperacja, tryb początkowo Efficiency, obecnie Individual, zestrojony bardziej na efektywność niż dynamikę. Pogoda: zazwyczaj około 20 st, bez opadów i wiatru. - jazda tylko podmiejska, średnia 16,4 kWh bo nie za bardzo dało się popracować rekuperacją, Warunki j.w. - trasa 300 km, głównie ekspresową S7, trochę po mieście, trochę drogą podmiejską. Jazda zgodnie z przepisami (na ekspresówce tempomat zapięty na 120) dała średnio 16,1 kWh. Jazda w trybie Efficiency Plus, ale z włączoną klimatyzacją na Eco. [B]Ładowanie[/B] - wszystko tak jak obiecali :) - dwa razy doładowanie około 20% pojemności baterii na słupku AC 22kW pod pracą. Doszło do 13,5 kW, ale na drugim kabelku ładowała się hybryda na 6,6 kW. Klapka się nie zacięła :) - raz ładowanie na DC Greenway'a 135kW (patrz zdjęcia). Karta Audi Charging przyjęta bezproblemowo. Ładowanie od 20 do 80% (czyli 47 kWh) zajęło 23 minuty. Druga klapka też się nie zacięła :) [B]Jazda[/B] - nie mam zastrzeżeń. Auto trzyma się drogi jak przyklejone, przyspiesza jak rakieta, układ kierowniczy czuły i bezpośredni, zawieszenie tłumi dobrze i jest wystarczająco sztywne (nie mam pneumatyki). [B]Komfort i ergonomia. [/B]Dopasowanie pozycji jazdy dla kierowcy bezproblemowe (fotele skórzane sportowe z przedłużanym siedziskiem, regulacja fotela pod odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa). Fotele mają też funkcję wygodnego wsiadania (odsuwają się i wracają do zapamiętanej pozycji). Wbrew wielu opiniom miejsca na fotelach z tyłu, jak dla mnie jest w zupełności wystarczająco (mam 182 cm wzrostu). Bagażnik bardzo duży i ustawny, dodatkowy frunk wystarcza na kable. Jako minus zapisuję bardzo słabą widoczność przez tylną szybę, która jest malutka i dodatkowo przysłonięta 3 zagłówkami tylnych foteli. Oddzielną historią jest system MMI, HUD z elementami AR i nagłośnienie B&O. Myślę, że w tym miejscu opinie będą mocno podzielone. Obsługa jest niemal wyłącznie przez ekran z wielopoziomowym, zagnieżdżonym menu. Na początku mocno mnie to stresowało, ale dusza 12-letniego gadżeciarza ostatecznie zwyciężyła :) No po prostu kocham ten interfejs! Kiedy tylko przyzwyczaiłem się do położenia poszczególnych funkcji, obsługa stała się fantastycznie przyjemna i logiczna. Połączenie z HUDem dynamicznie nakładającym wskazówki na drogę i współpracującym z inteligentnym tempomatem daje kosmiczne wrażenia z jazdy! Właśnie tutaj jest miejsce na rozbieżność opinii. Mogę sobie doskonale wyobrazić, że wielu kierowcom ten elektroniczny natłok informacji nie będzie pasował, a nawet będzie go irytował. Jeśli należycie do takich kierowców, to zdecydowanie nie kupujcie A6 e-trona! [B]Podsumowanie.[/B] Słaby ze mnie tester samochodów elektrycznych, bo to mój pierwszy elektryk więc brak mi porównania. Na dokładkę przesiadłem się z dużego hybrydowego SUVa, co czyni zmianę jeszcze bardziej drastyczną. Po kilku latach jazdy na wysokich autach, przesiadka na "płaszczaka" była trochę stresująca. Kupując elektryka miałem jednak świadomość, że efektywność energetyczna, a co za tym zasięg wymagają niskiego, opływowego nadwozia. A "szóstka" taka właśnie jest. Dodatkowo z jej opływowości wynika jeszcze bardzo dobry komfort akustyczny wewnątrz kabiny i IMHO przepiękna sylwetka, co jest zaletą samą w sobie. Następny wpis zrobię po znacznie większym przebiegu. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
AUDI
Audi A6 e-tron Forum • Audi A6 sedan/kombi E TRON
A6 etron, rozważania
Top